Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Nový cíl Volkswagenu pro čistě elektrická auta: Milion za jediný rok

Nový cíl Volkswagenu pro čistě elektrická auta: Milion za jediný rok

06.12.2018 12:26
Autor: Jana Knechtlová, Patria Finance

První značka na světě, která prodá přes milion plně elektrických aut za jediný rok. Takový cíl si vytkl německý Volkswagen. Jeden milion vozidel na čistě elektrický pohon chce hlavní značka největšího evropského automobilového koncernu prodávat do roku 2025. Tou dobou už by měla mít na trhu 20 různých modelů takto poháněných vozů. Teď má v programu jenom dva.

Automobilka přitom sází na provozy v Zwickau, Emdenu a Hannoveru, které budou tvořit největší síť „e-produkce“ v Evropě. Závody v Emdenu a Hanoveru mají na výrobu elektromobilů najet za čtyři roky. Už za dva roky by se mohla rozjet výroba elektromobilů na dvou místech v Číně. Elektrické vozy chce Volkswagen vyrábět do budoucna také v Severní Americe. Rozhodnutí o umístění výroby ale ještě nepadlo.   

Do elektrických vozidel chce značka Volkswagen nalít také drtivou většinu peněz určených na technologie budoucnosti. Konkrétně by mělo jít o 9 miliard z 11 miliard eur, které má pro období 2019 až 2023 v této obálce. 

Vlajková loď automobilového koncernu Volkswagen přitom cílí na vyšší ziskovou marži, podotkl list Financial Times. Staré plány počítaly u tohoto parametru s 6 procenty v roce 2025 oproti čtyřem procentům očekávaným letos. Teď značka posunula cíl o tři roky dopředu, tedy na rok 2022.

Rychleji by se jí to podle listu Handelsblatt mělo podařit díky zvýšení prodejních cen a úsporám včetně propouštění v administrativě. Volkswagen také hodlá zvýšit produktivitu ve svých výrobních závodech o v průměru 30 procent.

"Musíme zvýšit naše transformační tempo a být efektivnější a agilnější," řekl provozní ředitel značky VW Ralf Brandstätter.

Samotná značka říká, že aby budoucí investice zafinancovala, bude muset dál škrtat v nákladech. Masivní úspory očekává z konsolidace počtu platforem, které používá v různých modelech. Na příklad na platformě Modular Transverse Toolkit, na které nyní stojí zhruba 60 % konvenčních modelů, by jich do roku 2020 mělo být postaveno už 80 %.

Dnes oznámené plány jdou ruku v ruce s obecnou strategií koncernu, do kterého patři i Škoda Auto. Poslední vozy s technologií spalovacích motorů koncern vyvine v roce 2026 a prodávat je bude zhruba do roku 2040. Výrobu vozů rodiny Passat přesune do roku 2023 do závodu české automobilky Škoda Auto v Kvasinách, kde se budou vyrábět spolu s modely Škoda Superb a Kodiaq. V Kvasinách se v současnosti vyrábějí také modely Škoda Karoq a Seat Ateca. Jejich výroba se má přesunout do nového závodu Volkswagenu, který by se měl nacházet ve východní Evropě. 

Zdroje: Volkswagen Group, FT, ČTK

 

Čtěte více:

Volkswagen (+4 %) roční cíle nepouští, i přes útlum v Číně
30.10.2018 9:34
Útlum na čínském trhu a nové regulace emisních testů v Evropě způsobil...
Provozní zisk Škody Auto za tři čtvrtletí klesl o desetinu
30.10.2018 11:48
Provozní zisk automobilky Škoda Auto v prvních třech čtvrtletích letoš...
Volkswagen (-3 %) přesune do Kvasin výrobu vozů Passat
16.11.2018 15:09
Volkswagen přesune do roku 2023 výrobu vozů rodiny Passat do závodu če...
VW investuje přes bilion korun do elektromobilů a dalších technologií
18.11.2018 14:34
Německý automobilový koncern Volkswagen hodlá během příštích pěti let ...

Váš názor
  •  
    06.12.2018 12:51

    VW vyrábí dva modely. Ok, a kdo je kupuje ? A až jich bude vyrábět 20 tak tak je bude kupovat ???
    Eda
Aktuální komentáře
22.01.2025
17:30Dvě zajímavé teorie
16:57Index S&P500 útočí na historická maxima  
14:42Daňové změny kolem investic s rokem 2025: Časový test, prodeje, dividendy
13:54Jakub Blaha: Netflix přidal nejvíce uživatelů v historii  
12:16Člen rady ČNB Procházka očekává únorový pokles sazeb, delší výhled je ale nejasný
12:04Evropské trhy v dobrém rozmaru. Americká cla možná přijdou, ale ne hned  
11:30Průzkum: Velké německé podniky přesouvají kvůli nákladům výzkum do zahraničí
10:48Deloitte: České byty ve 3. čtvrtletí průměrně zdražily mezičtvrtletně o 2,3 pct
9:09Rozbřesk: Proč se rozevírají nůžky mezi měnovou politikou v USA a v Evropě?
8:54Netlflix zveřejnil výsledky, Trump představil Hvězdnou bránu. Evropa zahájí smíšeně  
8:44Trump představil Stargate, podle šéfa OpenAI jde o "nejdůležitější projekt této éry"
8:29Trump opět pohrozil zavedením nových cel na dovoz z EU
8:21Počet předplatitelů streamovací služby Netflix (+14 %) překonal 300 milionů
6:08FX Strategie: ECB sazby sníží, Fed nikoliv a nižší tuzemská inflace poslala korunu do defenzivy  
21.01.2025
17:30Ze zpráv a spekulací kolem Trumpovy politiky dnes těží hlavně malé firmy  
17:04Výjimečné průměry a návratnost akciového trhu
15:03Invesco: Aristotelův seznam – 10 nepravděpodobných, ale možných výsledků pro rok 2025
14:43Výroba aut loni v Česku stoupla o 3,9 procenta na rekordních 1,453 milionu vozů
14:23Důvěra investorů v německou ekonomiku klesla výrazněji, než se čekalo
13:25Goldman Sachs: Další růst trhu se musí spoléhat na zisky, výnosy dluhopisů by měly zamířit zase dolů

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Abbott Laboratories (12/24 Q4, Bef-mkt)
Alcoa Corp (12/24 Q4, Aft-mkt)
Discover Financial Services (12/24 Q4, Aft-mkt)
GE Vernova Inc (12/24 Q4, Bef-mkt)
Halliburton Co (12/24 Q4, Bef-mkt)
Kinder Morgan Inc (12/24 Q4, Aft-mkt)
Procter & Gamble Co/The (12/24 Q2, Bef-mkt)
Steel Dynamics Inc (12/24 Q4, Aft-mkt)
TE Connectivity PLC (12/24 Q1, Bef-mkt)
12:45Johnson & Johnson (12/24 Q4)
13:30Ally Financial Inc (12/24 Q4)