První značka na světě, která prodá přes milion plně elektrických aut za jediný rok. Takový cíl si vytkl německý . Jeden milion vozidel na čistě elektrický pohon chce hlavní značka největšího evropského automobilového koncernu prodávat do roku 2025. Tou dobou už by měla mít na trhu 20 různých modelů takto poháněných vozů. Teď má v programu jenom dva.
Automobilka přitom sází na provozy v Zwickau, Emdenu a Hannoveru, které budou tvořit největší síť „e-produkce“ v Evropě. Závody v Emdenu a Hanoveru mají na výrobu elektromobilů najet za čtyři roky. Už za dva roky by se mohla rozjet výroba elektromobilů na dvou místech v Číně. Elektrické vozy chce vyrábět do budoucna také v Severní Americe. Rozhodnutí o umístění výroby ale ještě nepadlo.
Do elektrických vozidel chce značka nalít také drtivou většinu peněz určených na technologie budoucnosti. Konkrétně by mělo jít o 9 miliard z 11 miliard eur, které má pro období 2019 až 2023 v této obálce.
Vlajková loď automobilového koncernu přitom cílí na vyšší ziskovou marži, podotkl list Financial Times. Staré plány počítaly u tohoto parametru s 6 procenty v roce 2025 oproti čtyřem procentům očekávaným letos. Teď značka posunula cíl o tři roky dopředu, tedy na rok 2022.
Rychleji by se jí to podle listu Handelsblatt mělo podařit díky zvýšení prodejních cen a úsporám včetně propouštění v administrativě. také hodlá zvýšit produktivitu ve svých výrobních závodech o v průměru 30 procent.
"Musíme zvýšit naše transformační tempo a být efektivnější a agilnější," řekl provozní ředitel značky Ralf Brandstätter.
Samotná značka říká, že aby budoucí investice zafinancovala, bude muset dál škrtat v nákladech. Masivní úspory očekává z konsolidace počtu platforem, které používá v různých modelech. Na příklad na platformě Modular Transverse Toolkit, na které nyní stojí zhruba 60 % konvenčních modelů, by jich do roku 2020 mělo být postaveno už 80 %.
Dnes oznámené plány jdou ruku v ruce s obecnou strategií koncernu, do kterého patři i Škoda Auto. Poslední vozy s technologií spalovacích motorů koncern vyvine v roce 2026 a prodávat je bude zhruba do roku 2040. Výrobu vozů rodiny Passat přesune do roku 2023 do závodu české automobilky Škoda Auto v Kvasinách, kde se budou vyrábět spolu s modely Škoda Superb a Kodiaq. V Kvasinách se v současnosti vyrábějí také modely Škoda Karoq a Seat Ateca. Jejich výroba se má přesunout do nového závodu , který by se měl nacházet ve východní Evropě.
Zdroje: Group, FT, ČTK