Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
OMG! Nikdy neuvěříte, který výrobce virálního obsahu prý chce na burzu

OMG! Nikdy neuvěříte, který výrobce virálního obsahu prý chce na burzu

31.3.2017 18:15
Autor: Petr Zelenka, Patria Online

Po Snapu, provozovateli populární mobilní aplikace Snapchat, se na burze prý pokusí vybrat kapitál i „zpravodajský“ server BuzzFeed. Alespoň to tvrdí zdroje serveru Axios, na které se pak odvolala i ostatní média. Mělo by k tomu dojít příští rok. Ne všichni jsou však přesvědčení, že se BuzzFeed rozhodne IPO uskutečnit, a že je to dobrý nápad.

BuzzFeed je informačním kanálem pro takzvanou generaci „mileniálů,“ také známou jako generaci „Z“ – tedy, zjednodušeně řečeno, pro mladé lidi, kteří vyrostli společně s internetem. I proto se mezi investiční komunitou už začala množit srovnání s IPO Snapu, jehož největší hodnotou je také právě to, že dokáže pozornost této generace přitáhnout. Podle serveru Fortune se při posledním přílivu kapitálu do BuzzFeedu v roce 2016 valuace implicitně odhadovala na 1,7 miliardy dolarů – což je úplně stejná hodnota, jako v roce 2015.

WTF, OMG a LOL

Na rozdíl od Snapu má Buzzfeed prostší a konvenčnější byznysovou strategii. Vydává články o společenských a popkulturních tématech, které jsou pro cílovou věkovou skupinu čtivé, zábavné, srozumitelné a „mluví jejich jazykem“ – například často používá akronyma jako „LOL“, „WTF“, „OMG“ atd. Na stránce pak prodává reklamu, jednak typické „bannery“, ale i reklamu skrytou (často ne příliš dobře) ve svých textech.

Časté jsou i tzv. „clickbait“ titulky, tedy nadpisy článků, které rafinovaným způsobem používají různých postupů, aby donutily čtenáře na odkaz kliknout. Typickými „ingrediencemi“ takového titulku jsou například odkazy k tomu, že ve článku čtenář najde „seznam 10 top“ čehokoliv (seznamy totiž představují pro internetovou generaci rychle a lehce stravitelné informace), slib, že součástí je kvíz, ze kterého se čtenář o sobě něco dozví, obrázek kočky, nebo jednoduše hyperboly a fráze vyvolávající zvědavost typu „nikdy neuvěříte…“ atd. Samostatnou kapitolou pak je, jak BuzzFeed nakládá s obrázky.

Je IPO dobrým nápadem?

Že BuzzFeed dokáže dobře pracovat s mladou generací je jasné, stejně jako že dokáže vydělat slušné peníze na reklamách díky vysoké návštěvnosti. „Nehmatatelná“ povaha výhody BuzzFeedu oproti konkurenci, která je hlavně v citu redaktorů pro „virální“ témata a titulky, však může být problémem pro investory, kteří raději sází na jistotu. Volatilita Snapu, jehož akcie se za ani ne měsíc obchodování pohybují oběma směry v pásmu 18,90 USD až 29,44 USD za kus, je důkazem, že technologické a mediální společnosti zaměřující se na mileniály nemusí být úplně bezpečnou investicí. Někteří dokonce v souvislosti s vysokou valuací Snapu hovoří o tom, že trhy možná čeká druhá „internetová horečka“ (dot-com bubble). Ta praskla s nepříjemnými důsledky zejména pro techonologickou burzu NASDAQ na přelomu tisíciletí.

Deník Financial Times se ve svém sloupku Lex spíše přiklání k tomu, že k IPO společnosti nedojde minimálně ze dvou důvodů. Za prvé, byznys model BuzzFeedu jako mediální společnosti nabízející obsah není snadno škálovatelný a nenabízí velké vyhlídky na růst – ne každý článek (jako například ten o „modrých nebo zlatých“ šatech) nebo video může být „virální“. Data společnosti Alexa navíc ukazují, že popularita Buzzfeedu už neroste a spíše klesá. Za druhé, Lex nevidí důvod, proč by se Comcast, který do webu už „nalil“ několik set miliónů dolarů měl zbavovat své strategické investice.

 
 

Čtěte více:

Obří útok na Yahoo!: Hackeři ukradli data z víc jak miliardy účtů
15.12.2016 12:32
Hackeři ukradli údaje z účtů více než miliardy lidí používajících e-ma...
Trh IPO letos popadne dech. Půjdou Uber, Snap nebo Dropbox konečně na burzu?
5.1.2017 18:11
Pro burzovní premiéry loňský rok moc dobrý nebyl. Podle poradenské spo...
Netflixu se dařilo, zadlužení a konkurence však představují nebezpečí
19.1.2017 14:04
Internetová televize Netflix analytiky příliš nepřekvapila, když jí v ...
Raketový vstup Snap na burzu: +44 procent na dva a půl Twitteru
3.3.2017 8:37
Akcie Snap, provozovatele populární mobilní aplikace Snapchat, debutov...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
21.8.2017
23:13Wall Street zahájila týden nevýraznou seancí
18:17Dluhopisové a akciové trhy v roce 2018
17:23Dolaru tržní nervozita nesvědčí, koruna zůstala stabilní  
17:04Pražská burza: VIG před výsledky -1 %, o Pegasu bude jasněji v pátek
14:54VIG: V centru pozornosti bude hrubé předepsané pojistné a finanční výsledek (odhad 2Q17 výsledků)  
13:11Odhalen největší finanční podvod na světě?
12:11Čínané krouží kolem Jeepu. Bude se opakovat příběh Volva?
11:33Týdenní výhled: Týden měkkých indikátorů a akvizičních novinek  
11:13Sobotka: Minimální mzda bude od ledna 12.200 korun. Co na to ekonomové a firmy?
10:32Co přinese Macronovo symbolické setkání se Sobotkou a dalšími lídry střední Evropy?
10:22Nervozita z Trumpa a Koreje přihrává body japonskému jenu  
10:06Pražská burza vstupuje do nového týdne poklesem
9:50Jak realistické jsou plány zakázat auta na benzin a naftu?
9:14Rozbřesk: Startuje týden měkkých dat a velkých slov centrálních bankéřů
8:55Akciové futures naznačují v Evropě ztrátový den, přidá se i Praha?  
8:16Akcie v Asii otevřely týden smíšeně. V regionu začíná vojenské cvičení USA a Jižní Koreje  
7:25Proč nejsou zavedeny skutečně efektivní sankce proti Rusku? Ukázaly by nám, co o sobě nechceme vědět
20.8.2017
17:36Víkendář: Ani Spojené státy nebudou na vrcholu věčně. Kdo je nahradí?
12:16Krugman: Pravděpodobnost dluhové krize v USA roste
8:31Záporných sazeb se asi jen tak nezbavíme

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data