Akcie australské letecké společnosti Qantas se propadly na nejnižší úroveň od své privatizace v roce 1995. Hlavním impulsem pro tento dramatický propad byl „profit warning“, který indikuje první celoroční ztrátu za posledních 17 let. Propad ceny akcií je natolik dramatický, že tržní celková kapitalizace je nižší než „čistá fixní aktiva“, a tím se stává Qantas zajímavým aktivem pro Leverage Buy Out (alespoň teoreticky). Prakticky jsou investoři vystrašeni jak ztrátovostí mezinárodních linek Qantasu, tak vysokou cenou leteckého paliva na světových trzích. Diskont je ovšem tak veliký, že si Qantas najal poradce z největší investiční banky v Austrálii - Macquarie kvůli případné obraně proti nevyžádaným nabídkám.
Qantas jsou jednou z nejstarších aerolinek na světě – s historií zasahující až do roku 1922 a fantastickou statistikou co se týče nehod. Od zavedení letadel s proudovými motory v padesátých letech minulého století Qantas nezaznamenal žádnou nehodu se smrtelným úrazem.

Jistou brzdou pro případné odkoupení Qantasu může být Qantas Sale Act – speciální zákon, který omezuje zahraniční vlastníky v případném vstupu do Qantasu. Zahraniční investoři mohou získat maximálně 25 % (individuálně) a celkový podíl zahraničních investorů nemůže překročit 35 %. Tato restrikce neomezila kreativitu investorů, kteří se v minulosti pokusili odkoupit Qantas. Ať už se jednalo o skupinu finančních investorů (TPG, Onex Group a taktéž Macquarie), tak i British Airways , byly jejich nabídky akcionáři odmítnuty.
Qantas bezpochyby skrývá zajímavou hodnotu. Na rozdíl od mnoha dalších aerolinek, je Qantas ohromně profitabilní na svých domácích linkách (a ztrátový na letech do mezinárodních destinací). Z toho vyplývá, že investor, který by uměl „otočit“ mezinárodní business do zisku, bude mít zajímavou platformu. Tato perspektiva není vůbec nereálná. Oblast Asie, kde Qantas provozuje mnoho svých mezinárodních linek, vykazuje letecká doprava celkově solidní čísla, na rozdíl od jiných částí světa.
Jistá váhavost Qantasu při rozvoji operací v Asii je dle analytiků jedním z důvodů, proč jsou mezinárodní operace ztrátové. Qantas se totiž rozhodl spíše rozvíjet linky do destinací na Středním východě a tam naráží na velké hráče, jako jsou Emirates nebo Etihad a v souboji s nimi ztrácí svoje pozice a ještě prodělává významné peníze.
Management Qantasu přes nízkou cenu akcí společnosti věří v její budoucnost. Předpokládá, že se v roce 2014 vrátí do zisku mezinárodní operace a pak by mohla cena Qantasu na burze nabrat adekvátní výšku.