Společnost v úterý oznámila čtvrtletní zisk, který překonal očekávání analytiků, ale její tržby ve porovnatelných prodejnách nedosáhly odhadů Wall Street. Přesto společnost během konferenčního hovoru potvrdila svůj výhled pro fiskální rok 2023. předpokládá růst tržeb o 10 až 12 %. Společnost mírně zvýšila výhled růstu upraveného zisku na akcii na 16 až 17 % z dolní hranice 15 až 20 %. Akcie společnosti po výsledcích v předobchodní fázi klesají o 1,3 %.
Kávový gigant vykázal ve třetím fiskálním čtvrtletí čistý zisk ve výši 1,41 miliardy dolarů, tj. 99 centů na akcii, oproti 912,9 milionu dolarů, tj. 79 centů na akcii, o rok dříve, očekávání trhu byla nastavena na 95 centů. Provozní marže společnosti se zvýšila na 17,3 % z 15,9 % díky zlepšení produktivity a vyšším cenám jídelního lístku.
Bez započtení položek vydělala společnost 1 dolar na akcii. Čisté tržby vzrostly o 12 % na 9,17 miliardy dolarů, čekalo se 9,29 miliardy dolarů. Růst tržeb v porovnatelných prodejnách v Severní Americe i na mezinárodních trzích byl mírnější, než se očekávalo. Severoamerické tržby kávového giganta ve stejných prodejnách vzrostly o 7 % a zaostaly tak za odhady 8,4 %.
Zdroj: Bloomberg
Přesto je poptávka na domácím trhu společnosti stále silná. uvedl, že návštěvnost zákazníků ve čtvrtletí vzrostla o 1 %. Zákazníci si navíc k objednávkám kávy kupovali více snídaňových sendvičů a k nápojům přidávali drahé doplňky, jako je studená pěna.
"Ve skutečnosti zaznamenáváme růst prodejů našich největších velikostí oproti menším velikostem, takže nezaznamenáváme šetření ze strany našich zákazníků," řekl generální ředitel Laxman Narasimhan analytikům na konferenčním hovoru společnosti.
Tři čtvrtiny objednávek nápojů v USA tvořily studené nápoje, protože preference spotřebitelů se stále odklánějí od horké kávy. Mimo Severní Ameriku vzrostly tržby společnosti ve stejných prodejnách o 24 %, což zaostalo za odhady ve výši 24,2 %.
Zlepšená poptávka v Číně, druhém největším trhu společnosti, podpořila mezinárodní růst společnosti. Tržby ve stejných prodejnách v Číně vzrostly ve čtvrtletí o 46 %.
Společnost uvedla, že stále očekává růst srovnatelných prodejů v Číně v nízkém až středním jednociferném vyjádření. Finanční ředitelka Rachel Ruggeriová v telefonátu s analytiky uvedla, že je "spokojen s konzistentní poptávkou" na tomto trhu, kterou podporují nové produkty, větší počet prodejen a další faktory.
Zdroj: CNBC, Bloomberg