Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Nový cíl Volkswagenu pro čistě elektrická auta: Milion za jediný rok

Nový cíl Volkswagenu pro čistě elektrická auta: Milion za jediný rok

06.12.2018 12:26
Autor: Jana Knechtlová, Patria Finance

První značka na světě, která prodá přes milion plně elektrických aut za jediný rok. Takový cíl si vytkl německý Volkswagen. Jeden milion vozidel na čistě elektrický pohon chce hlavní značka největšího evropského automobilového koncernu prodávat do roku 2025. Tou dobou už by měla mít na trhu 20 různých modelů takto poháněných vozů. Teď má v programu jenom dva.

Automobilka přitom sází na provozy v Zwickau, Emdenu a Hannoveru, které budou tvořit největší síť „e-produkce“ v Evropě. Závody v Emdenu a Hanoveru mají na výrobu elektromobilů najet za čtyři roky. Už za dva roky by se mohla rozjet výroba elektromobilů na dvou místech v Číně. Elektrické vozy chce Volkswagen vyrábět do budoucna také v Severní Americe. Rozhodnutí o umístění výroby ale ještě nepadlo.   

Do elektrických vozidel chce značka Volkswagen nalít také drtivou většinu peněz určených na technologie budoucnosti. Konkrétně by mělo jít o 9 miliard z 11 miliard eur, které má pro období 2019 až 2023 v této obálce. 

Vlajková loď automobilového koncernu Volkswagen přitom cílí na vyšší ziskovou marži, podotkl list Financial Times. Staré plány počítaly u tohoto parametru s 6 procenty v roce 2025 oproti čtyřem procentům očekávaným letos. Teď značka posunula cíl o tři roky dopředu, tedy na rok 2022.

Rychleji by se jí to podle listu Handelsblatt mělo podařit díky zvýšení prodejních cen a úsporám včetně propouštění v administrativě. Volkswagen také hodlá zvýšit produktivitu ve svých výrobních závodech o v průměru 30 procent.

"Musíme zvýšit naše transformační tempo a být efektivnější a agilnější," řekl provozní ředitel značky VW Ralf Brandstätter.

Samotná značka říká, že aby budoucí investice zafinancovala, bude muset dál škrtat v nákladech. Masivní úspory očekává z konsolidace počtu platforem, které používá v různých modelech. Na příklad na platformě Modular Transverse Toolkit, na které nyní stojí zhruba 60 % konvenčních modelů, by jich do roku 2020 mělo být postaveno už 80 %.

Dnes oznámené plány jdou ruku v ruce s obecnou strategií koncernu, do kterého patři i Škoda Auto. Poslední vozy s technologií spalovacích motorů koncern vyvine v roce 2026 a prodávat je bude zhruba do roku 2040. Výrobu vozů rodiny Passat přesune do roku 2023 do závodu české automobilky Škoda Auto v Kvasinách, kde se budou vyrábět spolu s modely Škoda Superb a Kodiaq. V Kvasinách se v současnosti vyrábějí také modely Škoda Karoq a Seat Ateca. Jejich výroba se má přesunout do nového závodu Volkswagenu, který by se měl nacházet ve východní Evropě. 

Zdroje: Volkswagen Group, FT, ČTK

 

Čtěte více:

Volkswagen (+4 %) roční cíle nepouští, i přes útlum v Číně
30.10.2018 9:34
Útlum na čínském trhu a nové regulace emisních testů v Evropě způsobil...
Provozní zisk Škody Auto za tři čtvrtletí klesl o desetinu
30.10.2018 11:48
Provozní zisk automobilky Škoda Auto v prvních třech čtvrtletích letoš...
Volkswagen (-3 %) přesune do Kvasin výrobu vozů Passat
16.11.2018 15:09
Volkswagen přesune do roku 2023 výrobu vozů rodiny Passat do závodu če...
VW investuje přes bilion korun do elektromobilů a dalších technologií
18.11.2018 14:34
Německý automobilový koncern Volkswagen hodlá během příštích pěti let ...

Váš názor
  •  
    06.12.2018 12:51

    VW vyrábí dva modely. Ok, a kdo je kupuje ? A až jich bude vyrábět 20 tak tak je bude kupovat ???
    Eda
Aktuální komentáře
16.07.2019
10:14ČEZ prozkoumá možnosti těžby lithia v ČR, poskytne půjčku australské EMH
9:44Bisnode: V daňových rájích sídlí nejméně českých firem od 2011
9:17Rozbřesk: Globální dluh znovu na vzestupu
9:15UŹ ZÍTRA!! Webinář k mobilní aplikaci Patrie: Investujme přes telefon
9:00PayPal v Evropě nabídne svou mezinárodní platební službu Xoom
8:58Evropské burzy by ráno mohly vyčkávat  
8:11Facebook se snaží ujistit poslance o bezpečnosti své kryptoměny
7:08The Economist: Nejnebezpečnější země pro Evropu
15.07.2019
22:05Americké akcie v úvodu týdne přešlapovaly na místě
17:48Pro všechny, kteří hovoří o akciové bublině a skryté hyperinflaci
17:14Prahu do zeleného posunul Avast s O2, po nabídce na akvizici roste biotechnologická Galapagos  
16:51Citigroup - Uspokojivý výkop výsledkové sezóny (komentář analytika)  
16:46Daří se dluhopisům a evropským akcím. Americké indexy po datech i výsledcích zůstávají na maximech  
15:54McKinsey: Čína a světová ekonomika míří k nové rovnováze
15:42Citigroup otevírá výsledkovou sezónu amerických bank: zisk i příjmy nad odhady
14:49MMF: Růst střední a jihovýchodní Evropy dusí demografické problémy
13:30Týdenní výhled: Na slušná čínská data navážou čísla z USA, výsledková sezóna se dostává do tempa  
12:34Automobilce PSA klesl v pololetí prodej o téměř třináct procent
12:01Ján Hladký: Cesta Deutsche Bank bude dlouhá a těžká
11:40Ekonom Petr Dufek: Běžný účet opět v černých číslech

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
10:30UK - Průměrná týdenní mzda za 3M, y/y
11:00DE - Index očekávání ZEW
14:30USA - Maloobchodní tržby, m/m
15:15USA - Průmyslová výroba, m/m