Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
GM: Chceme porazit Teslu!

GM: Chceme porazit Teslu!

20.10.2015 19:00
Autor: Pavel Daniel, Patria Online

Americká automobilka General Motors chce porazit lídra segmentu elektrických aut, firmu Tesla. Jak? Údajně novými objevy v technologii baterií. Zjistil to server Yahoo Finance. Když řediteli divize vývoje Marku Reussovi položila redakce nedávno na jednom autosalonu ve státě New York otázku, jak se chce stát GM lídrem v oboru dobíjení baterií, odpověděl: „GM začíná v technologii baterií pracovat velmi rychlým tempem. Slibujeme si, že naše objevy pomohou výrazně snížit náklady tak, aby elektro automobily byly cenově dostupnější a zvýšily vzdálenost, kterou mohou auta ujet.“

Bolt má změnit poměry na trhu elektroaut 

General Motors představil koncept elektrického vozítka už v roce 1990. Jenže nebyl s ním příliš úspěšný a tak se na scéně časem objevila společnost Tesla Motors. Ta v elektro automobilech předběhla nejen GM. Zdá se ale, jak konstatuje server Yahoo! Finance, že se začíná pro GM zřejmě blýskat na lepší časy. Doslova koncentrací technologických novinek na poli nových „elektroinstalací“, má být model Chevy Bolt, tedy Chevrolet Bolt, který se začne prodávat koncem roku 2016. Jde o první „Plug-in“ auto automobilky GM. Nebude však úplně první, malé „EV“ auto na trhu. Už nyní prodává konkurenční automobilka Nissan model Leaf, Volkswagen e-golf, Kia Soul EV a najdou se i další „EV modely“. General Motors ale slibuje, že model Bolt bude na první pohled jiný. Jiná už je cena auta. Zatímco většina elektrických aut v této kategorii se prodává za cenu okolo 40 000 USD nebo méně a auta dojedou něco málo pod 100 mil (zhruba 160 km). Model S společnosti Tesla dokonce dokáže ujet více než 200 mil, jeho cena ale začíná na 71 000 USD.

GM 

Zdroj: General Motors 

Yahoo! Finance tvrdí, že model Bolt od GM tak bude první elektro vozítko, které by mělo dosahem jízdy konkurovat modelu Tesla. Ovšem za zcela nižší ceny. Nejlevnější modely Bolt totiž mají startovací cenu na hodnotě 37 000 USD. A pokud si zákazník sníží nákupní cenu o 7 500 USD jako federální daňový kredit (je samozřejmě k dispozici pro ostatní elektro vozy), coby formu podpory, dostane se s čistou cenou pod 30 000 USD (v přepočtu na CZK zhruba 720 000). Podle Marka Reusse by se zákazníkům mohla zamlouvat i podstatně kratší doba nabíjení, která by měla klesnout na necelých 45 minut.

Zákazníky mají oslovit objevy, které snižují cenu elektroaut

GM už prozradila, že snížení prodejní ceny umožnily objevy a tím pádem výrazně menší náklady na výrobu lithium-iontových baterií pro osobní automobily až na hodnotu 145 USD za kilowatthodinu. To jsou téměř stejné náklady, jako u společnosti Tesla a dokonce nižší než dosahují jiné automobilky. Podle záměrů GM by měly tyto náklady do roku 2020 klesnout na 100 USD za kWh. Podle oslovených odborníků je toto tempo vývoje rychlejší než mnozí experti předpovídali ještě před pár lety. A může vést k tomu, že elektrická auta výrazně zvýší přitažlivost elektriky pro zákazníky. „Model Bolt je stavěn pouze jako elektro vozítko, což GM umožňuje optimalizovat rekuperační brzdění, které pomáhá nabíjení baterií,“ doplnil pro Yahoo! Finance Mark Reuss.

Cílit na zákazníky s levnějšími modely elektro aut ovšem začne i Tesla Motors. Ta totiž uvede, zřejmě od roku 2017, na trh model 3, který by se měl prodávat od 40 000 USD. Auto má dojezd 200 mil. Ekonomové odhadují, že by mohla být automobilka Tesla Motors zisková kolem roku 2020. Bude to chtít ovšem jedno – úspěch modelu 3. To už ale bude mít model Chevy Bolt od GM za sebou několik let prodejů. „Konkurence je v segmentu malých elektro aut více než velká, ale pokud se technologické vynálezy budou do aut dostávat stejným tempem jako dosud, vítězové budou všichni,“ dodává na závěr komentátor Yahoo! Finance.

Zdroj: Yahoo! Finance, General Motors, Tesla


Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Aktuální komentáře
19.2.2017
12:16Víkendář: Německo-čínská koalice proti novému americkému řádu?
9:33Hedge fondy začínají využívat umělou inteligenci
18.2.2017
9:25Víkendář: Demokracie v ohrožení. Co dokáže zaujmout mileniály?
17.2.2017
22:02Americké trhy opět rostly, Kraft Heinz + 10,6 %
18:53Trhy jsou v názorovém konfliktu, kritická úroveň sazeb stále vzdálena
17:35Závěr týdne v negativním duchu, hlavně pro libru...  
17:30Týden technicky: Ropa dál konsoliduje a americkým akciím nedochází dech
17:11Týden na pražské burze? Tvrdé masáži odolala O2, ne už banky. Na střídačce Moneta
17:03Summary: Kraft Heinz oslovil Unilever s fúzí, firmy se nechce vzdát ani po odmítnutí
16:43Norská vláda si chce po varování zpřísnit pravidla čerpání z ropného fondu
16:43Týden na měnách: Dolar jde proti dobrým zprávám  
15:19Vrcholí investice mas. Kdy Bank of America větří Ikarův pád?
14:03Kraft Heinz navrhl spojení s Unileverem. Akcie na rekordu
13:48Mankiw, Feldstein: Nejlepším plánem na snížení emisí jsou uhlíkové dividendy
13:02Rusnok v ČT: Nevím, kdy skončí intervence, ale oznámíme to včas
13:00Lidé v ČR v roce 2016 více naspořili, než utratili. Dluhy splácejí lépe
12:19Evropská nejistota: Katalyzátor pro zlato?
12:11Šéfka ERÚ Vitásková v dopise Sobotkovi žádá změnu dokumentů kvůli tarifům
11:41Počet cestujících na letištích v Evropě loni stoupl o pět procent
11:40Japonský jen má nad dolarem stále navrch, pomáhají výnosy a prodeje akcií  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data