Už potřetí otřásají akciemi sociálních sítí neuspokojivé výsledky společnosti Snap. Tento tvůrce aplikace Snapchat včera oznámil svůj nejpomalejší čtvrtletní růst tržeb v historii a dodal, že na výsledky nadále dopadá pokles výdajů na reklamu, což přidává náznakům, že se ekonomické zpomalení prohlubuje.
Akcie společnosti Snap se v prodlouženém obchodování propadly o 27 % a tento výprodej se rozšířil i na konkurenty včetně Meta Platforms, Alphabet a Pinterest. A futures na index Nasdaq 100 klesají o 0,9 %, což signalizuje dnešní pokles technologického benchmarku, který se letos propadl už o 32 %.

Společnost Snap strávila čtvrtletí zužováním a přeorientováváním svého podnikání. V srpnu oznámila snížení pracovních míst o 20 % a osekání projektů, které nepřispívají k růstu uživatelů, tržeb ani k úsilí společnosti v oblasti rozšířené reality. Touto změnou reagují na klesající prodeje, které Snap připisuje nižším výdajům marketerů.
Nejen Snap, ale i další platformy sociálních sítí jako a Google letos soutěží o vysychající rybníček reklamních dolarů, když inflace vyvíjí tlak na společnosti i spotřebitele. Mezitím nová pravidla Applu, která vyžadují, aby všechny aplikace měly povolení uživatelů chytrých telefonů k online sledování, ztížila inzerentům měření a správu jejich reklamních kampaní.
Růst příjmů „nadále ovlivňuje řada faktorů, které jsme zaznamenali v průběhu minulého roku, včetně změn politiky platforem, makroekonomických brzd a zvýšené konkurence,“ uvedl Snap ve svém komentáři pro investory. „Zjišťujeme, že naši reklamní partneři v mnoha odvětvích snižují své marketingové rozpočty, zejména s ohledem na nepříznivé provozní podmínky, tlaky na náklady vyvolané inflací a rostoucí kapitálové náklady.“
Čtvrtletní výsledky společnosti Snap byly prvními ze skupiny velkých internetových společností, které jsou závislé na reklamě, a jsou tak ukazatelem toho, co mohou investoři očekávat, až příští týden budou reportovat větší hráči jako Alphabet a Meta Platforms.
Zdroj: Bloomberg