Německá automobilka (DIP) dnes představila hospodářská čísla za třetí čtvrtletí letošního roku. Tržby meziročně vzrostly o 5,3 % na 51,5 mld. EUR, a to navzdory nižšímu počtu prodaných vozidel. Dařilo se především modelům , Bentley a , tedy luxusnějšímu segmentu. Konsensuální očekávání počítalo s 50,7 mld. EUR.
Provozní zisk skončil v záporu, když spadl na -3,48 mld. EUR proti loňským +3,23 mld. EUR. Na vině je speciální položka v podobě vytvořených rezerv na krytí nákladů spojených s emisním skandálem. Její hodnota vyšplhala na 6,7 mld. EUR, což je o 200 mil. EUR více, než samotný výrobce v průběhu října avizoval. Právě v navýšení položky pak můžeme hledat příčinu zaostání výsledku za konsensuálním odhadem (provozní zisk -3,27 mld. EUR). Bez započtení mimořádných položek by provozní zisk dosáhl 3,2 mld. EUR, což by indikovalo marži 6,2 %. Čistý ztráta dosáhla -1,67 mld. EUR, proti loňským 2,97 mld. EUR.
Co se týče dalších měsíců, i do nich negativně promluví další tvorba rezerv. již avizoval, že celková výše nákladů spojená s emisním skandálem bude vyšší. I proto v letošním roce počítá v rámci výhledu s výrazným poklesem zisku ve srovnání s rokem 2014. Provozní marže upravená o mimořádné položky má dosáhnout pásma 5,5 – 6,5 %. Tržby by meziročně měly vzrůst o 4 %. Akcie připisují takřka 4 %.