Americký internetový obchod ve třetím čtvrtletí zvýšil čistý zisk meziročně o 55 procent na 15,3 miliardy dolarů (zhruba 356 miliard Kč). Firma to ve čtvrtek oznámila v tiskové zprávě. Výsledky podniku překonaly očekávání analytiků, k čemuž přispěl mimo jiné i příznivý vývoj tržeb z maloobchodních aktivit. Akcie firmy rostou v pátečním premarketu o 6 %.
Zisk na akcii ve třetím čtvrtletí dosáhl 1,43 dolaru, zatímco analytici jej podle agentury Reuters odhadovali na 1,14 dolaru. rovněž signalizoval, že očekává solidní výsledky také v klíčové předvánoční sezoně. Před třemi měsíci firma přitom varovala, že spotřebitelé jsou při utrácení opatrní.
Celkové tržby podniku ve třetím čtvrtletí vzrostly o 11 procent na 158,9 miliardy dolarů, zatímco analytici je odhadovali na 157,2 miliardy USD. Tržby z maloobchodních aktivit se zvýšily o sedm procent, a to navzdory ostré konkurenci ze strany diskontních internetových prodejců, jako jsou firmy Shein a Temu. Ještě výrazněji rostly tržby z cloudových aktivit a z reklamy, které se zvýšily o 19 procent.
"Nejpozoruhodnější položkou ve výsledcích Amazonu je překvapivé zlepšení marží," uvedl analytik Gil Luria ze společnosti D.A. Davidson. "Investoři měli obavy ohledně schopnosti maloobchodních aktivit udržet marže a dokázal marže zvýšit," dodal. Provozní marže u mezinárodních aktivit Amazonu ve třetím čtvrtletí vzrostla na 3,6 procenta z 0,9 procenta ve druhém čtvrtletí. V Severní Americe se marže zvýšila z 5,6 na 5,9 procenta.