Největší světový výrobce nealkoholických nápojů hospodařil v 1Q14 se ziskem na akcii 44c zcela v souladu s konsensem. Čisté provozní tržby překonaly konsensus na úrovni 10,53 mld. USD a zakončily na 10,58 mld. USD. Akcie společnosti v předobchodní fázi reagují jen minimálním růstem a momentálně se pohybují okolo úrovně 39 USD. Čistý zisk klesl o osm procent na 1,62 miliardy USD. Za celý rok by dle odhadů měla dosáhnout zisku na akcii 2,08 USD oproti loňským 1,90 USD a tržeb 46,84 mld. USD.
Výsledky na úrovni stanovených konsensů jen podporují mínění analytiků. Doporučení „koupit“ poskytlo před zveřejněním výsledků celých 62 % analytiků, což je téměř dvakrát větší počet než u osmi obdobně hodnocených konkurenčních společností.
V únoru společnost rozhodla o navýšení dividendy na 25 centů, což při současné ceně (39 USD) indikuje roční dividendu 1 USD, a tedy dividendový výnos necelých 2,6 %. pro rok 2014 oznámila také program zpětného odkupu akcií v rozsahu 2,5 až 3,0 mld. USD.
Ve čtvrtek zveřejní své výsledky také největší konkurent . Očekává se zisk na akcii 75 centů, oproti loňským 77 centům.
vlastní více než 500 značek sycených i nesycených nápojů. Kromě hlavní značky jí patří například značky Fanta, Sprite, Powerade a Minute Maid. Nápoje prodává ve více než 200 zemích světa.
(Zdroje: Bloomberg, Reuters, Nasdaq)