Evropa:
Dánský konglomerát Maersk dnes oznámil záměr rozštěpit se na dvě samostatné divize – Transport a Energie. Maersk je převážně transportní společností a jen malá část operuje v oblasti těžby ropy. Odštěpením téhle divize se Maersk může soustředit na oblast, kde má jasnou kompetitivní převahu, a tedy na transport. Oddělení by mělo proběhnout do 2 let. Akcie začaly po oznámení stoupat a připisují téměř 3 %, čímž se dostávají na cenu 10 190 dánských korun. Rozdělení společnosti Maersk odráží problémy, kterým v současnosti čelí těžba ropy a lodní přeprava. O pokračujících nízkých cenách ropy se není třeba rozepisovat. Lodní doprava zase trpí nadměrnými přepravními kapacitami, které zůstávají po opadnutí čínské poptávky nevyužity. Přepravci jako Maersk si většinou nákladní lodě pronajímají za vysoké částky a jejich nevyužívání se pak citelně projeví. Například jihokorejský přepravce Hanjin Shipping Co, sedmý největší přepravce na světě, musel v srpnu vyhlásit bankrot, čímž na jeho lodích uvázl náklad v hodnotě 14 mld. USD.
USA:
Letecké společnosti a Airbus dnes dostaly povolení od vlády USA na vývoz letadel do Íránu. Dle platných amerických zákonů potřebuje povolení také Airbus, i když není americkou společností, protože více než 10 % komponentů jeho letadel pochází z USA. Vývoz letadel do Íránu je součástí Íránské nukleární dohody. V současnosti má národní dopravce Iran Air zájem o 112 letadel Airbus (v hodnotě cca 24 mld. USD) a o 80 letadel (v hodnotě cca 17,6 mld. USD). Iran Air zvažuje také leasing letadel . Samotné naplnění dohody bude ale záležet na několika faktorech: i) není jisté, zda je Iran Air schopen financovat nákup tolika letadel, ii) letadla se prodávají na základě licencí (např. současná licence umožňuje Airbusu vývoz 17 letadel) a iii) Íránská nukleární dohoda je žhavým tématem současných amerických prezidentských voleb a nově zvolený kandidát by ji mohl napadnout. Akcie obou společností nicméně reagovaly růstem - Airbus si připisuje +2,7 % (54 EUR) a si připisuje +1,2 % (132 USD).