Když se objevila informace, že jedna z nejnudnějších technologických firem (Microsoft) kupuje jinou velice nudnou technologickou společnost (LinkedIn), akcie Twitteru se potácely na cenové úrovni 14 dolarů. Poté ale díky zprávám o akvizici tento titul obrátil a jeho cena se dostala až nad 16 dolarů. Za tímto pohybem stály spekulaci o tom, že i by se dříve či později mohl stát akvizičním cílem. Jenže kdo by si ho koupil?
Společností, které by rády získaly, je řada. I přes dlouhodobější pokles jeho ceny a stagnující počet aktivních uživatelů jde stále o hodnotnou společnost, která by svým podnikáním vhodně doplňovala řadu jiných firem, které se snaží penetrovat oblast sociálních sítí. Podle některých názorů má zájem hlavně Google. Ten se o spolupráci s Twitterem pokoušel už v roce 2011, ale ukázalo se, že mu jde pouze o to, jak vylepšit jeho vyhledávací služby. Jednání mezi Larrym Pagem z Googlu a Jackem Dorseym z Twitteru tak byla rychle ukončena.
Bill Campbell, který působil ve vedení společnosti a který se dobře zná s Pagem, mi řekl, že v současné době nemá Page o „nejmenší zájem“. Jeho společnost se namísto sociálních sítí zajímá o umělou inteligenci či samořídící auta. Není tak pravděpodobné, že by se Google zajímal o . A tento příběh ukazuje na obecnější jev: Zdroje nových příjmů a zisků firem ze Silicon Valley leží jinde než v sociálních sítích. Platí to také o Applu. Je možné, že a současné produkty Applu by představovaly dobrou kombinaci, můžeme se ovšem ptát, zda by se to nějak promítlo do zisků Applu. Pravděpodobně ne.
Apple se v současné době snaží postavit samořídící vůz a zdá se, že koupě Tesly by pro něj představovala jistější sázku na budoucnost než koupě Twitteru. To samé platí o Googlu a jeho aktivitách v oblasti umělé inteligence a samořídících aut. Logickým zájemcem o by se tak mohl zdát . Mark Zuckerberg se o získání této společnosti dokonce už pokoušel, ale neúspěšně. A jeho zvykem je buď společnost koupit, nebo ji zničit. Nyní se zdá, že jeho strategie ohledně Twitteru se posunula k druhé možnosti.
Je jasné, že v současnosti není na prodej a nečekám, že bychom o jeho akvizici v dohledné době skutečně uslyšeli. se stal nedílnou součástí naší demokracie. Dává hlas všem, a to i těm, u kterých bychom si to moc nepřáli (jako například republikánskému kandidátovi na prezidenta). Nedovedu si představit, že by se tato společnost vydala směrem do zapomnění tak, jako se to stalo u Friendsteru a MySpace. Na druhou stranu ale není ani zdaleka jasné, zda bude Wall Street do této společnosti někdy ochotně investovat z jiného důvodu než kvůli spekulacím o možné akvizici. Já se domnívám, že nakonec ji bude někdo zkoušet vážně koupit. Otázkou je jen to, jaká bude v té době její hodnota.
Autorem je Nick Bilton.
Zdroj: VanityFair