Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
1,2 milionu škodovek falšuje emise, zamíří do servisů

1,2 milionu škodovek falšuje emise, zamíří do servisů

29.9.2015 8:10
Autor: Redakce, Patria.cz

Manipulace s emisemi naftových motorů se týkají po celém světě zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto. ČTK to sdělil mluvčí společnosti Jozef Baláž, který tak potvrdil zprávu agentury Reuters. Uvedl také, že firma plánuje svolat dotčená auta do servisů k technické úpravě. Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen, který minulý týden přiznal, že software umožňující manipulovat s měřením emisí instaloval v celém světě do zhruba 11 milionů aut.

Baláž uvedl, že v rámci Škody Auto jde o dříve vyrobené vozy s motorem řady EA 189. Dotčená vozidla jsou podle něj bezpečná a schopná každodenního provozu. Automobilka nicméně jejich majitele svolá do autorizovaných servisů, kde budou provedena příslušná technická opatření, na kterých firma nyní pracuje. Náklady na technická opatření převezme koncern Volkswagen.

Baláž upozornil, že všechny současně vyráběné vozy Škoda s naftovým pohonem nabízené v Evropské unii splňují emisní normu Euro 6 i všechny zákonné požadavky a předpisy v oblasti životního prostředí.

Skandál kolem emisí vypukl v pátek 18. září, kdy německou automobilku z falšování testů obvinila americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA). Koncernu za tyto podvody v USA hrozí pokuta až 18 miliard dolarů. Skandál navíc začaly minulý týden vyšetřovat i některé evropské země a na firmu byla podána řada hromadných žalob.

Ministerstvo dopravy ČR již minulý týden uvedlo, že je připraveno svolat ke kontrole majitele aut koncernu Volkswagen včetně domácí Škody, které jsou vybaveny motorem TDI s možností obcházet emisní měření. V letech 2009 až 2013, kdy se prý motory do různých modelů montovaly nejvíce, se podle údajů Svazu dovozců aut v České republice prodalo přes 150.000 dieselových vozů Škoda a VW.

Škoda Auto minulý týden uvedla, že nyní již v Evropě nepoužívá koncernové motory TDI, u kterých se přišlo na obcházení měření emisí. Montovala je však do svých starších modelů Fabia, Octavia, Superb, Rapid nebo Roomster.

V důsledku skandálu minulý týden odstoupil generální ředitel koncernu Volkswagen Martin Winterkorn. Nahradil ho Matthias Müller, který doposud řídil divizi Porsche. Německá prokuratura oznámila, že zahájila Winterkornovo vyšetřování, jež se zaměří na podezření z podvodu při prodeji vozů, které falšovaly údaje o emisích.

"Volkswagen je teď v dramatické situaci. Nebude zdaleka snadné obnovit pověst společnosti a získat zpět důvěru zákazníků," uvedl podle agentury Reuters nový šéf koncernu v dopise zaměstnancům.

Změny, kterými Volkswagen reaguje na skandál kolem emisí, se dotknou i české součásti Škoda Auto. Její šéf Winfried Vahland od listopadu povede aktivity koncernu Volkswagen v USA, Kanadě a Mexiku, a v čele mladoboleslavského podniku jej nahradí Bernhard Maier. Ten dosud působil ve funkci šéfa odbytu značky Porsche.

Zdroj: ČTK, RTRS


Čtěte více:

Katalánský boj za nezávislost po včerejších volbách nekončí, dluhopisy rostou, Ibex na zelené nule
28.9.2015 8:45
Španělské Katalánsko v neděli hlasovalo v regionálních volbách. Proč j...
Falšování emisí se týká 2,1 milionu vozů Audi
28.9.2015 13:23
Zhruba 2,1 milionu vozů Audi po celém světě bylo vybaveno softwarem, k...
Čína a automobilky = stále strašák pro evropské akcie
28.9.2015 16:18
Evropské akciové trhy zahájily týden v negativním rytmu. Čínské průmys...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data