Švédský výrobce nákladních vozů ve čtvrtém čtvrtletí hospodařil s čistým ziskem 3,23 miliardy švédských korun po ztrátě téměř dvou miliard SEK před rokem. Za návratem k zisku stál zejména výrazný nárůst prodeje. Analytici přitom v průměru očekávali vyšší čistý zisk na úrovni 3,91 mld. SEK.
Tržby společnosti, která je druhým největším výrobcem nákladních automobilů na světě po německém konkurentovi Daimler, ve čtvrtletí meziročně stouply téměř o čtvrtinu na 73,4 miliardy SEK, ani ty však nedosáhly konsensu 76,1 mld. SEK. Zakázky se zvýšily o téměř dvě třetiny. Společnost rovněž zlepšila odhad letošního růstu poptávky na trzích s nákladními automobily v Severní Americe a Evropě.
Provozní zisk činil 5,52 miliardy SEK po ztrátě 2,23 miliardy před rokem. Zaostal však za očekáváním analytiků, kteří jej podle průzkumu agentury Reuters odhadovali na 5,99 miliardy SEK. Provozní marže ve sledovaném kvartále mírně klesla na 7,5 procenta z 7,7 % v předchozím čtvrtletí.
zaměstnává zhruba 90.000 lidí a kromě nákladních automobilů vyrábí také autobusy, motory a stavební zařízení. Divizi osobních vozů Car prodala automobilka v roce 1999 americké společnosti Motor. Ta se loni dohodla na jejím prodeji čínské firmě Geely, napsala agentura AP.