World of Warcraft či Guitar Hero jsou „trháky“ herní divize, která ve druhém čtvrtletí roku především pomohla společnosti Vivendi, vlastníkovi největší světové hudební společnosti Universal Music Group, k růstu očištěného čistého zisku na 818 milionů EUR z 757 milionů EUR dosažených ve 2Q08. Vivendi tak překonala konsensus analytiků dle Bloomberg na úrovni 669,7 milionů EUR. CEO francouzské společnosti Jean-Bernard Levy potvrdil cíl zisku pro celý rok, již v květnu firma avizovala pro letošek silný růst zisku před úroky a zdaněním. „Úspěšně odoláváme současným ekonomickým podmínkám, které na naše hospodaření mají reálný, avšak omezený dopad,“ dodal Levy.
Tržby Vivendi se ve 2Q09 zvýšily na 6,65 miliardy EUR z 5,99 miliardy ve shodném čtvrtletí loni. Čistý zisk (neočištěný) vzrostl na 711 milionů EUR z 667 milionů EUR.
Vivendi vedle největší světové hudební společnosti drží také největší herní firmu Activision Blizzard Inc. Ta v srpnu oznámila růst zisku ve 2Q09 meziročně na sedminásobek díky výraznému růstu tržeb po spojení s herní divizí Vivendi v červenci 2008. Tržby Activision vzrostly zejména díky novým členům online herní platformy „World of Warcraft“.
Tržby Universal Music, která zastupuje například U2 či Lady Gaga, naopak mírně poklesly na 983 milionů z 1,01 miliardy EUR meziročně.
Vedle her k růstu zisku pomohly také tržby druhého největšího francouzského operátora SFR, patřícího také do skupiny Vivendi, které vzrostly ve 2Q meziročně na 3,11 mld. EUR z 2,99 miliardy EUR před rokem. Tržby placeného televizního kanálu Canal+ se změnily jen nepatrně na úrovni 1,14 miliardy EUR.
Čistý zisk za celé první pololetí se pak meziročně snížil o tři procenta na 1,19 miliardy EUR.
(Zdroj: Bloomberg)