Německému maloobchodnímu řetězci diskontních prodejen Lidl přestává stačit evropský kontinent. Lidl, který vlastní společnost Lidl & Schwarz-Gruppe, totiž oznámila, že chce v předstihu otevřít své první pobočky ve Spojených státech amerických, a to už letos v létě. Napsal to online zpravodajský server ! Finance. Lidl plánuje, že by se mělo otevřít až 100 nových prodejen po celém východním pobřeží USA během jednoho roku.
O tom, že je s německou konkurencí v segmentu maloobchodních řetězců na americké půdě vážně počítat, svědčí již působení značky Aldi v USA. Oba řetězce, tedy Lidl i Aldi nasazují agresivní cenovou politiku, která sráží prodejní ceny zboží dolů. A to dělá velké starosti značkám, jako , stejně jako místním tradičním maloobchodníkům.
Prvních 20 amerických prodejen Lidl má být otevřeno v Severní Karolíně, Jižní Karolíně a ve Virginii, kde má společnost sídlo své první americké centrály. Lidl chtěl původně otevřít první obchody nejpozději do roku 2018. Řetězec provozuje zhruba 10 000 prodejen ve 27 zemích světa.
Společnost Aldi otevřela svůj první obchod v USA v roce 1976, a nyní má více než 1600 prodejen ve Spojených státech. Značka plánuje zvýšit svou přítomnost v zemi a chce mít do konce roku 2018 na 2000 poboček. Investovat chce 1,6 miliardy amerických dolarů do přestavby více jak 1300 z nich.