Německý výrobce luxusních aut pokračoval minulý měsíc v tažení za prodejními rekordy. Firma dnes uvedla, že dodávky svých vozů zvýšila meziročně o 7,8 procenta na nové lednové maximum 132.892 kusů.
Odbyt vozů značky vzrostl o 9,2 procenta na 117.164. Společnost dále prodává vozy dceřiných britských značek Mini a .
"Ekonomická situace sice zůstává na mnoha trzích obtížná, pozorujeme ale známky zlepšování a naše firma letos míří k dalšímu růstu," citovala agentura Reuters obchodního ředitele Iana Robertsona.
loni prodala rekordních 1,96 milionu vozů, což byl meziroční nárůst o 6,4 procenta. Udržela si tak pozici největšího světového výrobce luxusních aut. Firmě se daří zejména v Číně, která loni sesadila USA z pozice jejího největšího trhu.
Na českém trhu loni utrpěla pokles prodeje o čtyři procenta, zůstala ale nejprodávanější luxusní značkou v Česku. Vzhledem k pětiprocentnímu poklesu celého trhu se podíl značky na českém trhu zvýšil na 2,3 procenta.