Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Nový cíl Volkswagenu pro čistě elektrická auta: Milion za jediný rok

Nový cíl Volkswagenu pro čistě elektrická auta: Milion za jediný rok

06.12.2018 12:26
Autor: Jana Knechtlová, Patria Finance

První značka na světě, která prodá přes milion plně elektrických aut za jediný rok. Takový cíl si vytkl německý Volkswagen. Jeden milion vozidel na čistě elektrický pohon chce hlavní značka největšího evropského automobilového koncernu prodávat do roku 2025. Tou dobou už by měla mít na trhu 20 různých modelů takto poháněných vozů. Teď má v programu jenom dva.

Automobilka přitom sází na provozy v Zwickau, Emdenu a Hannoveru, které budou tvořit největší síť „e-produkce“ v Evropě. Závody v Emdenu a Hanoveru mají na výrobu elektromobilů najet za čtyři roky. Už za dva roky by se mohla rozjet výroba elektromobilů na dvou místech v Číně. Elektrické vozy chce Volkswagen vyrábět do budoucna také v Severní Americe. Rozhodnutí o umístění výroby ale ještě nepadlo.   

Do elektrických vozidel chce značka Volkswagen nalít také drtivou většinu peněz určených na technologie budoucnosti. Konkrétně by mělo jít o 9 miliard z 11 miliard eur, které má pro období 2019 až 2023 v této obálce. 

Vlajková loď automobilového koncernu Volkswagen přitom cílí na vyšší ziskovou marži, podotkl list Financial Times. Staré plány počítaly u tohoto parametru s 6 procenty v roce 2025 oproti čtyřem procentům očekávaným letos. Teď značka posunula cíl o tři roky dopředu, tedy na rok 2022.

Rychleji by se jí to podle listu Handelsblatt mělo podařit díky zvýšení prodejních cen a úsporám včetně propouštění v administrativě. Volkswagen také hodlá zvýšit produktivitu ve svých výrobních závodech o v průměru 30 procent.

"Musíme zvýšit naše transformační tempo a být efektivnější a agilnější," řekl provozní ředitel značky VW Ralf Brandstätter.

Samotná značka říká, že aby budoucí investice zafinancovala, bude muset dál škrtat v nákladech. Masivní úspory očekává z konsolidace počtu platforem, které používá v různých modelech. Na příklad na platformě Modular Transverse Toolkit, na které nyní stojí zhruba 60 % konvenčních modelů, by jich do roku 2020 mělo být postaveno už 80 %.

Dnes oznámené plány jdou ruku v ruce s obecnou strategií koncernu, do kterého patři i Škoda Auto. Poslední vozy s technologií spalovacích motorů koncern vyvine v roce 2026 a prodávat je bude zhruba do roku 2040. Výrobu vozů rodiny Passat přesune do roku 2023 do závodu české automobilky Škoda Auto v Kvasinách, kde se budou vyrábět spolu s modely Škoda Superb a Kodiaq. V Kvasinách se v současnosti vyrábějí také modely Škoda Karoq a Seat Ateca. Jejich výroba se má přesunout do nového závodu Volkswagenu, který by se měl nacházet ve východní Evropě. 

Zdroje: Volkswagen Group, FT, ČTK

 

Čtěte více:

Volkswagen (+4 %) roční cíle nepouští, i přes útlum v Číně
30.10.2018 9:34
Útlum na čínském trhu a nové regulace emisních testů v Evropě způsobil...
Provozní zisk Škody Auto za tři čtvrtletí klesl o desetinu
30.10.2018 11:48
Provozní zisk automobilky Škoda Auto v prvních třech čtvrtletích letoš...
Volkswagen (-3 %) přesune do Kvasin výrobu vozů Passat
16.11.2018 15:09
Volkswagen přesune do roku 2023 výrobu vozů rodiny Passat do závodu če...
VW investuje přes bilion korun do elektromobilů a dalších technologií
18.11.2018 14:34
Německý automobilový koncern Volkswagen hodlá během příštích pěti let ...

Váš názor
  •  
    06.12.2018 12:51

    VW vyrábí dva modely. Ok, a kdo je kupuje ? A až jich bude vyrábět 20 tak tak je bude kupovat ???
    Eda
Aktuální komentáře
19.05.2019
8:06Víkendář: Německá „obnovitelná“ budoucnost vypadá v praxi hodně jinak, než na papíře
18.05.2019
16:27Všechno (ne)musí dávat smysl a mít racionální odpověď
8:25Víkendář: EU prý nepotřebuje populisty, ale nadšené občany
17.05.2019
22:12Bouřlivý týden v USA za námi
17:56Jak investičně nedopadnout jako některé padlé hedge fondy
17:35Výrobce polovodičového vybavení Applied Materials těžký kvartál zvládl dobře (komentář analytika)  
16:52Kauza Huawei drží trhy pod tlakem. Dolaru se však na závěr týdne daří  
16:34Wolf: Jak jsme si vlastně vytvořili tenhle nízkoinflační zadlužený svět
16:14Brexitová jednání v Británii ztroskotala, vláda zvažuje postup
15:53Výsledky Nvidie mohly být horší, v dalším kvartálu čeká stabilizaci  
15:47Trump odložil rozhodnutí o clech na dovoz aut do USA o půl roku
14:34Thomas Cook (-38 %) je tu od 19. století. Teď jsou prý akcie bezcenné
13:51TESLA KARLÍN, a.s. - Pozvánka na valnou hromadu
12:51Šéf správy rezerv: Unipetrol začne čerpat druhou půjčku, čistá ropa z Ruska přiteče na konci května
11:59Bloomberg: USA a Čína se perou, Evropa se směje. Zatím.
11:06Inflace v eurozóně v dubnu vzrostla na 1,7 pct., v EU na 1,9 pct.
10:47Google v Itálii čelí vyšetřování kvůli zneužívání tržní síly
10:40Čína hraje na vlastenectví, čímž ochladila tržní náladu. Zatím však pohyby akcií ani dluhopisů nejsou výrazné  
10:37Perly týdne: Čína prodává americké obligace, nálada je negativně optimistická a my zaostáváme na kolejích
10:21Flash crash nasměroval bitcoin z letošních maxim až pod 6200 dolarů, rychle se zotavuje

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data