Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Zemana vyzve Drahoš. Stojí za ním Fischer, Hilšer, Horáček, Topolánek i Kulhánek... online na Patria.cz

Zemana vyzve Drahoš. Stojí za ním Fischer, Hilšer, Horáček, Topolánek i Kulhánek... online na Patria.cz

13.1.2018 20:51
Autor: Redakce, Patria Online

Českým prezidentem zůstane Miloš Zeman, nebo ho vystřídá bývalý předseda Akademie věd Jiří Drahoš. Zemana v prvním kole prezidentské volby volilo 38,56 procenta hlasujících, druhý byl Drahoš s 26,6 procenta. Podporu Drahošovi ve finále voleb, které se uskuteční za 14 dní, slíbilo pět jeho protikandidátů, kteří dohromady dostali třetinu hlasů. Politologové očekávají ve druhém kole velmi tvrdý souboj, zřejmě i s negativní kampaní, ale otevřený.

Drahoš po skončení voleb ocenil své protikandidáty, s nimiž se setkával v debatách, za kultivovanou kampaň. V druhém kole chce změnit volební strategii a vyjede za voliči hlavně mimo Prahu. Zřejmě ho čekají i maximálně dvě televizní debaty se Zemanem, který účast v nich dosud odmítal, ale nyní je připraven do nich jít. Na své tiskové konferenci současný prezident také poděkoval za voličské hlasy, které dostal, a vyzval své stoupence, aby přišli hlasovat i ve druhém kole.

Zemanův podporovatel premiér Andrej Babiš (ANO) mu ale doporučil, aby před druhým kolem jasně deklaroval, že nechce orientaci země na východ a že do Ruska a Číny jezdí jen kvůli podpoře českých podnikatelů. Měl by se podle Babiše také distancovat od některých svých spolupracovníků. Nikoho konkrétně nejmenoval, prý je všichni znají.

Podle politologů, které oslovila ČTK, Zeman zřejmě vyčerpal svůj rezervoár voličů, Drahošovi však může podíl hlasů výrazně narůst. Z prezidentských kandidátů mu už vyjádřil podporu Topolánek, Horáček, Hilšer, Kulhánek a Fischer. Hilšer a Horáček mu také nabídli pomoc při volební kampani proti Zemanovi. Naopak Hannig podpořil Zemana a Hynek oznámí, koho podpoří, až těsně před druhým kolem.

 Na Patria.cz vývoj i druhého dne prvního kola prezidentské volby sledujeme online.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Čtěte více:

Komu otevřeme cestu na Hrad? Volba prezidenta online na Patria.cz
12.1.2018 22:04
Druhá přímá volba prezidenta v Česku začala. Volební místnosti jsou o ...

Váš názor
  •  
    15.1.2018 21:32

    Tak snad budou debaty prezidentskych kandidátů čtyři. Chlapi si to rozdaji na ferovku. Nechejme se překvapit jejich silou argumentů. Já se na to nesmírně tesim.
    ZYX
    • ZYX je už zase plnej a měl bz se spláchnout
      16.1.2018 8:20

      Jen blb nebo velmi velký naivka může očekávat "férovku" od debaty které se zúčastní Zeman, za lži několikrát odsouzený a který má za svoje nejbližší takové jako Nejedlého, Ovčáčka a Mynáře, jehož prověrku slibuje a okecává už přes rok a proti kterým se už vyhrazuje a žádá o jejich odstranění dokonce i, pověsti neblahé a na svoje konkurenty klekající podnikatel Babiš. Jinak prezidentův miláček a za defraudaci mezinárodně trestně stíhaný předseda vlády, z milosti prezidentovy.
      Asi tak
      • Re: ZYX je už zase plnej a měl bz se spláchnout
        16.1.2018 8:31

        Pražská kavárna ma strach z přímé konfrontace prezidentskych kandidátů. Já naopak říkám, padni komu padni. Uvidíme, na či straně budou argumenty v debatách.
        ZYX
  • Huš
    15.1.2018 21:13

    by to konečně mohli zkusit, rozhodit množství hlasů podle množství daní celkem zaplacených jednotlivcem resp. rodinou státu, jenže to je utopie bo by to mohlo fungovat, minim. by to byla motivace k placení daní lepší než přihlouplé a nic nepřinášející eet :o)
    Mike
  • místo
    15.1.2018 17:53

    vulgárního napadání překvapivě většinově od demokracií se ohánějících pisálků doporučuji sázku na vítěze. Vítěz hlasování může být jen ten, kdo lépe vyhodnotí všechny okolnosti, mající na volby vliv. Můj tip na vítěze je Zeman a to i přesto, že nikdy nedostal můj hlas a proto, že k volbám v druhém kole nepůjdu.
    lime
    • Re: místo
      15.1.2018 18:22

      Škoda. Já udělám všechno proto, aby z Hradu diskultura zmizela a lidí se zklidnili. Za ideální politické konstalace se volič ani nemusí starat , kdo vládne. Tak rozeštvané lidi sem nezažil.
      Velkamedvědice
      •  
        15.1.2018 19:25

        Máš pravdu. Kdyby vyhrál Drahoš, tak by "náckové a fašisti" uznali volbu a netáhli by po ulicích s červenými kartami a vulgárními plakátky jako "rození demograti". d;-))
        kompi
        •  
          15.1.2018 19:41

          nedívno si mně označil za neormarxistu. A teď zase fašita. proč ne..Zemanovi kdykoliv rád úkažu červenou kartu. Mám plné zuby jeho lží, intrik , pomluv a provokací. Pan Ku.da sklízí, co zasel
          Velkamedvědice
          •  
            15.1.2018 22:36

            Deahos a horacek vcetne hilsara jsiu to vitaci prazske kavarny navic hilser je uplny posuk prostevsichni to vime a cesi jsou cenofobni narod pokud vyhraje drahos prijde rozvrat a minimalbe predcasne volby...
            martík
          •  
            15.1.2018 20:10

            Napsal jsem, i voliči Zemana, které nazýváš fašisty, by volbu uznali. Buď jsem to nedostatečně přesně vyjádřil, nebo se jedná o nedorozumění. myslím, že ty osobně mezi voliče pana zemana nepatříš. Ani mezi podporovatele SPD Tomia Okamury, o kterém tvrdíš, že je extremista a fašista.
            kompi
            •  
              15.1.2018 20:21

              Červenou kartu bych mu dal. Nestydil bych se ani za ty trenky. Tam mně až dohnal. Ne voliče Zemana za fašisty nepovažuji. Okamurovu rétoriku ano. Lidé se bojí. V té hospodě furt dokola, Zeman nás bude hájit,, Leda tak...Ono stejně pokuk křesťané nepřestanou přerušovat soulož, vymřou nebo budou převálcovaní.
              Velkamedvědice
              •  
                15.1.2018 21:08

                Medvěde, nikdo nás obyčejné nebude hájit. Každý bude kopat jen za sebe, své zájmy a své prachy. Jediný, kdo v politice nehrabal pod sebe, byl Zeman a Pithart. Ale Pithart už je vlastně cizinec, skoro Slovák. Takže nám zbývá ten Zeman. A přitom ta jeho oposmlouva, stará 15 let, mi pořád leží v žaludku.
                kompi
                •  
                  15.1.2018 21:21

                  Jedna z pozitivnich vlastnosti Zemana, že nekrade. To je fakt, ale neznamená, že Hilšler, Horáček, Drahoš nebo Fišher jsou zloději......Vždycky budou pani a my
                  Velkamedvědice
                  •  
                    15.1.2018 21:28

                    Sázkař a nekrade? Tos mne rozesmál. Proto ho před převratem skřípli, protože se motal v Chuchli a obíral lidi. A tu licenci na Fortunu zaplatil stejně, jako pravdoláskaři zaplatili licenci za TV Nova. To je teda řachanda. d;-)))))))))))))
                    kompi
                    •  
                      15.1.2018 21:37

                      Tak aspoň ses pobavil...ty si nikdy nehral hazard..to je krádež?
                      Velkamedvědice
            •  
              15.1.2018 20:15

              Lidi chtějí na Hradě změnu. Minulá politická kariera kandidáta s tím nemá co dělat. Viz vítězství podnikatele Kisky na Slovensku nad politickým matadorem Ficem. Suverenita, proč ne. Ale nejsme přece nějáký ostrůvek v moři. Buď k západu, nebo k východu. Zdá se mi, že o to půjde.. Já jsem pro západ, ne pro Rusáky..
              Hygge
              •  
                15.1.2018 20:57

                A já jsem pro suverenitu. Švýcarsko je suverénní země a funguje velice dobře. Podobnou cestou se vydala také Británie. Jak je vidět s svět nemusí být ani Moskva, ani Brusel, nýbrž třeba Bern, Londýn, Praha, Budapešť, apod. Svět nemusí být a není černobílý.
                ZYX
                •  
                  15.1.2018 21:58

                  Švýcarsko nedevastoval bolševik a leží jinde Anglie leží jinde, porovnávat ji s ČR je úsměvné. K Brexitu nijak nespěchá a jeho čelní představitelka varuje před Moskvou.
                  Velkamedvědice
                  •  
                    16.1.2018 6:36

                    Vymlouvat se desítky let na něco či někoho je zbabělost. Také infantilní děti hledají podobné výmluvy, proč neprinesli domácí úkol do školy. Ze to trvá roky, než se Britové zbaví diktátu EU je smutná realita. EU už začíná kvicet ve smyslu zvýšení odvodu. Je zřejmé o co unie přijde odchodem Británie. Alespoň ten dotační a prerozdelovaci socialismus půjde tam, kam odešel ten nás po sametu.
                    ZYX
      •  
        15.1.2018 19:04

        ...asi jsem nějaký ochuzený, ale fakt nevím, jak se společnost rozděluje a opak:jak se spojuje...a vůbec nevím, jak to někdo dokáže...nebo nejvíce spojená byla za komančů? manifestační volby, jednomyslné hlasování atd....jestli zeman společnost rozděluje, což všichni tihleti........papouškují, jak ji dokáže drahoš spojit? prosím o poučení
        keris
        • Souhlas
          15.1.2018 20:00

          a říkal to rozumně i Horáček, který chtěl aby dialog protistran trval dál. Když si projdu co jen na této diskusi lidi museli všechno přečíst a nastudovat, aby mohli argumentovat, tzn. jak se sebevzdělali,.. no úžasný. Profesor nic nespojí, jen podporovatelé Zemana se budou, v případě jeho porážky, chovat kultivovaněji a tak to bude opticky vypadat, že profesor koná zázraky :o))
          Bentley
          • Re: Souhlas
            15.1.2018 20:09

            Slušnost je základ bytí a dialogu. Ale vymate jasno..Kdo neleze Zemanovi do zadku, žebrá o praci si psal..Nechi Tě urážet, protože si slušný. Je to ale ubohist a pŕedpojatost, z kterou vše otočíš..Odborník na rakovinu a dolarový miluonář žebrají o práci...Holt Zeman z nás udělal dva nesmiřitelné tábory. Mezi kamarády, mezi rodinami.
            Velkamedvědice
            • VM
              15.1.2018 20:34

              VM, v politice přece nejde o peníze, ale o ...???...Pusť si první aspoň 4 díly House of Cards jako studijní materiál, tam to Kevin Spacey krásně vysvětlil :o)). Jo, a urážet bys tu nemusel nikoho, máš argumenty, tak urážet nepotřebuješ. Čus, jdu dělat něco rozumného.
              Bentley
        •  
          15.1.2018 19:54

          No, jelikož si kdysi prokázal sebereflexi k svému Vumlu, i když so mně později vysvětlil, jako mohlo pár jedinců z KSČ proti vládě i rozhodnutí představenstva pozvat ruské okupanty a ž e to vlastně rusy nebyli, nevyznám se v Tobě a proč jsem taháš totalitu. O hlasy nejde. Je dobře, kolik hlasů dostali různí kandidáti. Každopádně tak primitivní věc, jako neurážet a provokovat ty, s kterýma nesouhlasím a respekt k jinému názoru je něco jiného ochota k toleranci a empatičnost je .Zeman si jen drží uzdičku migrace, kterou neovlivňuje. Zajdi si do hospody a poslechni, jak se lidé do krve hádají. Podévej na socilání sítě. Eto Zemanovo dělo. Vutočil svým bezprecedentím chováním půl republiky. Stačilo nenálepkovat, nezjednodučovat a neustále něko neurážet. Asi je to moc v zemi, kde je má Troška a Hůlka vyznamenání za zásluhy. Nedostudovaný úředníček uráží osobnosti typu Pírka, Minář se směje prověrce a Nejedlý starvenkami na boršč nevadí. Jestli, nechápeš , kdo a jak společnost dělí na pražské kavárny a zbytek, nená ti pomoci.
          Velkamedvědice
          •  
            15.1.2018 20:43

            ...kdo společnost dělí na pražské kavárny a zbytek......podívej se na výsledky voleb v jednotlivých regionech podrobně až do nejmenších pudelí... tam uvidíš realitu....a polož si otázku: má pražská kavárna právo určovat ostatním co si mají myslet? koho volit?....ono nějací tzv. umělci typu štěpánové, brzobohatého a dalších, všeobecně "uznávaných" intelektuálů typu peheho, halíka, všelijakých pisálků a redaktůrků, vesměs fracků bez jakýchkoliv životních zkušeností bude určovat to co je jediné správné ostatním lidem ?....nene, obyčejní lidé jsou moudří /přesně opačně než jak to napsal jakýsi hyggie/ a podle toho budou volit....
            keris
            •  
              15.1.2018 21:04

              Nechidim do kavaren a volim slušnost. Zeman tato znací lidi. Obyčejní lidi se lépe manipulují. Často slýchávám, na jaké špeky skočí. Tuhle kartu sem teda tahat nechtěl...Kde Zeman propadl..U lidí, co opustili gauč a žijí ve světě. U lidí z většim vzděláním. Babička nemůže za fakt, že vnimá svět jak mu ho podali..Co je špatného na nejmenší nezaměstnanosti, prodlużujícím se životě, velké bezpečnosti, a malé zadluženosti. Z půlky lidí děláte kývače a loutky Bruselu..Jenže tady jde o slušnost....Nikdo nechce kvoty a řezání hlav, jak Nezemanovcum podstrkujete
              Velkamedvědice
              •  
                15.1.2018 21:25

                Nikdo nechce kvoty. A tu o Smolíčkovi znáš? Jen dva prstíčky vstrčíme, jenom se ohřejeme a hned zase půjdeme? Tuhle pohádku snad vymysleli v Bruslích. A až tady budou ti výbušní chlapíci a ty jim budeš dávat dvacet tisíc měsíčně ze svého, tak pak budeš bycha honit? A říkat, že tohle jsi nechtěl? To mí kámoši v Germanistánu taky nechtěli.
                kompi
                • Obdivuji
                  16.1.2018 0:22

                  VelkaMedvědice: Diskuze na Patrii si občas přečtu, když už opravdu nemám co dělat a nechce se mi spát. Obdivuji Vaši marnou snahu nějak kultivovat tuhle společnost, kterou Zeman rozeštval neuvěřitelným způsobem. Já celkem chápu, že lidé, co nikdy nevytáhli paty z republiky nemohou srovnávat, ale nechápu, jak to, že se nenajde žádný volič a obdivovatel Zemana, který by byl nějak schopen podložit svoje argumenty fakty - vždy jde jen o osočování druhých. Proč se vlastně tak snažíte? Občas Vás vidím i v ekonomické části se sice správnými názory (podle mne), ale s nulovým výsledkem. Zatím žádná generace v Česku nedostala takové školní vzdělání, aby uměla svůj názor podepřít argumenty a tohle ještě dlouho potrvá.
                  ip45
                  • Re: Obdivuji
                    16.1.2018 1:09

                    Tak obdivovatel tedy ne, ale jeden volič Miloše Zemana dnes argumentoval důsledky nepolitické politiky. Svůj komentář zakončil takto: "Ale zas volit maskota všech těchhle nových věcí – se nedá už vůbec. Budu volit Zemana. Bohužel nemáme silnou stranu hájící národní zájmy jako Polsko nebo Maďarsko – jdeme slovenskou cestou." (Václav Klaus mladší) Já bych jen dodal, že Argumenty i fakty je ruský novinový týdeník a zároveň stejnojmenné nakladatelství se sídlem v Moskvě.
                    Špaček
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
9:00CZ - PPI, y/y
10:30UK - Harmonizovaný CPI, m/m
14:30USA - Empire State Manufacturing index