Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Facebook s přehledem překonal odhady, rostoucí mobilní reklamu chce částečně omezit

Facebook s přehledem překonal odhady, rostoucí mobilní reklamu chce částečně omezit

31.10.2013 8:32, aktualizováno: 31.10. 9:06

Aktualizováno

Největší světová internetová sociální síť Facebook ve třetím čtvrtletí pokračovala v přesunu z loňských ztrát do zisku. Společnost zaznamenala silný růst příjmů z mobilní reklamy, což vyhnalo akcie v prodlouženém obchodování až o 18 procent výše. Titul následně umazal veškeré zisky a vrátil se tak k závěrečné ceně 49 USD po konzervativním komentáři vedení Facebooku ohledně četnosti zobrazování reklam.

V čistém vyjádření Facebook ve čtvrtletí vydělal 425 milionů dolarů, tedy 17 centů na akcii, v porovnání s čistou ztrátou 59 mil. USD nebo 2 centy na akcii ve stejném období před rokem. Ve druhém čtvrtletí letošního roku firma vydělala 333 mil. USD.

Celkové čtvrtletní výnosy se zvýšily o 60 procent na 2,016 miliardy dolarů a překonaly očekávání analytiků na úrovni 1,911 mld. USD. Téměř z poloviny se na tržbách podílely pozorně sledované příjmy z reklam na amobilních aplikacích. Oproti výnosům zhruba 150 milionů USD před rokem tak mobilní tržby vzrostly zhruba šestinásobně na 880 mil. USD.

Facebook uvedl, že počet jeho aktivních uživatelů vzrostl ke konci září na 1,19 miliardy z 1,15 miliardy na konci června. Dodal ale, že teenageři nevyužívají sociální síť tak hojně, jako dříve. CFO Facebooku David Ebersman řekl, že se firma nechystá nijak výrazně posílit reklamu zobrazovanou na síti, která je klíčovým motorem růstu výnosů. Tento komentář se postaral o odepsání až 18% zisku v after-marketu.

 
Akcie Facebooku za poslední tři měsíce vyskočily na zhruba dvojnásobek. Investoři se po počátečním chladném přístupu k firmě stále více přesvědčují, že firmě se na klíčovém trhu reklamy na mobilních zařízeních podařil průlom. Analytici Wall Street předpokládali, že tržby firmy z reklam na mobilních aplikacích se budou ve třetím čtvrtletí pohybovat mezi 760 a 840 miliony dolarů.

Facebook uvedl své akcie na burzu loni v květnu při ceně 38 dolarů za kus. Loni v září se jejich cena kvůli obavám o vyhlídky firmy propadla až na 17,55 dolaru.

Facebook se v posledním roce zaměřuje na zvýšení příjmů z reklamy na mobilních zařízeních, tedy chytrých telefonech a tabletech. Firma v uplynulých měsících představila řadu nových produktů a změn.

(Zdroj: Bloomberg, Facebook, CNBC)


Čtěte více:

Facebook vyvázne z žaloby kvůli cílené reklamě s pokutou 20 mil. USD
27.8.2013 8:49
Americký soud schválil urovnání žaloby na sociální síť Facebook (41,34...
Akcie Facebooku na rekordním maximu 45,09 USD
11.9.2013 20:15
Akcie sociální sítě Facebook (44,8 USD, 2,75%) s cenou při primární em...
Corriere della Sera: Krátkodobá paměť může Facebookem trpět
25.9.2013 13:02
Serena si změnila foto na svém profilu. Marina sdílí Calvinovy názory ...
Twitter před IPO poprvé zveřejnil výsledky. Je pořád ztrátový, ale zvyšuje tržby
4.10.2013 9:58
Internetová síť Twitter poprvé zveřejnila své finanční výsledky, odhad...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data