Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
VW prý hledá cestu k navýšení produkce Škody - včetně nové továrny

VW prý hledá cestu k navýšení produkce Škody - včetně nové továrny

20.03.2018 14:09, aktualizováno: 20.3. 15:41
Autor: Redakce, Patria.cz

Aktualizováno

Skupina Volkswagen hledá způsoby, jak navýšit výrobní kapacitu automobilky Škoda, a to včetně možnosti vybudování zcela nového výrobního závodu mimo Česko, aby udržela krok s prudkým nárůstem poptávky. Uvedly to zdroje z firmy, které citovala agentura Reuters.

Škoda Auto loni vstoupila na rychle rostoucí trh sportovně užitkových vozů (SUV) se svými modely Kodiaq a Karoq a do roku 2020 chce uvést na trh dalších 19 modelů. Avšak pokusy o navýšení kapacity v závodu v Mladé Boleslavi, kde Škoda vyrábí přes půl milionu automobilů ročně, jsou u ledu, protože odbory Kovo odmítají zavedení sobotních provozů, uvedly dva zdroje Reuters ze skupiny Volkswagen.

Uvažuje se také o hledání plně nevyužitých kapacit v rámci celé skupiny. V případě investice do nového závodu mimo Česko by jeho produkce mohla být sdílena s ostatními značkami koncernu, uvedly zdroje.

Škoda chce vytvořit v České republice 3000 nových pracovních míst, budou-li odbory souhlasit s navýšením směn v závodech v Mladé Boleslavi a ve Vrchlabí, což by mohlo zvednout výrobu v Mladé Boleslavi o 83.000 aut ročně.

"Nové kapacity jsou absolutně nezbytné, abychom byli schopni uspokojit trvale rostoucí poptávku," uvedla Škoda Auto v prohlášení zaslaném emailem. "Již nějakou dobu společnost vyrábí na plnou kapacitu."

Díky rostoucí poptávce v Evropě a v Číně vzrostly Škodě Auto za posledních pět let prodeje o třetinu na rekordních 1,2 milionu vozů za loňský rok.

Zdroje uvedly, že pokud se kapacita Škody nezmění, mohla by do roku 2020 přijít zhruba o 360.000 aut, které by jinak dodala na trh. Vozy značky Škoda se přitom v posledních letech začaly vyrábět i v Číně, Indii a Rusku.

VW a Škoda podle zdrojů chtějí najít řešení situace do letošního léta, tak aby Škoda mohla dosáhnout svého cíle prodávat do roku 2025 své vozy ve 120 zemích světa proti současným zhruba 100 zemím.

Úvahy se podle zdrojů točí také kolem hledání nevyužitých kapacit v rámci celé skupiny VW.

Hlavní závod značky Volkswagen v německém Wolfsburgu se sice potýká s poklesem poptávky po vozech Golf, ale u německé továrny v Emdenu, které byla přidělena výroba jiného modelu, se využití zlepšilo a nevidí proto prostor po výrobu škodovek dříve než v roce 2020, uvedl zdroj z VW.

Automobilka Audi uvedla, že kapacita jejího hlavního závodu v německém Ingolstadtu, kde jsou některé modely založené na platformě MQB, kterou používá i Škoda, je napjatá. Závod španělské automobilky Seat v Martorellu také jede téměř na plné obrátky poté, co na výrobní linky přidala nové SUV Arona. Aby továrna ulehčila svému vytížení, vyměnila produkci vozů Audi Q3 za Audi A1.

Ale po nákladném skandálu s emisemi dieselových motorů se bude VW pravděpodobně snažit využít veškeré nevyužité kapacity předtím, než začne stavět novou továrnu.

 

 

Čtěte více:

Škoda Auto hlásí rekordní leden, dodala téměř o 11 procent vozů více
14.02.2018 10:23
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto hlásí nejlepší leden v celé hi...
Maier: Škoda dá za pět let 2 miliardy eur do alternativních aut
05.03.2018 15:45
Automobilka Škoda Auto investuje v příštích pěti letech do alternativn...
Provozní zisk automobilky Škoda loni vzrostl o více než třetinu
13.03.2018 11:19
Provozní zisk automobilky Škoda Auto v loňském roce vzrostl o 34,6 pro...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
25.05.2025
14:59Fidelity: Investoři do ETF reagují na celní konflikt odklonem od USA
8:13Víkendář: Reklamu jen tak nepoznáme?
24.05.2025
14:33Fidelity International: Jak mohou neutrální akciové strategie využít sílu volatility
8:10Víkendář: Svět, kde předvídatelnost je slabostí a cla jsou nejkrásnějším slovem ve slovníku
23.05.2025
22:03Americké trhy krvácí po hrozbách cel vůči EU a Applu  
17:44Traders Talk: Trump rozbouřil trhy, Colt potěšil výsledky a UnitedHealth v problémech
17:17PwC: Prodej elektromobilů v 1. čtvrtletí stoupl o 42 procent na 2,7 milionu
15:57Jednání s EU podle Trumpa nikam nevedou, chce clo 50 procent. Akcie klesají
15:49Půjde to k normálu bez cenového šoku?
14:26Pivo s Patrií ve Zlíně - s analytikem a makléřem o trzích i novinkách ve světě investic
13:03Perly týdne: Googlu a Applu se změnily časy
13:01Italská banka UniCredit soudně napadne podmínky převzetí konkurenční Banco BPM
11:00M2C míří na burzu: Český lídr v péči o nemovitosti sází na technologie a globální expanzi
10:30Tlak na dluhopisy polevil a ulevilo se i akciím  
10:13Do Česka dorazily první dodávky nového jaderného paliva od Westinghouse
8:56Německo hlásí růst HDP o 0,4 pct, ale celoroční stagnace zůstává ve hře
8:46Rozbřesk: Zhoršená nálada v eurozóně. Ale z jiného důvodu, než byste čekali
8:45Erste a VIG dnes naposledy s dividendou, růst HDP v Německu a další várka celního napětí mezi USA a EU  
22.05.2025
22:01Zámořské akcie se stabilizují, nárůstům vévodí Advanced Auto Parts  
17:20Výjimečný celý svět

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data