Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
OMG! Nikdy neuvěříte, který výrobce virálního obsahu prý chce na burzu

OMG! Nikdy neuvěříte, který výrobce virálního obsahu prý chce na burzu

31.03.2017 18:15
Autor: Petr Zelenka, Patria Online

Po Snapu, provozovateli populární mobilní aplikace Snapchat, se na burze prý pokusí vybrat kapitál i „zpravodajský“ server BuzzFeed. Alespoň to tvrdí zdroje serveru Axios, na které se pak odvolala i ostatní média. Mělo by k tomu dojít příští rok. Ne všichni jsou však přesvědčení, že se BuzzFeed rozhodne IPO uskutečnit, a že je to dobrý nápad.

BuzzFeed je informačním kanálem pro takzvanou generaci „mileniálů,“ také známou jako generaci „Z“ – tedy, zjednodušeně řečeno, pro mladé lidi, kteří vyrostli společně s internetem. I proto se mezi investiční komunitou už začala množit srovnání s IPO Snapu, jehož největší hodnotou je také právě to, že dokáže pozornost této generace přitáhnout. Podle serveru Fortune se při posledním přílivu kapitálu do BuzzFeedu v roce 2016 valuace implicitně odhadovala na 1,7 miliardy dolarů – což je úplně stejná hodnota, jako v roce 2015.

WTF, OMG a LOL

Na rozdíl od Snapu má Buzzfeed prostší a konvenčnější byznysovou strategii. Vydává články o společenských a popkulturních tématech, které jsou pro cílovou věkovou skupinu čtivé, zábavné, srozumitelné a „mluví jejich jazykem“ – například často používá akronyma jako „LOL“, „WTF“, „OMG“ atd. Na stránce pak prodává reklamu, jednak typické „bannery“, ale i reklamu skrytou (často ne příliš dobře) ve svých textech.

Časté jsou i tzv. „clickbait“ titulky, tedy nadpisy článků, které rafinovaným způsobem používají různých postupů, aby donutily čtenáře na odkaz kliknout. Typickými „ingrediencemi“ takového titulku jsou například odkazy k tomu, že ve článku čtenář najde „seznam 10 top“ čehokoliv (seznamy totiž představují pro internetovou generaci rychle a lehce stravitelné informace), slib, že součástí je kvíz, ze kterého se čtenář o sobě něco dozví, obrázek kočky, nebo jednoduše hyperboly a fráze vyvolávající zvědavost typu „nikdy neuvěříte…“ atd. Samostatnou kapitolou pak je, jak BuzzFeed nakládá s obrázky.

Je IPO dobrým nápadem?

Že BuzzFeed dokáže dobře pracovat s mladou generací je jasné, stejně jako že dokáže vydělat slušné peníze na reklamách díky vysoké návštěvnosti. „Nehmatatelná“ povaha výhody BuzzFeedu oproti konkurenci, která je hlavně v citu redaktorů pro „virální“ témata a titulky, však může být problémem pro investory, kteří raději sází na jistotu. Volatilita Snapu, jehož akcie se za ani ne měsíc obchodování pohybují oběma směry v pásmu 18,90 USD až 29,44 USD za kus, je důkazem, že technologické a mediální společnosti zaměřující se na mileniály nemusí být úplně bezpečnou investicí. Někteří dokonce v souvislosti s vysokou valuací Snapu hovoří o tom, že trhy možná čeká druhá „internetová horečka“ (dot-com bubble). Ta praskla s nepříjemnými důsledky zejména pro techonologickou burzu NASDAQ na přelomu tisíciletí.

Deník Financial Times se ve svém sloupku Lex spíše přiklání k tomu, že k IPO společnosti nedojde minimálně ze dvou důvodů. Za prvé, byznys model BuzzFeedu jako mediální společnosti nabízející obsah není snadno škálovatelný a nenabízí velké vyhlídky na růst – ne každý článek (jako například ten o „modrých nebo zlatých“ šatech) nebo video může být „virální“. Data společnosti Alexa navíc ukazují, že popularita Buzzfeedu už neroste a spíše klesá. Za druhé, Lex nevidí důvod, proč by se Comcast, který do webu už „nalil“ několik set miliónů dolarů měl zbavovat své strategické investice.

 
 

Čtěte více:

Obří útok na Yahoo!: Hackeři ukradli data z víc jak miliardy účtů
15.12.2016 12:32
Hackeři ukradli údaje z účtů více než miliardy lidí používajících e-ma...
Trh IPO letos popadne dech. Půjdou Uber, Snap nebo Dropbox konečně na burzu?
05.01.2017 18:11
Pro burzovní premiéry loňský rok moc dobrý nebyl. Podle poradenské spo...
Netflixu se dařilo, zadlužení a konkurence však představují nebezpečí
19.01.2017 14:04
Internetová televize Netflix analytiky příliš nepřekvapila, když jí v ...
Raketový vstup Snap na burzu: +44 procent na dva a půl Twitteru
03.03.2017 8:37
Akcie Snap, provozovatele populární mobilní aplikace Snapchat, debutov...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
18.11.2019
6:12Muž, který vyřešil trh
17.11.2019
16:3017. listopad ŽIVĚ: Národní, Koncert pro budoucnost, rozdány Ceny Paměti národa
13:08Víkendář: Velká renesanční inflace, demografie a zlaté peněžní šoky
16.11.2019
21:04300 tisíc lidí na Letné 30 let od 1989. Co přinese 17. listopad?
15:5430 let od pádu železné opony: Jak si vedou česká a další ekonomiky a jak je na tom koruna?  
7:32Víkendář: Pokud ustoupíme, skončíme jako čínští Ujguři
15.11.2019
22:01Americké akcie zakončily týden na historických maximech
19:50Skvostná umělecká díla na předaukční výstavě Galerie KODL
18:54Nic moc si nenalhávat
17:25Průmyslová výroba v USA klesla v říjnu nejvíce od května 2018
17:18František Kronus: Poněkud přehnaný optimismus na trzích
16:50Skvělá čísla nVidie kalí matný výhled, trh čekal víc (komentář analytika)  
16:18OPEC vs. američtí břidlicáři: kdo s koho?  
16:14Špatná data? Trhy si závěr týdne zkazit nenechají  
15:49Applied Materials: Výhled konečně předpovídá rostoucí zisky (komentář analytika)  
15:26Rusnok: Výše úrokových sazeb odpovídá hospodářskému cyklu
13:13Perly týdne: Tesle utíká čas, IBM jej revolučně zkracuje a my „vynikáme“ v krádežích aut
12:27Hongkongská vláda čeká letos poprvé za deset let pokles ekonomiky
12:20Velké chyby ve statistice mohly ovlivnit rozhodování Riksbank. Je to katastrofa, zní z banky
11:11Jak mohou s akciemi zamávat americké volby?

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
9:00CZ - PPI, y/y
13:00Manchester United Plc (09/19 Q1)