Eurotel (z 51 % vlastněný Českým Telecomem) registroval na konci roku 2002 celkem 3,89 mil. zákazníků, což znamená čistý přírůstek 653 tis. zákazníků. Náš odhad činil 3,79 mil.
Eurotel také informoval, že jeho služby využívá 63 % českých společností s více než 6 zaměstnanci, a že posílil svůj podíl ve středních a velkých podnicích - jeho podíl ve firmách s počtem zaměstnanců mezi 20 a 199 mírně vzrostl na 66 % a podíl ve firmách s více než 200 zaměstnanci vzrostl o 2 % na 85,6 %.
Ředitel Eurotelu T. Valeski potvrdil všeobecné očekávání, že domácí trh je saturovaný, a růst prudce zpomalí, když se penetrace přibližuje 90 % - my očekáváme, že penetrace na konci roku 2003 dosáhne 87,5 %.
Připomínáme, že počet zákazníků druhého největšího domácího operátora, kterým je T-Mobile CZ (dříve Radiomobil, z 39 % vlastněný Českými radiokomunikacemi a z 61 % Deutsche Telecomem), v roce 2002 vzrostl o více než 0,6 mil. na 3,5 mil. Tento přírůstek byl srovnatelný s čistým přírůstkem zákazníků Eurotelu, navzdory změně značky a masivní reklamní kampani T-Mobilu CZ v roce 2002.
Tyto zprávy jsou tak pozitivní pro Eurotel, protože potvrzují, že jeho vedoucí pozice nebyla zatím T-Mobilem ohrožena.
Jiří Soustružník, Patria Finance