Tolika domácnostem dnes prodává elektřinu a plyn. Portfolio klientů teď hodlá využít i jako mobilní operátor. Tuzemská energetická jednička se rozhodla vstoupit i na telekomunikační trh.
začne počátkem podzimu nabízet služby jako operátor. Sice virtuální, neboť bude působit v síti , díky své silné pozici ale bude schopný přijít s plnohodnotnou a zcela konkurenční nabídkou proti stávající trojici Telefónica, T-Mobile a . To stávající „virtuálové“ zatím nedokázali.
se chce zaměřit především na domácnosti a menší podnikatele. Využije přitom portfolio 3,5 milionu klientů, kterým dnes prodává elektřinu a plyn. Služby nebude spojovat. Stávající zákazníky ale bude lákat dalšími benefity.
Konkrétní tarify zatím společnost nezveřejnila. Podle obchodního ředitele Alana Svobody ale nechce konkurovat jen cenou. „Zatím nevidím jiného velkého, celonárodního virtuálního operátora schopného oslovit prakticky celou společnost,“ říká Svoboda.
Potvrzuje, že na rozdíl od stávajících virtuálních hráčů nebude závislý na mateřském operátorovi, do jehož sítě bude vstupovat na základě velkoobchodní nabídky. „Naše zákaznické portfolio bude zcela oddělené od ,“ říká Svoboda. „Máme volnost jít do jakéhokoliv segmentu trhu chceme. Je jen na nás, jak na něj vstoupíme a jak budeme nadále nabídku rozvíjet,“ doplňuje.
Přesto se rozhodl zatím se nezaměřit na konkurenční oblast velkých firemních klientů. „Je to podobné jako na trhu s elektřinou. Korporátní klienti vidí volání jako komoditu, kterou jsou schopni vysoutěžit prakticky na úrovni nákladů,“ vysvětluje Svoboda.
Hlavní výhodou budou kromě silné zákaznické základny i zaběhnuté systémy pro její obsluhu. Proto jsou kapitálové náklady na spuštění virtuálního operátora jen v řádech desítek milionů korun. Projektový tým čítá zatím podle Svobody jen dvacet lidí.
Jednání s Telefónikou začala letos na jaře. Dohodu společnosti uzavřely minulý týden a k podpisu smlouvy má dojít v nejbližší době. Svoboda připouští, že vše urychlil pohyb na trhu i možný příchod čtvrtého operátora, o kterého usiluje skupina PPF. Její konkurence se ale neobává. „Nám by určitě nevadila, protože my na trhu budeme již etablovaní a naše spojené nabídky zůstanou unikátní,“ říká Svoboda.
Telefónica pro již dnes dodává telekomunikační služby a obsluhuje i její zaměstnanecký program volání pro rodinu a přátele, čítající dohromady přes 120 tisíc čísel. Ty ale nový operátor podle Svobody ihned nepřevezme. Do budoucna to nicméně nevylučuje. Cílové počty zákazníků zatím firma nechce komentovat. Očekává ale, že by mohla uspět podobně jako u prodeje plynu, kde jsou jich dnes již statisíce.
Do budoucna může svoje služby rozvinout v řadě oborů souvisejících s mobilní komunikací (dálkově ovládané elektroměry nebo platby), ale i mimo telekomunikace.
Související články na IHNED.cz
Klausův mluvčí Ochvat míří do . Bude informovat o dostavbě Temelína
ČEZ má přebytek povolenek v hodnotě tří miliard korun. Ušetřili jsme, tvrdí firma
V Evropě i v Česku začíná boj operátorů o peníze internetových firem