Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Nový cíl Volkswagenu pro čistě elektrická auta: Milion za jediný rok

Nový cíl Volkswagenu pro čistě elektrická auta: Milion za jediný rok

06.12.2018 12:26
Autor: Jana Knechtlová, Patria Finance

První značka na světě, která prodá přes milion plně elektrických aut za jediný rok. Takový cíl si vytkl německý Volkswagen. Jeden milion vozidel na čistě elektrický pohon chce hlavní značka největšího evropského automobilového koncernu prodávat do roku 2025. Tou dobou už by měla mít na trhu 20 různých modelů takto poháněných vozů. Teď má v programu jenom dva.

Automobilka přitom sází na provozy v Zwickau, Emdenu a Hannoveru, které budou tvořit největší síť „e-produkce“ v Evropě. Závody v Emdenu a Hanoveru mají na výrobu elektromobilů najet za čtyři roky. Už za dva roky by se mohla rozjet výroba elektromobilů na dvou místech v Číně. Elektrické vozy chce Volkswagen vyrábět do budoucna také v Severní Americe. Rozhodnutí o umístění výroby ale ještě nepadlo.   

Do elektrických vozidel chce značka Volkswagen nalít také drtivou většinu peněz určených na technologie budoucnosti. Konkrétně by mělo jít o 9 miliard z 11 miliard eur, které má pro období 2019 až 2023 v této obálce. 

Vlajková loď automobilového koncernu Volkswagen přitom cílí na vyšší ziskovou marži, podotkl list Financial Times. Staré plány počítaly u tohoto parametru s 6 procenty v roce 2025 oproti čtyřem procentům očekávaným letos. Teď značka posunula cíl o tři roky dopředu, tedy na rok 2022.

Rychleji by se jí to podle listu Handelsblatt mělo podařit díky zvýšení prodejních cen a úsporám včetně propouštění v administrativě. Volkswagen také hodlá zvýšit produktivitu ve svých výrobních závodech o v průměru 30 procent.

"Musíme zvýšit naše transformační tempo a být efektivnější a agilnější," řekl provozní ředitel značky VW Ralf Brandstätter.

Samotná značka říká, že aby budoucí investice zafinancovala, bude muset dál škrtat v nákladech. Masivní úspory očekává z konsolidace počtu platforem, které používá v různých modelech. Na příklad na platformě Modular Transverse Toolkit, na které nyní stojí zhruba 60 % konvenčních modelů, by jich do roku 2020 mělo být postaveno už 80 %.

Dnes oznámené plány jdou ruku v ruce s obecnou strategií koncernu, do kterého patři i Škoda Auto. Poslední vozy s technologií spalovacích motorů koncern vyvine v roce 2026 a prodávat je bude zhruba do roku 2040. Výrobu vozů rodiny Passat přesune do roku 2023 do závodu české automobilky Škoda Auto v Kvasinách, kde se budou vyrábět spolu s modely Škoda Superb a Kodiaq. V Kvasinách se v současnosti vyrábějí také modely Škoda Karoq a Seat Ateca. Jejich výroba se má přesunout do nového závodu Volkswagenu, který by se měl nacházet ve východní Evropě. 

Zdroje: Volkswagen Group, FT, ČTK

 

Čtěte více:

Volkswagen (+4 %) roční cíle nepouští, i přes útlum v Číně
30.10.2018 9:34
Útlum na čínském trhu a nové regulace emisních testů v Evropě způsobil...
Provozní zisk Škody Auto za tři čtvrtletí klesl o desetinu
30.10.2018 11:48
Provozní zisk automobilky Škoda Auto v prvních třech čtvrtletích letoš...
Volkswagen (-3 %) přesune do Kvasin výrobu vozů Passat
16.11.2018 15:09
Volkswagen přesune do roku 2023 výrobu vozů rodiny Passat do závodu če...
VW investuje přes bilion korun do elektromobilů a dalších technologií
18.11.2018 14:34
Německý automobilový koncern Volkswagen hodlá během příštích pěti let ...

Váš názor
  •  
    06.12.2018 12:51

    VW vyrábí dva modely. Ok, a kdo je kupuje ? A až jich bude vyrábět 20 tak tak je bude kupovat ???
    Eda
Aktuální komentáře
22.09.2025
20:24PODCAST Týdenní výhled: Sazby ČNB by měly zůstat delší dobu stabilní  
18:14Začne se Mag7 mnohem více podobat zbytku trhu růstem zisků a také valuacemi?
17:24Strategický krok Allwyn do USA: V řádu miliard dolarů získá kontrolu nad PrizePicks a vstoupí do světa DFS
15:49Technická analýza S&P 500: Býčí trh ještě nemusí být u konce  
15:35Snaha odnaučit AI lhát může vést k lepšímu skrývání lží, ukázal výzkum OpenAI
14:31Raiffeisenbank a.s.: Výplata úrokového výnosu dluhopisů
13:57Pfizer se dohodl na převzetí výrobce léků proti obezitě Metsera
12:07Nejbohatší Francouz Arnault ostře kritizuje návrh daně pro nejbohatší
11:56Akcie začátkem týdne ztrácejí, zatímco investoři se znovu obracejí ke zlatu  
10:44Odklad elektromobilů a zhoršený výhled posílají akcie Porsche a VW dolů o více než šest procent
9:32Rozbřesk: Ceny masa určí, jak rychle bude odeznívat potravinová inflace
8:52Futures ukazují v úvodu nového týdne opatrnost, ČNB zřejmě ve středu sazby nezmění  
8:28MakroMixér se sociologem Danielem Prokopem: Většina Čechů neví, jak daně fungují
21.09.2025
9:10Víkendář: Hodnota pravdy roste ve světě lží generovaných umělou inteligencí
20.09.2025
15:14Vytváří AI největší tlak na zaměstnanost u mladých lidí?
9:04Víkendář: Krugman o politice americké vlády a jejím dopadu na ekonomiku
19.09.2025
22:03Americké akcie mají za sebou silný týden  
17:46Akcie a peníze – americká a čínská verze
16:58Nové sankce EU proti Rusku: 118 lodí z ruské stínové flotily nebo banky
16:10Analytický radar: Colt sází na akvizice a míří k větší roli v obranném průmyslu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data