Podle průzkumu TNS se hrubé výdaje na televizní reklamu v srpnu zvýšil o 472 mil. Kč (meziročně +54,5 %) na celkových 1,36 mld. Kč. V srpnu televize odvysílaly téměř o 76 hodin reklamy více než ve stejném období loňského roku. Počet hodin u TV Nova vzrostl o 19, zatímco u TV Prima se vysílalo o 56 hodin reklamy více. Podíl TV Nova se vrátil zpět blízko 50 %, zatímco podíl Primy poklesl na 38,6 %.
Náš názor: I když jsou letní měsíce typicky chudší co se týká reklamy a čísla mohou být o něco méně reprezentativnější, vnímáme počáteční nárůst podílu Novy jako začátek pozitivního trendu, který by měl převládat ve 4Q, což bývá hlavní inzertní období. Navíc je důležité opět zdůraznit, že výsledky průzkumu jsou pouze hrubé výdaje a úplně nereprezentují reálnou situaci, když každá z televizí poskytuje výrazné slevy a bonusy. Dokonce se domníváme, že reálná čísla jsou o něco příznivější u Novy než u Primy, zejména s ohledem na fakt, že Prima daleko víc pospíchala s prodejem svého času než Nova.
Procentuální podíl v bodech GRP
Nova Prima ČT
2005 2004 2005 2004 2005 2004
Září 62,5 61,7 26,6 26,0 10,9 12,2
Říjen 59,3 62,7 30,5 26,4 10,1 10,8
Listopad 57,7 65,0 31,8 24,4 10,5 10,6
Prosinec 57,0 63,9 28,7 20,8 14,3 15,3
2006 2005 2006 2005 2006 2005
Leden 47,2 71,1 34,5 12,4 18,2 16,5
Únor 49,8 72,5 37,2 13,5 12,9 14,0
Březen 45,8 69,9 42,5 18,3 11,6 11,8
Duben 45,8 70,5 43,9 19,3 10,3 10,2
Květen 49,7 67,6 39,8 21,9 10,5 10,5
Červen 47,1 70,0 41,7 20,8 11,2 9,2
Červenec 46,6 67,1 39,8 17,3 13,6 15,6
Srpen 49,1 63,7 38,6 20,8 12,3 15,5
Zdroj: TNS A-Connect