Americká automobilka chce porazit lídra segmentu elektrických aut, firmu . Jak? Údajně novými objevy v technologii baterií. Zjistil to server Finance. Když řediteli divize vývoje Marku Reussovi položila redakce nedávno na jednom autosalonu ve státě New York otázku, jak se chce stát lídrem v oboru dobíjení baterií, odpověděl: „GM začíná v technologii baterií pracovat velmi rychlým tempem. Slibujeme si, že naše objevy pomohou výrazně snížit náklady tak, aby elektro automobily byly cenově dostupnější a zvýšily vzdálenost, kterou mohou auta ujet.“
Bolt má změnit poměry na trhu elektroaut
General Motors představil koncept elektrického vozítka už v roce 1990. Jenže nebyl s ním příliš úspěšný a tak se na scéně časem objevila společnost Motors. Ta v elektro automobilech předběhla nejen . Zdá se ale, jak konstatuje server ! Finance, že se začíná pro zřejmě blýskat na lepší časy. Doslova koncentrací technologických novinek na poli nových „elektroinstalací“, má být model Chevy Bolt, tedy Chevrolet Bolt, který se začne prodávat koncem roku 2016. Jde o první „Plug-in“ auto automobilky . Nebude však úplně první, malé „EV“ auto na trhu. Už nyní prodává konkurenční automobilka Nissan model Leaf, e-golf, Kia Soul EV a najdou se i další „EV modely“. ale slibuje, že model Bolt bude na první pohled jiný. Jiná už je cena auta. Zatímco většina elektrických aut v této kategorii se prodává za cenu okolo 40 000 USD nebo méně a auta dojedou něco málo pod 100 mil (zhruba 160 km). Model S společnosti dokonce dokáže ujet více než 200 mil, jeho cena ale začíná na 71 000 USD.
Zdroj:
! Finance tvrdí, že model Bolt od tak bude první elektro vozítko, které by mělo dosahem jízdy konkurovat modelu . Ovšem za zcela nižší ceny. Nejlevnější modely Bolt totiž mají startovací cenu na hodnotě 37 000 USD. A pokud si zákazník sníží nákupní cenu o 7 500 USD jako federální daňový kredit (je samozřejmě k dispozici pro ostatní elektro vozy), coby formu podpory, dostane se s čistou cenou pod 30 000 USD (v přepočtu na CZK zhruba 720 000). Podle Marka Reusse by se zákazníkům mohla zamlouvat i podstatně kratší doba nabíjení, která by měla klesnout na necelých 45 minut.
Zákazníky mají oslovit objevy, které snižují cenu elektroaut
už prozradila, že snížení prodejní ceny umožnily objevy a tím pádem výrazně menší náklady na výrobu lithium-iontových baterií pro osobní automobily až na hodnotu 145 USD za kilowatthodinu. To jsou téměř stejné náklady, jako u společnosti a dokonce nižší než dosahují jiné automobilky. Podle záměrů by měly tyto náklady do roku 2020 klesnout na 100 USD za kWh. Podle oslovených odborníků je toto tempo vývoje rychlejší než mnozí experti předpovídali ještě před pár lety. A může vést k tomu, že elektrická auta výrazně zvýší přitažlivost elektriky pro zákazníky. „Model Bolt je stavěn pouze jako elektro vozítko, což umožňuje optimalizovat rekuperační brzdění, které pomáhá nabíjení baterií,“ doplnil pro ! Finance Mark Reuss.
Cílit na zákazníky s levnějšími modely elektro aut ovšem začne i Motors. Ta totiž uvede, zřejmě od roku 2017, na trh model 3, který by se měl prodávat od 40 000 USD. Auto má dojezd 200 mil. Ekonomové odhadují, že by mohla být automobilka Motors zisková kolem roku 2020. Bude to chtít ovšem jedno – úspěch modelu 3. To už ale bude mít model Chevy Bolt od za sebou několik let prodejů. „Konkurence je v segmentu malých elektro aut více než velká, ale pokud se technologické vynálezy budou do aut dostávat stejným tempem jako dosud, vítězové budou všichni,“ dodává na závěr komentátor ! Finance.
Zdroj: ! Finance, ,