Inc., poskytovatel služeb video streamingu, představil své výsledky hospodaření za první čtvrtletí roku 2017. A i když čísla byla v souladu s očekáváním, analytici jsou nespokojeni. Důvodem je totiž pomalejší růst předplatitelů služeb, a to nejen ve světě, ale hlavně v USA.
„Klíčová provozní metrika společnosti, tzv. net adds (přírůstek diváků) byla pro trh mírným zklamáním, když skončila na 4,95 milionech a o pět procent pod tržním konsensem,“ řekl Ján Hladký, analytik Patria Finance. Přesto však podle něj investoři dostali od managementu firmy ujištění, že příští čtvrtletí bude lepší. Firma totiž uvedla, že čeká přírůstek v diváckém zájmu o 0,6 mil. diváků v americké divizi větší (tržní odhad 0,37 mil.) a 2,6 mil. diváků v mezinárodní divizi (tržní odhad 2,1 mil.). „Tento víkend by navíc mělo dojít k překročení hranice 100 mil. platících diváků,“ doplnil Ján Hladký.
A čísla hospodaření? Poskytovatel internetové televize vygeneroval tržby ve výši 2,6 miliardy dolarů, což je podle Jána Hladkého meziročně o 35 procent více a v linii tržních očekávaní. „Čistý zisk na akcii (GAAP) se usadil na hladině čtyřiceti centů, což představuje více než 5,5násobnou hodnotu proti loňskému roku a zároveň o osm procent nad konsensem,“ doplnil Ján Hladký. Výhled tržeb pro další čtvrtletí se držel tržních predikcí, čistý zisk však skončil výrazně pod nimi (0,15 USD v 0,24 USD).
spoléhá ve svém obchodním modelu na to, že divákům nabízí vlastní obsah. A to je jeho největší devizou. Vedení společnosti dosud neupravilo ani neodmítlo plány z loňského podzimu, kdy oznámilo, že kvůli obsahovému náskoku před konkurenty hodlá v roce 2017 investovat až 6 miliard amerických dolarů. Mezi firmy, které Netflixu ve video streamingu šlapou nejvíce na paty, patří především a . Některé názory ale upozorňují na to, že firmě rostou náklady na marketing, například plány na rok 2017 počítají s útratou až jedné miliardy dolarů na podporu služeb , zatímco obsahové závazky související se streamováním obsahu se zvýšily na 12,3 miliardy dolarů v roce 2016 na letošních plánovaných 15,3 miliardy USD. A podle hodnocení těchto komentářů jsou to opravdu jen „spálené peníze“.
I kvůli tomu, že vedení společnosti slíbilo lepší výsledky v číslech předplatitelů, mění zavedené postupy při nabídce služeb. Otevírá se totiž síťovým poskytovatelům obsahu, kterým nabízí svůj obsah. Stejně jako v loňském roce byl ale zdaleka nejsledovanější streamovací službou v Americe. Podle statistik Nielsen jej mělo předplaceno na 52,6 milionů amerických domácností, video streamovací službu Amazonu pak asi 25,2 milionu domácností. Vedení společnosti říká, že vše by mělo naplnit odhady, které počítají s tím, že ve druhém čtvrtletí firma dosáhne příjmů ve výši 2,76 miliardy amerických dolarů a zisk na akcii 15 centů. Agentura Reuters počítá s příjmy za druhé čtvrtletí 2,76 miliardy dolarů a s EPS ve výši 24 centů.