Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
OMG! Nikdy neuvěříte, který výrobce virálního obsahu prý chce na burzu

OMG! Nikdy neuvěříte, který výrobce virálního obsahu prý chce na burzu

31.03.2017 18:15
Autor: Petr Zelenka, Patria Online

Po Snapu, provozovateli populární mobilní aplikace Snapchat, se na burze prý pokusí vybrat kapitál i „zpravodajský“ server BuzzFeed. Alespoň to tvrdí zdroje serveru Axios, na které se pak odvolala i ostatní média. Mělo by k tomu dojít příští rok. Ne všichni jsou však přesvědčení, že se BuzzFeed rozhodne IPO uskutečnit, a že je to dobrý nápad.

BuzzFeed je informačním kanálem pro takzvanou generaci „mileniálů,“ také známou jako generaci „Z“ – tedy, zjednodušeně řečeno, pro mladé lidi, kteří vyrostli společně s internetem. I proto se mezi investiční komunitou už začala množit srovnání s IPO Snapu, jehož největší hodnotou je také právě to, že dokáže pozornost této generace přitáhnout. Podle serveru Fortune se při posledním přílivu kapitálu do BuzzFeedu v roce 2016 valuace implicitně odhadovala na 1,7 miliardy dolarů – což je úplně stejná hodnota, jako v roce 2015.

WTF, OMG a LOL

Na rozdíl od Snapu má Buzzfeed prostší a konvenčnější byznysovou strategii. Vydává články o společenských a popkulturních tématech, které jsou pro cílovou věkovou skupinu čtivé, zábavné, srozumitelné a „mluví jejich jazykem“ – například často používá akronyma jako „LOL“, „WTF“, „OMG“ atd. Na stránce pak prodává reklamu, jednak typické „bannery“, ale i reklamu skrytou (často ne příliš dobře) ve svých textech.

Časté jsou i tzv. „clickbait“ titulky, tedy nadpisy článků, které rafinovaným způsobem používají různých postupů, aby donutily čtenáře na odkaz kliknout. Typickými „ingrediencemi“ takového titulku jsou například odkazy k tomu, že ve článku čtenář najde „seznam 10 top“ čehokoliv (seznamy totiž představují pro internetovou generaci rychle a lehce stravitelné informace), slib, že součástí je kvíz, ze kterého se čtenář o sobě něco dozví, obrázek kočky, nebo jednoduše hyperboly a fráze vyvolávající zvědavost typu „nikdy neuvěříte…“ atd. Samostatnou kapitolou pak je, jak BuzzFeed nakládá s obrázky.

Je IPO dobrým nápadem?

Že BuzzFeed dokáže dobře pracovat s mladou generací je jasné, stejně jako že dokáže vydělat slušné peníze na reklamách díky vysoké návštěvnosti. „Nehmatatelná“ povaha výhody BuzzFeedu oproti konkurenci, která je hlavně v citu redaktorů pro „virální“ témata a titulky, však může být problémem pro investory, kteří raději sází na jistotu. Volatilita Snapu, jehož akcie se za ani ne měsíc obchodování pohybují oběma směry v pásmu 18,90 USD až 29,44 USD za kus, je důkazem, že technologické a mediální společnosti zaměřující se na mileniály nemusí být úplně bezpečnou investicí. Někteří dokonce v souvislosti s vysokou valuací Snapu hovoří o tom, že trhy možná čeká druhá „internetová horečka“ (dot-com bubble). Ta praskla s nepříjemnými důsledky zejména pro techonologickou burzu NASDAQ na přelomu tisíciletí.

Deník Financial Times se ve svém sloupku Lex spíše přiklání k tomu, že k IPO společnosti nedojde minimálně ze dvou důvodů. Za prvé, byznys model BuzzFeedu jako mediální společnosti nabízející obsah není snadno škálovatelný a nenabízí velké vyhlídky na růst – ne každý článek (jako například ten o „modrých nebo zlatých“ šatech) nebo video může být „virální“. Data společnosti Alexa navíc ukazují, že popularita Buzzfeedu už neroste a spíše klesá. Za druhé, Lex nevidí důvod, proč by se Comcast, který do webu už „nalil“ několik set miliónů dolarů měl zbavovat své strategické investice.

 
 

Čtěte více:

Obří útok na Yahoo!: Hackeři ukradli data z víc jak miliardy účtů
15.12.2016 12:32
Hackeři ukradli údaje z účtů více než miliardy lidí používajících e-ma...
Trh IPO letos popadne dech. Půjdou Uber, Snap nebo Dropbox konečně na burzu?
05.01.2017 18:11
Pro burzovní premiéry loňský rok moc dobrý nebyl. Podle poradenské spo...
Netflixu se dařilo, zadlužení a konkurence však představují nebezpečí
19.01.2017 14:04
Internetová televize Netflix analytiky příliš nepřekvapila, když jí v ...
Raketový vstup Snap na burzu: +44 procent na dva a půl Twitteru
03.03.2017 8:37
Akcie Snap, provozovatele populární mobilní aplikace Snapchat, debutov...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
19.10.2025
15:36Růst poptávky po energiích v čele s datacentry zajistí, že fosilní paliva budou ještě dlouho dominovat, předpovídá McKinsey
8:57Víkendář: AI, technofeudalismus a už ne tak dobrá rada pro studium
18.10.2025
14:51Datacentra žízní po vodě. To je problém pro třetinu Evropy
8:52Víkendář: Pokaždé si lidé říkali, že pracovní místa budou zničena novými technologiemi…
17.10.2025
22:02Wall Street rostla poté, co Trump mírnil svůj postoj vůči Číně  
17:36Ztráta zodpovědnosti je na dluhopisech vidět. Jak je na tom Čína?
16:33Státní dluh na novém rekordu, vzrostl na 3,518 bilionu Kč
16:00VIG kupuje německou pojišťovnu Nürnberger za 1,38 miliardy eur
15:20Ozempic za 150 dolarů místo tisíce? Trumpova slova rozkolísala farmaceutický trh
13:49Evropský obranný sektor zaznamenal nejhorší týden od roku 2020
13:38Inflace v EU vzrostla na 2,6 procenta, v Česku naopak klesla a je šestá nejnižší
12:13Perly týdne: Hranice mezi AI boomem a bublinou
11:34Akcie dostávají ránu z nečekané strany, peníze míří do dluhopisů a zlata  
10:46Spolupráce velkých technologických firem – tentokrát jinak než v devadesátých letech?
9:16Rozbřesk: Trable regionálních amerických bank jsou zpět a výnosy dluhopisů kolabují
9:13Když se objeví jeden šváb... Zions a Western Alliance hlásí úvěrový podvod, banky padají
8:44Další regionální banky USA čelí úvěrovým ztrátám, napětí Čína-USA se zostřuje a ceny zlata lámou nové rekody  
5:54Evropa zaostává za USA už 15 let. Teď se to už zlomí, věří Deutsche Bank
16.10.2025
22:00Zámořské trhy lehce poklesly  
17:46Existují ziskové bubliny?

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data