Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Souboj evropských maloobchodních značek o postavení na trhu se přesouvá do USA

Souboj evropských maloobchodních značek o postavení na trhu se přesouvá do USA

15.06.2017 15:33
Autor: Pavel Daniel

Dekáda bitvy zavedených maloobchodních evropských značek o dominanci v segmentu supermarketů v Evropě se přesouvá do USA. I tak prý lze podle mínění zpravodajských agentur hodnotit zprávu o tom, že čtvrtkem 15. června 2017 vstupuje německá maloobchodní značka Lidl na americký trh.

Lidl: expanze kamenných obchodů v éře online prodejů

Zvláštností, která stojí za pozornost je, že se řetězec Lidl snaží o rychlou expanzi v USA v době, kdy velmi rychle stoupá zájem spotřebitelů o internetové nákupy a kamenné obchody začínají být i v tomto segmentu spíše na ústupu. Na druhou stranu některé ohlasy analytiků říkají, že načasování vstupu Lidlu na americký trh je naprosto v pořádku a povede k narušení dominantního postavení konvenčních řetězců, například Walmart či Kroger. Což by mělo mít pozitivní vliv na tržby firem.

Značka Lidl přichází na americký trh několik desítek let po vstupu jiné německé značky na americký trh - Aldi, která na počátku tohoto týdne oznámila taktéž velkou expanzi. Aldi chce rozšířit do konce roku 2022 svou síť obchodů o 900 na 2 200 obchodů. Expanze německých maloobchodních řetězců je proto označovaná jako přesun souboje o postavení na trhu s maloobchodním zbožím z Evropy do USA.

Německý maloobchodní řetězec Lidl uvedl, že dnešním dnem otevře prvních 10 prodejen na americkém kontinentu, konkrétně na jihovýchodě USA. Diskontní řetězec tak se svými slevami vstupuje na americký trh. Nové obchody společnosti Lidl otevřou brány zákazníkům ve Virginii a v Severní a Jižní Karolíně. Lidl doufá, že lákadlem pro americké klienty bude cenová politika řetězce, menší komplikovanost při nákupech v porovnání s konkurencí a speciální položky, například čerstvě upečený chléb, které mají být klíčem k úspěchu.

Vyšší konkurence může navýšit tržby firem

Jako bonus společnost Lidl v USA nabídne exkluzivní linii módy, kterou propaguje německá supermodelka Heidi Klumová. Oznámení o nabídce módy od Klumové bylo zveřejněno řetězcem teprve minulý týden. Do konce září chce ale Lidl otevřít v USA 20 obchodů a během několika příštích let by chtěl mít zhruba 100 obchodů na východním pobřeží USA. Celkově Lidl plánuje vytvořit v USA 5000 pracovních míst.

Analytici připomínají, že vítězně ze souboje německých maloobchodních řetězců může vyjít americký zákazník, neboť tlak na zavedené obchodní společnosti v USA může přinést výrazné snížení cen. Větší konkurence v segmentu nízkých marží přichází navíc během deflační spirály, kdy ceny potravin klesají v USA už 17 měsíců, což je vůbec nejdelší časová linie za více než 60 let. Čeká se, že ostrý souboj o klienty může v USA navýšit tržby maloobchodních firem do roku 2020 každoročně až o 10 procent.

 
 

Čtěte více:

Kasy tuzemských obchodníků se plní stále rychleji
09.05.2017 9:31
Ani v březnu se ochota spotřebitelů utrácet v obchodech nezměnila a te...
Bitva maloobchodních Titánů se prý rozhořela. Amazon proti Wal-Mart Stores
12.05.2017 10:04
Válka maloobchodních prvenství o americké zákazníky. Tak hodnotí komen...
Americký maloobchod se odráží vzhůru, potěšila revize
12.05.2017 14:54
Duben přinesl po přestávce solidní růst maloobchodu ve Spojených státe...
Britský maloobchod svižně vystartoval do druhého kvartálu
18.05.2017 10:44
Maloobchodní tržby ve Velké Británii předvedly za duben slušný růst, k...
Střední Evropa se brání nové investiční horečce
22.05.2017 10:28
Země střední Evropy tvrdí, že mezinárodní obchodní řetězce a investoři...
Spotřeba dál táhne ekonomiku nahoru
06.06.2017 9:30
Ani v dubnu se zájem spotřebitelů nakupovat rozhodně nijak výrazně nem...
Američané v květnu překvapivě utlumili nákupy
14.06.2017 14:38
Maloobchod ve Spojených státech zdaleka nezopakoval výkon z předešlého...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
25.05.2025
8:13Víkendář: Reklamu jen tak nepoznáme?
24.05.2025
14:33Fidelity International: Jak mohou neutrální akciové strategie využít sílu volatility
8:10Víkendář: Svět, kde předvídatelnost je slabostí a cla jsou nejkrásnějším slovem ve slovníku
23.05.2025
22:03Americké trhy krvácí po hrozbách cel vůči EU a Applu  
17:44Traders Talk: Trump rozbouřil trhy, Colt potěšil výsledky a UnitedHealth v problémech
17:17PwC: Prodej elektromobilů v 1. čtvrtletí stoupl o 42 procent na 2,7 milionu
15:57Jednání s EU podle Trumpa nikam nevedou, chce clo 50 procent. Akcie klesají
15:49Půjde to k normálu bez cenového šoku?
14:26Pivo s Patrií ve Zlíně - s analytikem a makléřem o trzích i novinkách ve světě investic
13:03Perly týdne: Googlu a Applu se změnily časy
13:01Italská banka UniCredit soudně napadne podmínky převzetí konkurenční Banco BPM
11:00M2C míří na burzu: Český lídr v péči o nemovitosti sází na technologie a globální expanzi
10:30Tlak na dluhopisy polevil a ulevilo se i akciím  
10:13Do Česka dorazily první dodávky nového jaderného paliva od Westinghouse
8:56Německo hlásí růst HDP o 0,4 pct, ale celoroční stagnace zůstává ve hře
8:46Rozbřesk: Zhoršená nálada v eurozóně. Ale z jiného důvodu, než byste čekali
8:45Erste a VIG dnes naposledy s dividendou, růst HDP v Německu a další várka celního napětí mezi USA a EU  
22.05.2025
22:01Zámořské akcie se stabilizují, nárůstům vévodí Advanced Auto Parts  
17:20Výjimečný celý svět
16:50Ochlazení na akciovém trhu  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data