Německé automobilky a centrální vláda ročně utratí 1,2 miliardy euro na zvýšení prodejů elektrických aut. Dohodl se na tom kabinet německé kancléřky Angely Merkelové s výrobci automobilů. Půjde vlastně o pobídky na podporu stagnujících prodejů elektrických aut. Dotace mají podle Angely Merkelové pomoci naplnit cíl, definovaný v únoru 2016, totiž 1 milion prodaných elektro vozidel do roku 2020.
Model podpory má fungovat tak, že kupující v Německu získá 4000 euro ve formě finanční kompenzace za vyšší náklady při nákupu elektromobilů. Kupující hybridů mají podle schválené dohody dostat pobídku ve výši až 3000 euro. Agentura Bloomberg uvedla, že zveřejněné podobě dohody předcházely týdny diskuzí nad rozdělením nákladů, kdy Wolfgang Schäuble, německý ministr financí trval na tom, že výrobci aut by měli nést až 50 % část podpory pro nákup elektro aut, zatímco výrobci nabízeli uhradit 25 %.
Prodejní statistiky ukazují, že se v Německu zatím prodalo jen něco málo přes 30 000 elektrických vozidel, které jsou dražší než klasické benzínové modely. A to je jen malá část z celkově prodaných 3 milionů aut, které se v Německu každoročně prodají.
Automobilky považují dohodnuté podmínky státní podpory elektro aut za příležitost změnit zavedené podmínky na trhu, neboť Německo vykazuje v celoevropských prodejích elektromobilů až čtvrtinový podíl. Němečtí zástupci výrobců auto proto poukazovali i na příklady Francie, která v roce 2015 začala podporovat nákupy elektrických aut „slevou“ ve výši 10 000 euro pro každého, kdo vymění svůj více než 14 let starý automobil poháněný dieselovým motorem a Norska, které i díky vládní pomoci pomáhá rozvoji trhu se zelenými technologiemi.
Podle agentury Bloomberg Norsko velmi výrazně podporuje nákupy elektrických aut, neboť tamní nákupy se těší řadě výhod. Neexistuje tam totiž žádná daň z přidané hodnoty při nákupech elektro aut, ani jednorázové poplatky, jako v případě nákupů běžných automobilů. K dispozici je v Norsku také bezplatné nabíjení baterií, parkování zdarma a osvobození od poplatků při dopravním přetížení. Řidiči elektromobilů mohou dokonce v Norsku využívat jízdní pruhy určené pro autobusovou dopravu.