Aktualizováno Americké internetové společnosti Inc. vzrostl ve druhém čtvrtletí čistý zisk o 11 procent na 213 milionů dolarů (3,7 miliardy Kč). K růstu přispěla hlavně úsporná opatření, příjmy se naopak navzdory oživení zájmu o reklamu na internetu snížily. Výsledky za druhé čtvrtletí roku 2011 firma zveřejnila v noci na dnešek.
! Vykázala zisk na akcii 19 centů, čímž vyrovnala konsensus. K růstu přispěla zejména opatření současné ředitelky Carol Bartzové na snížení nákladů. Tržby firmy ale klesly o 23 procent na 1,23 miliardy USD, přestože inzerenti v poslední době stále více utrácejí za reklamu na internetu. Jejich srovnatelná úroveň dosáhla 1,08 miliardy dolarů, čímž zaostala za očekáváním trhu 1,11 mld. USD. Pro další čtvrtletí navíc firma neočekává zlepšení, akcie odpověděly poklesem o 2 procenta ke 14,30 USD/akcie.
Očištěné příjmy zohledňují zejména vynucenou změnu účtování kvůli partnerství v internetovém vyhledávání s firmou . Jsou očištěné o provize. Například konkurenční uvedl, že jeho čisté příjmy ve druhém čtvrtletí stouply o 36 procent.
Pro třetí čtvrtletí roku ! předpovídá úroveň celkových tržeb 1,20 až 1,26 miliardy dolarů, jejich očištěnou úroveň 1,05 až 1,10 miliardy dolarů. Výhled tak odpovídá současným úrovním a je mírně za očekáváním trhu 1,12 mld. USD.
(Zdroj: !, Bloomberg, AP)