Vedoucí tuzemská automobilka Škoda Auto v prvních devíti měsících meziročně zvýšila zisk před zdaněním o 83,1 procenta na 575 milionů euro a čistý zisk dokonce o 98,7 procenta na 471 milionů eur. Počet dodaných vozů firma za devět měsíců meziročně zvýšila o 16,8 procenta na 664 800 kusů. Tržby automobilce vzrostly v období od ledna do září oproti stejnému období 2010 o 21,2 procenta na 7,6 miliardy euro.
Provozním ziskem 575 milionů eur automobilka již za devět měsíců roku překonala hodnotu celého loňského roku. „Firmě Škoda se daří skvěle, v prvních devíti měsících roku dosáhla nových rekordních hodnot odbytu, tržeb a zisku," uvedl předseda představenstva firmy Winfried Vahland. "Důsledně realizujeme Růstovou strategii Škoda. V prvních devíti měsících roku jsme silně investovali do našeho růstu a současně posilovali naši finanční situaci. Tím jsme si vytýčili cestu pro příští léta," doplnil Vahland.
Jak dále sdělil, modelová ofenzíva se rozjíždí s novým malým modelem Citigo a modelem Rapid, uvedeným v Indii. Citigo se na českém trhu objeví v týdnu na přelomu listopadu a prosince. K mání bude třídveřová verze nejmenší škodovky, Citigo s pěti dveřmi přijde na trh na začátku příštího roku. Citigo se již začala vyrábět v bratislavském závodě spolu se sesterskými mini vozy a Seatu. Up by se měl v rámci dohody uvnitř koncernu na český trh dostat až příští rok v červnu. Jeho cena bude začínat pod 200.000 Kč. Cena kolem 180.000 Kč se čeká i u škody, firma ji ale zatím neoznámila.
Škoda si od svého sedmého a zároveň nejmenšího modelu slibuje vstup do silně zastoupeného segmentu mini vozů, kde dosud kralují Panda, Kia Picanto a Chevrolet Spark. Celkem si ve třídě zatím konkuruje 17 vozů.
"Citigo je ústředním pilířem naší růstové strategie a otevírá naší značce cestu do silně rostoucího segmentu mini vozů," uvedl předseda představenstva Škody Winfried Vahland. Vstupem mezi mini vozy chce firma posílit pozici na trzích západní a střední Evropy a v evropských metropolích. "V příštích letech bude v průměru každých šest měsíců představen jeden nový model značky Škoda. Do roku 2018 chceme naše celosvětové prodeje zvýšit na minimálně 1,5 milionu vozů,“ doplnil.
Vedle odbytu, tržeb a zisku firma v prvních devíti měsících roku zlepšila i další ukazatele. S 588 miliony euro vzrostl výsledek před zdaněním v porovnání s uplynulým rokem na více než dvojnásobek. Čistá likvidita vzrostla za prvních devět měsíců na 2,1 miliardy euro. Investice (vč. nehmotných výsledků vývoje) činily v důsledku plánované modelové ofenzívy k 30. září 2011 celkem 378 milionů euro (v uplynulém roce: 148 milionů euro). Počet zaměstnanců vzrostl v porovnání s uplynulým rokem o téměř 900.
"Škoda v prvních devíti měsících roku 2011 s díky zvýšenému odbytu a zlepšenému modelovému mixu podstatně zvýšila tržby a zisk. Současně se nám podařilo dále zlepšovat strukturu našich nákladů a zvýšit čistou likviditu. Škoda díky tomu disponuje solidní základnou pro investice do nových produktů, kapacit a trhů," uzavřel člen představenstva firmy za oblast ekonomie Winfried Krause.
(Zdroj: Škoda Auto, Bloomberg, mediafax, čtk)