Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
OMG! Nikdy neuvěříte, který výrobce virálního obsahu prý chce na burzu

OMG! Nikdy neuvěříte, který výrobce virálního obsahu prý chce na burzu

31.3.2017 18:15
Autor: Petr Zelenka, Patria Online

Po Snapu, provozovateli populární mobilní aplikace Snapchat, se na burze prý pokusí vybrat kapitál i „zpravodajský“ server BuzzFeed. Alespoň to tvrdí zdroje serveru Axios, na které se pak odvolala i ostatní média. Mělo by k tomu dojít příští rok. Ne všichni jsou však přesvědčení, že se BuzzFeed rozhodne IPO uskutečnit, a že je to dobrý nápad.

BuzzFeed je informačním kanálem pro takzvanou generaci „mileniálů,“ také známou jako generaci „Z“ – tedy, zjednodušeně řečeno, pro mladé lidi, kteří vyrostli společně s internetem. I proto se mezi investiční komunitou už začala množit srovnání s IPO Snapu, jehož největší hodnotou je také právě to, že dokáže pozornost této generace přitáhnout. Podle serveru Fortune se při posledním přílivu kapitálu do BuzzFeedu v roce 2016 valuace implicitně odhadovala na 1,7 miliardy dolarů – což je úplně stejná hodnota, jako v roce 2015.

WTF, OMG a LOL

Na rozdíl od Snapu má Buzzfeed prostší a konvenčnější byznysovou strategii. Vydává články o společenských a popkulturních tématech, které jsou pro cílovou věkovou skupinu čtivé, zábavné, srozumitelné a „mluví jejich jazykem“ – například často používá akronyma jako „LOL“, „WTF“, „OMG“ atd. Na stránce pak prodává reklamu, jednak typické „bannery“, ale i reklamu skrytou (často ne příliš dobře) ve svých textech.

Časté jsou i tzv. „clickbait“ titulky, tedy nadpisy článků, které rafinovaným způsobem používají různých postupů, aby donutily čtenáře na odkaz kliknout. Typickými „ingrediencemi“ takového titulku jsou například odkazy k tomu, že ve článku čtenář najde „seznam 10 top“ čehokoliv (seznamy totiž představují pro internetovou generaci rychle a lehce stravitelné informace), slib, že součástí je kvíz, ze kterého se čtenář o sobě něco dozví, obrázek kočky, nebo jednoduše hyperboly a fráze vyvolávající zvědavost typu „nikdy neuvěříte…“ atd. Samostatnou kapitolou pak je, jak BuzzFeed nakládá s obrázky.

Je IPO dobrým nápadem?

Že BuzzFeed dokáže dobře pracovat s mladou generací je jasné, stejně jako že dokáže vydělat slušné peníze na reklamách díky vysoké návštěvnosti. „Nehmatatelná“ povaha výhody BuzzFeedu oproti konkurenci, která je hlavně v citu redaktorů pro „virální“ témata a titulky, však může být problémem pro investory, kteří raději sází na jistotu. Volatilita Snapu, jehož akcie se za ani ne měsíc obchodování pohybují oběma směry v pásmu 18,90 USD až 29,44 USD za kus, je důkazem, že technologické a mediální společnosti zaměřující se na mileniály nemusí být úplně bezpečnou investicí. Někteří dokonce v souvislosti s vysokou valuací Snapu hovoří o tom, že trhy možná čeká druhá „internetová horečka“ (dot-com bubble). Ta praskla s nepříjemnými důsledky zejména pro techonologickou burzu NASDAQ na přelomu tisíciletí.

Deník Financial Times se ve svém sloupku Lex spíše přiklání k tomu, že k IPO společnosti nedojde minimálně ze dvou důvodů. Za prvé, byznys model BuzzFeedu jako mediální společnosti nabízející obsah není snadno škálovatelný a nenabízí velké vyhlídky na růst – ne každý článek (jako například ten o „modrých nebo zlatých“ šatech) nebo video může být „virální“. Data společnosti Alexa navíc ukazují, že popularita Buzzfeedu už neroste a spíše klesá. Za druhé, Lex nevidí důvod, proč by se Comcast, který do webu už „nalil“ několik set miliónů dolarů měl zbavovat své strategické investice.

 
 

Čtěte více:

Obří útok na Yahoo!: Hackeři ukradli data z víc jak miliardy účtů
15.12.2016 12:32
Hackeři ukradli údaje z účtů více než miliardy lidí používajících e-ma...
Trh IPO letos popadne dech. Půjdou Uber, Snap nebo Dropbox konečně na burzu?
5.1.2017 18:11
Pro burzovní premiéry loňský rok moc dobrý nebyl. Podle poradenské spo...
Netflixu se dařilo, zadlužení a konkurence však představují nebezpečí
19.1.2017 14:04
Internetová televize Netflix analytiky příliš nepřekvapila, když jí v ...
Raketový vstup Snap na burzu: +44 procent na dva a půl Twitteru
3.3.2017 8:37
Akcie Snap, provozovatele populární mobilní aplikace Snapchat, debutov...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
17.2.2018
19:41Mobil, nebo sex? Průzkum ukázal, čeho by se Francouzi vzdali raději
13:48Jak mohou roboti otevřít svět investic
10:49DPA: Těžkopádný plynárenský obr Gazprom slaví 25. narozeniny
8:11Víkendář: Když odchod z EU prosazují cynici poškozující celou zemi…
16.2.2018
22:02Wall Street: Před prodlouženým víkendem se nikam nežene
19:49Jan Kovalovský: Začněte obchodovat s JISTOTOU. Patria teď bere na sebe přešlapy začínajících investorů
18:11Perly týdne: Daimler nezvládl „čínského Hitlera“, my nezvládáme dluhy a ČEZ
17:26Technická analýza: Dolar se divoce přetlačoval s eurem i librou, koruna naopak stabilizovaná
17:08Dolar zřejmě čeká největší týdenní ztráta za devět měsíců  
17:06Akcie Fortuny zmizí z burz. Praha zakončila týden mírným nárůstem
16:43I tentokrát bude nakonec vše stát a padat se zisky
15:36Bloomberg: S brexitem přichází propouštění v čele s autoprůmyslem
14:59Americká vláda činí velkou chybu a výsledkem může být dlouho očekávaná obchodní válka
14:57Čtvrtletní výsledky Coca-Coly překonaly očekávání
14:11Výprodej na akciových trzích odstartoval pád cen ropy  
12:50Zakrývá technologické pozlátko bídnou produktivitu Izraele?
10:55Je čas na taktický odklon od akcií?
10:49Evropské burzy zřejmě zarazí třítýdenní sérii ztrát
10:46ČEZ, a. s. – Oznámení o výplatě úrokového výnosu
9:21Růst české ekonomiky ve 4. čtvrtletí zrychlil na 5,1 %

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data