Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články

Hlavní body z konference ZenithOptimedia ve Varšavě

11.12.2006 8:57
Autor: KBC/Patria

ZenithOptimedia, globální mediální společnost, pořádala v pátek ve Varšavě svojí první mediální konferenci ohledně současných a budoucích trendů v reklamním průmyslu.

Nejdůležitější body:

Internet překonal venkovní reklamu
Reklamní výdaje na internetu již rostou rychleji než výdaje na venkovní reklamu. Internet tvoří 14 % z celkových reklamních výdajů ve Velké Británii, tedy na nejrozvinutějším evropském trhu. Internet i nadále zůstane nejrychleji rostoucím segmentem mediální sféry, když do roku 2010 bude tvořit 22 % z celkových reklamních výdajů ve Velké Británii.

Přesun k interaktivním médiím
Výběr spotřebitele místo tlaku médií – nové mediální formáty, jako je internet, kde si spotřebitel vybírá reklamní obsah, nahrazují tradiční formáty, kde je reklamní obsah médii prosazován. Například reklama na videohry již překonala reklamu v kinech. Spotřebitelé využívající digitální videorekordéry nemusí reklamu vůbec sledovat.

Vyhlídky tradičních médií
Vyhlídky tištěných médií zůstávají slabé zejména s ohledem na klesající náklad a rostoucí věk čtenářů. Vydavatelé časopisů a novin by měli bránit své tržby rozšiřováním volných nákladů a propagací značky na internetu. Mediální trh je čím dál tím víc rozdělen na menší části, což vytváří příležitosti pro malé hráče. Trhy jsou také více obsazeny, když se průměrné číslo komerčních zpráv na jednoho spotřebitele zvýšilo 6x, z 500 v roce 1971 ba 3 000 v roce 2006.

Implikace pro akcie
V našem světě mediálních akcií regionu CEE obsadil nejslibnější strategickou pozici TVN s jeho výrazným působením na internetu prostřednictvím Onetu, který je nyní zcela v jeho vlastnictví. Co se týká Agory a CME, tak tržby produkované novými médii tvoří méně než 5 % z celkových tržeb. Nicméně jak CME, tak Agora přikládají stále větší důležitost internetu a v této oblasti také zahájili několik nových aktivit.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
26.12.2025
15:14Perly týdne: Magické číslo a datová centra ve vesmíru
13:11Nvidia rozjíždí velkou hru: licencuje technologii Groq a získává jeho špičkové manažery
11:06Historický růst drahých kovů: Proč zlato a stříbro lámou rekordy?
7:46Investiční výhled 2026: Dluhy dlouho nejsou problém... Až najednou ano  
25.12.2025
20:42Investiční fórum: Kam v roce 2026 úspěšně investovat? Experti nabídnou své tipy 7. ledna
17:17Česká ekonomika v regionálním kontextu a v příštím roce
15:11Jak Buffett měnil pohled na investice a co se změní po jeho odchodu z čela Berkshire Hathaway
10:41Investiční výhled 2026: Dopad cel na trhy bohatě kompenzovala vlna nadšení z AI  
24.12.2025
17:17Návratnost amerického trhu v příštím roce
15:15Zlato dnes historicky poprvé prolomilo 4500 dolarů za unci. Na rekordech stříbro i platina
12:15Nová fáze trhu podle Goldman Sachs: Horké valuace, AI boom a vyšší volatilita  
11:25Jak trhy (ne)obchodují přes vánoční svátky a přelom roku? Přinášíme přehled
8:52Investiční výhled Patria Finance: Pět klíčových témat pro rok 2026  
23.12.2025
22:03Nvidia v čele růstu, Čína znovu ve hře, aneb AI příběh pokračuje  
17:16Míří na trh další překvapení?
15:51Cena stříbra poprvé v historii přesáhla 70 dolarů za unci
15:26Historický milník: Měď vystřelila nad 12 tisíc dolarů, cla převracejí trh vzhůru nohama
15:19Růst ekonomiky USA ve třetím čtvrtletí překvapivě zrychlil na 4,3 procenta
14:12Intel má za sebou rušný rok. Akcie vzrostly o desítky procent, k oživení foundry byznysu ale stále nedošlo
12:40Bloomberg Intelligence: Zisky průmyslu v Evropě porostou příští rok dvakrát rychleji než letos  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data