Aktualizováno Největší světová internetová sociální síť ve třetím čtvrtletí pokračovala v přesunu z loňských ztrát do zisku. Společnost zaznamenala silný růst příjmů z mobilní reklamy, což vyhnalo akcie v prodlouženém obchodování až o 18 procent výše. Titul následně umazal veškeré zisky a vrátil se tak k závěrečné ceně 49 USD po konzervativním komentáři vedení ohledně četnosti zobrazování reklam.
V čistém vyjádření ve čtvrtletí vydělal 425 milionů dolarů, tedy 17 centů na akcii, v porovnání s čistou ztrátou 59 mil. USD nebo 2 centy na akcii ve stejném období před rokem. Ve druhém čtvrtletí letošního roku firma vydělala 333 mil. USD.
Celkové čtvrtletní výnosy se zvýšily o 60 procent na 2,016 miliardy dolarů a překonaly očekávání analytiků na úrovni 1,911 mld. USD. Téměř z poloviny se na tržbách podílely pozorně sledované příjmy z reklam na amobilních aplikacích. Oproti výnosům zhruba 150 milionů USD před rokem tak mobilní tržby vzrostly zhruba šestinásobně na 880 mil. USD.
uvedl, že počet jeho aktivních uživatelů vzrostl ke konci září na 1,19 miliardy z 1,15 miliardy na konci června. Dodal ale, že teenageři nevyužívají sociální síť tak hojně, jako dříve. CFO Facebooku David Ebersman řekl, že se firma nechystá nijak výrazně posílit reklamu zobrazovanou na síti, která je klíčovým motorem růstu výnosů. Tento komentář se postaral o odepsání až 18% zisku v after-marketu.
Akcie za poslední tři měsíce vyskočily na zhruba dvojnásobek. Investoři se po počátečním chladném přístupu k firmě stále více přesvědčují, že firmě se na klíčovém trhu reklamy na mobilních zařízeních podařil průlom. Analytici Wall Street předpokládali, že tržby firmy z reklam na mobilních aplikacích se budou ve třetím čtvrtletí pohybovat mezi 760 a 840 miliony dolarů.
uvedl své akcie na burzu loni v květnu při ceně 38 dolarů za kus. Loni v září se jejich cena kvůli obavám o vyhlídky firmy propadla až na 17,55 dolaru.
se v posledním roce zaměřuje na zvýšení příjmů z reklamy na mobilních zařízeních, tedy chytrých telefonech a tabletech. Firma v uplynulých měsících představila řadu nových produktů a změn.
(Zdroj: Bloomberg, Facebook, CNBC)