Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
GM: Chceme porazit Teslu!

GM: Chceme porazit Teslu!

20.10.2015 19:00
Autor: Pavel Daniel

Americká automobilka General Motors chce porazit lídra segmentu elektrických aut, firmu Tesla. Jak? Údajně novými objevy v technologii baterií. Zjistil to server Yahoo Finance. Když řediteli divize vývoje Marku Reussovi položila redakce nedávno na jednom autosalonu ve státě New York otázku, jak se chce stát GM lídrem v oboru dobíjení baterií, odpověděl: „GM začíná v technologii baterií pracovat velmi rychlým tempem. Slibujeme si, že naše objevy pomohou výrazně snížit náklady tak, aby elektro automobily byly cenově dostupnější a zvýšily vzdálenost, kterou mohou auta ujet.“

Bolt má změnit poměry na trhu elektroaut 

General Motors představil koncept elektrického vozítka už v roce 1990. Jenže nebyl s ním příliš úspěšný a tak se na scéně časem objevila společnost Tesla Motors. Ta v elektro automobilech předběhla nejen GM. Zdá se ale, jak konstatuje server Yahoo! Finance, že se začíná pro GM zřejmě blýskat na lepší časy. Doslova koncentrací technologických novinek na poli nových „elektroinstalací“, má být model Chevy Bolt, tedy Chevrolet Bolt, který se začne prodávat koncem roku 2016. Jde o první „Plug-in“ auto automobilky GM. Nebude však úplně první, malé „EV“ auto na trhu. Už nyní prodává konkurenční automobilka Nissan model Leaf, Volkswagen e-golf, Kia Soul EV a najdou se i další „EV modely“. General Motors ale slibuje, že model Bolt bude na první pohled jiný. Jiná už je cena auta. Zatímco většina elektrických aut v této kategorii se prodává za cenu okolo 40 000 USD nebo méně a auta dojedou něco málo pod 100 mil (zhruba 160 km). Model S společnosti Tesla dokonce dokáže ujet více než 200 mil, jeho cena ale začíná na 71 000 USD.

GM 

Zdroj: General Motors 

Yahoo! Finance tvrdí, že model Bolt od GM tak bude první elektro vozítko, které by mělo dosahem jízdy konkurovat modelu Tesla. Ovšem za zcela nižší ceny. Nejlevnější modely Bolt totiž mají startovací cenu na hodnotě 37 000 USD. A pokud si zákazník sníží nákupní cenu o 7 500 USD jako federální daňový kredit (je samozřejmě k dispozici pro ostatní elektro vozy), coby formu podpory, dostane se s čistou cenou pod 30 000 USD (v přepočtu na CZK zhruba 720 000). Podle Marka Reusse by se zákazníkům mohla zamlouvat i podstatně kratší doba nabíjení, která by měla klesnout na necelých 45 minut.

Zákazníky mají oslovit objevy, které snižují cenu elektroaut

GM už prozradila, že snížení prodejní ceny umožnily objevy a tím pádem výrazně menší náklady na výrobu lithium-iontových baterií pro osobní automobily až na hodnotu 145 USD za kilowatthodinu. To jsou téměř stejné náklady, jako u společnosti Tesla a dokonce nižší než dosahují jiné automobilky. Podle záměrů GM by měly tyto náklady do roku 2020 klesnout na 100 USD za kWh. Podle oslovených odborníků je toto tempo vývoje rychlejší než mnozí experti předpovídali ještě před pár lety. A může vést k tomu, že elektrická auta výrazně zvýší přitažlivost elektriky pro zákazníky. „Model Bolt je stavěn pouze jako elektro vozítko, což GM umožňuje optimalizovat rekuperační brzdění, které pomáhá nabíjení baterií,“ doplnil pro Yahoo! Finance Mark Reuss.

Cílit na zákazníky s levnějšími modely elektro aut ovšem začne i Tesla Motors. Ta totiž uvede, zřejmě od roku 2017, na trh model 3, který by se měl prodávat od 40 000 USD. Auto má dojezd 200 mil. Ekonomové odhadují, že by mohla být automobilka Tesla Motors zisková kolem roku 2020. Bude to chtít ovšem jedno – úspěch modelu 3. To už ale bude mít model Chevy Bolt od GM za sebou několik let prodejů. „Konkurence je v segmentu malých elektro aut více než velká, ale pokud se technologické vynálezy budou do aut dostávat stejným tempem jako dosud, vítězové budou všichni,“ dodává na závěr komentátor Yahoo! Finance.

Zdroj: Yahoo! Finance, General Motors, Tesla


Váš názor
Aktuální komentáře
26.07.2024
22:00Optimistický závěr týdne  
17:33Fungovalo to dobře a pak najednou vůbec
16:54Akcie se zvedají, ale namísto návratu technologií probíhá rotace do tradiční ekonomiky  
15:59EU oficiálně zahájila řízení se sedmi členskými státy kvůli vysokým deficitům
15:47Rozkol mezi top techy a zbytkem trhu nebyl stabilní. Probíhá hledání nové rovnováhy, soudí exmanažerka Goldman Sachs
13:58Perly týdne: Korekce ano, medvědí trh ne
12:25Jakub Blaha: Automobilky mají za sebou katastrofický týden  
11:50Sabotáže ve Francii na prahu olympijských her: Koordinované žhářské útoky zasáhly železnici
11:46Jak se postavit k technologiím při nynějších korekcích na trhu? Neutíkala bych plošně od velkých i vybírala mezi menšími, říká Rebecca Patterson
11:43Mercedes po poklesu potávky po elektromobilů a slabých prodejích v Číně snižuje výhled
10:46Evropa zvedá hlavu, poté co se to Wall Street nepodařilo  
9:25Rozbřesk: Americká ekonomika odmítá zahájit přistávací manévr
8:51Evropské indexy zahájí smíšeně, Mercedes snížil odhad ziskové marže  
6:24Investiční nápady na akciové i sektorové sázky podle portfolio manažera
25.07.2024
17:54Ekonomům predikce recesí moc nejdou. Co k ní nyní říkají trhy vládních a korporátních dluhopisů?
17:06Evropa v červeném, Amerika bojuje za zlepšení. Data tlumí dopad výsledků  
16:11IBM se vzepřela výprodeji technologií a po výsledcích roste  
15:31Tomáš Vlk: Ekonomika USA rostla v 2Q překvapivě rychle díky spotřebitelům  
15:12Tempo růstu americké ekonomiky ve druhém čtvrtletí zrychlilo na 2,8 procenta
14:07Zisk Harley-Davidson díky poptávce po dražších motocyklech vzrostl o 23 pct.

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data