Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Problémy s emisemi mají i ostatní automobilky

Problémy s emisemi mají i ostatní automobilky

1.10.2015 12:17
Autor: Redakce, Patria Online

Auta s naftovými motory značek Renault, Nissan, Hyundai, Citroen, Fiat, Volvo a dalších vypouštějí v přísnějších testech podstatně více emisí. Ukazují to údaje největšího evropského autoklubu ADAC. Podle jeho výzkumu vypouštěly některé testované nové vozy s naftovými motory od těchto výrobců i více než desetkrát víc oxidů dusíku, než kolik ukazovaly stávající testy Evropské unie.

ADAC podrobil vybrané vozy stávajícímu evropskému testu NEDC, který vychází z laboratorních měření. Výsledky pak porovnal s druhým testem WLTC, vyvinutým pod vedením OSN. I u tohoto testu je základem laboratorní měření. Celý cyklus je však delší a podle pozorovatelů se má za to, že lépe odráží podmínky reálného provozu. Současné plány počítají s tím, že Evropská unie by tento test měla zavést v roce 2017, podotkl britský list The Guardian.

Nejhorších emisních výsledků v testu WLTC podle údajů ADAC dosáhly vozy Nissan X-Trail 1.6 dCi, Renault Espace Energy dCi 160 či Jeep Renegade 2.0. Mezi desítku vozů s nejhoršími výsledky se zařadila i auta Renault Grand Scénic a Renault Kadjar.

První z těchto vozů (Nissan X-Trail 1.6 dCi) v testu WLTC produkoval více než čtrnáctkrát více oxidů dusíku, než kolik ukazovaly stávající evropské testy. Mluvčí Nissanu podle listu The Guardian uvedla, že automobilka považuje za svůj závazek dodržovat zákony a pravidla na všech trzích. Obdobně reagoval i mluvčí skupiny Renault, který podotkl, že vozidla této automobilky nejsou vybavena zařízeními umožňujícími falšovat údaje o emisích.

Více než čtrnáctinásobné emise oxidů dusíku oproti oficiálnímu testu naměřil ADAC u auta Volvo S60 D4. Mluvčí automobilky ale uvedl, že v tomto případě bylo auto porouchané a podnik záležitost vyšetřuje.

Skandál s emisemi propukl v druhé polovině září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila německý automobilový koncern Volkswagen, že u téměř půl milionu vozů VW a Audi s naftovými motory, které se za posledních sedm let v USA prodaly, používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.

Předseda německého ekologického sdružení Deutsche Umwelthilfe (DUH) Jürgen Resch v rozhovoru s ČTK ve středu uvedl, že skandál kolem falšování údajů o měření emisí bude mnohem širší a neomezí se pouze na Volkswagen.

Zdroj: ČTK, RTRS


Čtěte více:

Martin Novák, exkluzivně pro Patrii: ČEZ se zaměří na akvizice jen u sousedů ČR
1.10.2015 11:00
Energetická společnost ČEZ mění akviziční strategii. Namísto vz...
Dozorčí rada VW prý zvažuje kroky na podporu ratingu firmy
1.10.2015 9:54
Členové dozorčí rady Volkswagenu mají obavy z negativního dopadu skand...
IPO Recap - nuda v Brně
1.10.2015 11:28
V minulém týdnu vstoupily na trhy jen dvě společnosti. Jedna se jmenuj...

Váš názor
  •  
    1.10.2015 12:56

    Já mám svého TRABANTA v pořádku. Přitisknul jsem včera manželku k výfuku a po dvou hodinách vypadala líp než předtím.
    DDR
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data