Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Coca-Cola odevzdala trůn pro nejcennější značku světa. Novým králem je Apple, dvojkou Google

Coca-Cola odevzdala trůn pro nejcennější značku světa. Novým králem je Apple, dvojkou Google

30.09.2013 9:32
Autor: ČTK

Coca-Cola (38,4 USD, -0,88%) přišla po třinácti letech o pozici nejcennější značky světa. Tento nápojový gigant letos v žebříčku sestavovaném konzultační společností Interbrand přeskočili dva američtí technologičtí giganti, Apple (482,75 USD, -0,71%) a Google (876,39 USD, -0,20%). 

Coca-Cola se v čele držela od roku 2000, kdy se začal tento žebříček zveřejňovat. V první pětce skončily ještě dvě další technologické firmy, a to IBM (186,92 USD, -1,73%) a Microsoft (33,27 USD, 1,53%). 

Interbrand ohodnotil značku Apple na 98,32 miliardy USD (1,9 bilionu Kč). Meziročně hodnota značky stoupla o 28 procent. Ještě v roce 2011 byl přitom výrobce iPhonů a iPadů na osmém místě. Loni však hodnota značky prudce vzrostla, konkrétně o 129 procent. 

Mezi největší skokany se letos zařadili Facebook (51,24 USD, 1,69%) a Google. Hodnota značky Facebook se zvýšila o 43 procent a posunula se na 52. z 69. příčky. Hodnota druhého Googlu se zvýšila o 34 procent. 

Nejvýše postavenou neamerickou značkou je jihokorejský Samsung (468,7 EUR, 0,50%), který je na osmé příčce. Z evropských značek je nejvýše Mercedes-Benz, který obsadil 11. pozici, za ním je hned další automobilová značka, BMW (79,51 EUR, -0,74%). K nejhodnotnějším evropským značkám patřila v uplynulých letech Nokia (4,86 EUR, -0,82%), která ale zaznamenala výrazný propad a letos se její hodnota snížila o 65 procent. Nokia se tak propadla na 57. příčku z loňské 19. pozice. 

Z nových značek se nejvýše letos ocitla mediální značka Discovery, která je na 70. pozici. Mezi nováčky v žebříčku jsou dále značky Duracell a Chevrolet. 

Nejvíce je v žebříčku automobilových značek, celkem 14. Technologický sektor má v žebříčku 11 značek a dalších pět jsou značky elektroniky. Vysoké zastoupení mají rovněž značky z odvětví finančních služeb. 

Pokles hodnoty v nejnovějším žebříčku zaznamenalo 14 značek. Nejhůře dopadla Nokia

Seznamu 100 nejhodnotnějších značek dominují značky ze Spojených států, kterých je celkem 54. Z Evropy je 31 značek, které jsou z Německa, Francie, Velké Británie, Švýcarska, Itálie, Nizozemska, Švédska, Španělska a Finska. Zbývající značky jsou z Japonska, Koreje, Kanady a Mexika.
Průzkum je založen na složité metodologii vyvinuté Interbrandem. Využívá vzorec, který kombinuje budoucí sílu značky a její úlohu ve vytváření poptávky. Firmy musí mít veřejně dostupné finanční údaje a třetina příjmů firmy musí pocházet ze zahraničí.

Pořadí deseti nejcennějších světových značek:

Pořadí Značka Hodnota (v mld. USD) Meziroční změna hodnoty (v pct) Země původu
1. Apple 98,32 +28 USA
2. Google 93,29 +34 USA
3. Coca-Cola 79,21 +2 USA
4. IBM 78,81 +4 USA
5. Microsoft 59,55 +3 USA
6. GE (24,05 USD, -0,82%) 46,95 +7 USA
7. McDonald's (97,12 USD, -1,09%) 41,99 +5 USA
8. Samsung 39,61 +20 Korea
9. Intel (22,98 USD, -1,84%) 37,26 -5 USA
10. Toyota (130,26 USD, -1,30%) 35,35 +17 Japonsko

 


Váš názor
  • Blbost!!
    30.09.2013 10:12

    Přece nejcenější značka světa je "České dráhy" !!!!!!
    Achjo...
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
14:00DE - Harmonizovaný CPI, y/y
14:30USA - Výdaje na osobní spotřebu, m/m
15:45USA - Index aktivity ISM Chicago
16:00USA - Index spotř. důvěry Mich. university