Licence na televizní vysílání slovenské TV Markíza byla prodloužena v úterý místním regulátorem mediálního odvětví, Radou pro vysílání a retransmisi, o 12 let. Současná licence společnosti vyprší v roce 2007. TV Markíza jsi tak zabezpečila svou budoucnost do roku 2019. Přidělení licence nebylo úplně bez problému, když Rada oponovala proti nedostatečnému slovenskému zastoupení ve společnosti Markíza-Slovakia, která vlastní licenci pro TV Markíza dodala Radě novou společenskou smlouvu, kde se akcionáři vyjádřili shovívavě k současné struktuře. Na vedení společnosti mají podíl 3 zástupci CME a 2 slovenské společnosti Media Invest. V důležitých otázkách je zapotřebí získat minimálně jeden hlas ze strany zástupců Media Invest.
TV Markíza je nejúspěšnější celostátní televizí z hlediska celodenní sledovanosti. Její podíl se dlouhodobě pohybuje na úrovni kolem 30 %. Převyšuje tak státní okruh STV1 o 10 % a svého hlavního konkurenta komerční TV JOJ přibližně o 13 %.
Zdroj: TNS
|
Koncem uplynulého roku zvýšila společnost CME svůj podíl v TV Markíze na 80 %, přičemž transakce jí stála 28,7 mil. USD. Na stejnou úroveň zvýšila i svůj podíl na hlasovacích právech v Markíza-Slovakia. Zájmem CME je využití synergií především formou společné programové tvorby se sesterskou TV Nova, kterou získala v roce 2005. CME tak posiluje své postavení v regionu. Mimo to působí také v Rumunsku, Chorvatsku, Slovinsku a na Ukrajině. CME dosáhla ze slovenských operací EBITDA marže za rok 2005 26,8 %, což je méně než v jiných regionech. Nedávné organizační změny v řízení operací v regionu ze strany Adriana Sarbu naznačují zefektivnění činnosti a možný růst EBITDA marži na úrovně nad 30 %.