Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Úspěšnost maloobchodu stále více ovlivňuje Facebook

Úspěšnost maloobchodu stále více ovlivňuje Facebook

3.6.2016 15:27
Autor: Pavel Daniel, Patria Online

Tradiční američtí maloobchodníci, mezi které patří značky Macy, JC Penney, Gap a Kohl, se potýkají s neuspokojivými výsledky prodejů, slabými zisky a minimálně od loňského léta i s klesajícími cenami svých akcií. Pokud budou chtít přežít, budou se muset změnit minimálně ve zjišťování preferencí svých zákazníků a vzít do úvahy to, že poptávku po jejich zboží budou stále více určovat sociální sítě. Podle zjištění serveru Yahoo! Finance se totiž do tohoto procesu stále více zapojuje hlavně síť Facebook.

Nepodceňujte Facebook, radí maloobchodníkům expert

„Lidé obvykle nekupují svetr nebo tenisky na Facebooku. Jenže sociální síť se stává pro maloobchodníky nejsilnějším faktorem pro nákup, což si dosud nikdo nemyslel,“ řekl Tom Andrews z poradenské společnosti SY Partner zpravodajskému serveru Yahoo! Finance. Síla "lajků" se totiž stále více promítá i od podoby poptávky po maloobchodním zboží. Závěr je jasný - spotřební chování amerických spotřebitelů stále více ovlivňují názory na sociálních sítích, především na Facebooku. Ale surfování na sociálních sítích kvůli zjištění preferencí zákazníků nebude jen jediný způsob, jak se budou muset američtí maloobchodníci změnit, aby se udrželi v pozornosti zákazníků.

Starý model prodeje, který sázel na to, že zákazník si přišel do prodejny pro zboží, je podle Yahoo! Finance mrtvý. A to kvůli tomu, že je mnohem pohodlnější a jednodušší nakupovat většinu věcí jen pomocí několika kliknutí na internetu. A u toho jde rychle zjistit, co je právě v oblibě a co zákazníci nakupují nejvíce. „Když jdou lidé do obchodu, čekají, že kromě dobrého nákupu a pozorné obsluhy, zažijí i nějaký zábavný zážitek,“ vysvětluje Tom Andrews nutné změny v chování obchodníků. A jako příklady, které je hodno následovat, uvádí proměnu prodejen společnosti Lululemon a Nike. Zmíněné firmy vsadily na to, že zákazník může proměnit návštěvu v prodejně v zážitek. Aby to fungovalo, musí mít ale prodejny personál, který je stejně informovaný o koníčcích zákazníka a nabídnout mu stejnou vášeň, jakou vyznává on nákupem vybraného zboží.

Obchodníci začnou sledovat „lajky“ na Facebooku

Podle Andrewse není daleko doba, kdy se kromě čtení reportů analytiků, rozhovorů s generálními řediteli firem, porovnávání se s ostatními retailovými společnostmi, budou firmy snažit být i v pozornosti sociální sítě Facebook. Tam totiž zákazníci dávají svými „Likes“ jasně najevo, co se jim líbí a co ne. Facebook si totiž bere pozornost lidí, kteří by čas strávený na sociální síti mohli věnovat nákupům v obchodech. Facebook nasadil software, který je schopný komunikovat s uživatelem – aby pomohl s retailovými nákupy mezi 15 miliony subjekty, které mají svoji oficiální stránku na sociální síti. Tato aplikace by se tak mohla stát důležitým zdrojem „businessu“ pro některé společnosti.

A i když Facebook není prodejním kanálem, představuje podle Andrewse doslova informační okno k věcem, o které má spotřebitel zájem a o které se zajímá, mluví o nich a sdílí je. A sociální síť může tyto pocity zprostředkovat. Své o tom ví, podle Yahoo! Finance, řetězec Kohl, který zaznamenal velké navýšení zájmu po zveřejnění videa na Facebooku jednou zákaznicí, která natočila sama sebe, jak se hystericky směje při pokusu navléci se na parkovišti u obchodu do masky postavy „Žvejkala“ ze známé filmové série Star Wars, kterou si koupila v prodejně. Kohl jí do 24 hodin kontaktoval a nabídl jí řadu „Star Wars" věcí a dalšího svého sortimentu. Chtěl tím získat pro sebe další sociální „kredity“ po virálním videu, které dosud nasbíralo 153 milionů zhlédnutí. Vítejte v budoucnosti maloobchodu!


Čtěte více:

Komodity se po pětiletém fiasku blíží býčímu trhu!
3.6.2016 12:29
Obrací snad komodity list a směřují pomalu, ale jistě k býčímu trhu? ...
PPF údajně zvažuje prodej O2 CR
3.6.2016 12:49
Skupina PPF údajně uvažuje o prodeji svého podílu v telekomunikační fi...
Data z USA šokovala - zaměstnanost v květnu skoro přestala růst
3.6.2016 14:50
Data z amerického trhu práce přinesla nečekaný výsledek. Nových pracov...

Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
12:30PepsiCo Inc (09/16 Q3)
12:59Accenture PLC (08/16 Q4)
13:00CZ - Měnové jednání ČNB, zákl. sazba
13:30ConAgra Foods Inc (08/16 Q1)
14:30USA - HDP, q/q a
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
16:00USA - Rozjednané prodeje domů, m/m
22:15Costco Wholesale Corp (08/16 Q4)