Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Německé ministerstvo chce dát 75 miliard eur na podporu elektromobilů a rozvoj železnic

Německé ministerstvo chce dát 75 miliard eur na podporu elektromobilů a rozvoj železnic

13.09.2019 13:46
Autor: ČTK

Německé ministerstvo dopravy chce do roku 2030 investovat až 75 miliard eur (1,9 bilionu Kč) do boje proti klimatickým změnám. Investice do podpory elektromobilů nebo rozvoje železniční dopravy mají vést k tomu, že i oblast dopravy splní klimatické závazky Německa na rok 2030. Zatím k tomu má velmi daleko.

Plány ministra dopravy Andrease Scheuera (CSU) počítají podle listu Süddeutsche Zeitung například s tím, že do roku 2030 bude v Německu k dispozici nabíjecí infrastruktura až pro deset milionů elektrických aut. Jejich nákup by chtěl ministr podporovat částkou až 4000 eur (103.000 Kč) v případě, že budou stát méně než 30.000 eur (776.000 Kč). Další miliardy eur mají směřovat do vývoje alternativních pohonných látek, které by se mohly získávat spíš z odpadu než z rostlin jako je řepka.

Pro modernizaci a rozvoj železniční infrastruktury plán počítá s 20 miliardami eur. Investice v této oblasti mají umožnit mimo jiné to, aby v nákladní dopravě mohlo jezdit výrazně více vlaků, které navíc budou o poznání delší než teď. Díky tomu má být možné část nákladní dopravy přesunout ze silnic na železnici.

Rozšiřovat se má také síť příměstských železnic, metra a tramvají, autobusy mají používat modernější pohon. V neposlední řadě plány počítají s výstavbou dalších cyklostezek.

O tom, které ze záměrů ministerstva dopravy se nakonec uskuteční, rozhodne koncem příštího týdne takzvaný klimatický kabinet. Ten má schválit celý soubor opatření.

Spolková republika původně plánovala, že do roku 2020 sníží emise oxidu uhličitého (CO2) ve srovnání s rokem 1990 o 40 procent. Už je ale jasné, že se jí to nepodaří. Emise půjdou dolů zhruba o 32 procent. Vláda velké koalice CDU/CSU a SPD se proto chce soustředit na splnění dalšího cíle, kterým je pokles emisí CO2 do roku 2020 o 55 procent ve srovnání s rokem 1990. V dopravě se i dnes emise CO2 pohybují prakticky na úrovni roku 1990.


Čtěte více:

Deficit rozpočtu USA za 11 měsíců překonal jeden bilion USD
13.09.2019 8:20
Deficit rozpočtu americké vlády za 11 měsíců fiskálního roku překonal ...
Rozbřesk: ECB spouští neomezené QE, výnosy italského dluhu na historických minimech
13.09.2019 9:11
Evropská centrální banka se nakonec ve světle německé recese a nejisto...
Běžný účet v červenci v deficitu 27 miliard korun, výrazně hlubším než čekal trh
13.09.2019 10:27
Běžný účet platební bilance, který je souhrnem všech ekonomických tran...
Zprávy dobré, nadšení mírné. Závěrem týdne sledujeme ústup z dluhopisů a silnější banky
13.09.2019 11:06
Nové zprávy se snaží podpořit sentiment na trzích hned z několika stra...
Ifo: Německo bude mít letos opět největší přebytek běžného účtu
13.09.2019 11:43
Německo bude mít letos už čtvrtým rokem za sebou největší přebytek bě...
Státní zástupce zastavil stíhání v kauze Čapí hnízdo
13.09.2019 12:05
Státní zástupce dnes zastavil trestní stíhání Andreje Babiše a dalších...

Váš názor
  • Andrej brouk pytlík
    18.09.2019 14:48

    náš nejbohatší imigrant co všemu rozumí a vše ví nejlépe, by mohl zajet na návštěvu do své domoviny, poučit se a místo keců o ekologii na zbytečných konferencích při současném zvyšování daně z plynu a mohl by se inspirovat třeba u snižování daní malých firem a živnostníků z 19 na 15%, tomu se říká podpora ekonomiky
    Mike
  • Babiš pro PL k elektromobilům
    18.09.2019 13:06

    "Evropský parlament, kde také sedí zelení fanatici, což jsou i naši promigrantští Piráti, nastavil takové požadavky pro automobilový průmysl, že spotřeba má být dva litry, což není možné. Nemůžeme přece všem lidem říct, že si mají všichni pořídit nová eletroauta. Vždyť jsou strašně drahá. Já říkám, ať si prostě si každý vybere. Bavme se o tom racionálně. Nový šéf BMW konečně řekl, že výroba elektroaut je ztrátová. Pokud to nebudeme řešit rozumně, bude to mít velice negativní dopad na náš průmysl i zaměstnanost a ve finále na lidi. Je potřeba rozumná diskuse, bez hysterie a zbytečně zbrklých kroků. Proč bychom měli preferovat pouze elektroauta? Bursík navrhuje pražský zákaz aut se spalovacím motorem. Podle mě to je ekologický fanatik, který tu sehrál velmi negativní roli. Kvůli němu nemáme ani dostavěný Temelín. Bursík dnes radí Pirátům v Praze a vymýšlí zcela nesmyslné zákazy. Asi budeme všichni jezdit na kole… "
    logaro
    • Re: Babiš pro PL k elektromobilům
      18.09.2019 14:08

      Já už na kole jezdím. Každý den 9 km do práce a 11 km zpátky. Už 13 let. Co brání tobě jezdit na kole? Nikdy ses to nenaučil jsi línej nebo zdravotně hendikepovanej?
      ..
      • ..
        18.09.2019 14:23

        Pochybuji, že podstatou myšlenky premiéra je kolo. Vytrhnutím věci z kontextu a pozvracením ostatních pouze ukazuješ, co jsi za ksindla. Světem hýbou důležitější věci než cyklistika anonymů.
        logaro
        • Re: ..
          18.09.2019 14:29

          Jen se ptám, co ti brání jezdit na kole? Třeba v Kodani je 60% osobní dopravy po městě na kole. Co by bylo špatného na tom, kdyby to bylo stejné i v Praze?
          ..
          • ..
            18.09.2019 14:45

            Článek není o mé osobě, nýbrž o zelených svazácích a jejich myšlenkových dopadech na EU. V tomto hájím postoje českého premiéra. Pokud někdo jezdí do práce a sedí tam na zadku 8 hodin, může se tam dopravit na kole. Není práce jako práce. Vždy je třeba hledat řešení v individualitě, nikoli stádovitosti. A právě stádovitost stojí za zelenou ideologií současných svazáků podobně, jako to bylo u minulých svazáků po roce 1948.
            logaro
            • Re: ..
              18.09.2019 14:55

              Tos mohl říci hned, že jsi lopata (tedy pardón politicky korektně manuálně pracující) a po šichtě by tě jízda na kole příliš unavila.
              ..
              • ..
                18.09.2019 15:13

                Jo, 2 až 3 auta v garáži a vlastní malé letadlo v hangáru patří ke standardu nejvyšších manažerů. Jejich pracovištěm je pohodlná limuzína nikoli otlačený zadek z kola, kterým přijeli do zaměstnání.
                logaro
                • Re: ..
                  18.09.2019 15:31

                  To sou kecy. Často i týden komunikuješ s jedním ředitelem, co dojíždí na kole. Seš plný předsudků.
                  Velkamedvědice
                  • VM
                    18.09.2019 15:41

                    To, že jezdí na kole jeden ředitel ještě neznamená, že stejně jezdí i ostatní. Opět jsme skončili u stádovitosti.
                    logaro
                    • Re: VM
                      18.09.2019 15:52

                      Bože, to ty škatulkuješ, kdo co dělá a nedělá, tak mi nevykládej o stádu, zvkášt když tuoě kopíruješ svoje vůdce a zaměňuješ vekology ze svazáky.. Vidíš si do úst.. Ja tě ty škatulky jen rozbíjím
                      Velkamedvědice
                      • VM
                        18.09.2019 16:02

                        Jaké škatulkování? Lidé nepatří do jednoho pytle a přistupovat k nim jako ke stádu je nedůstojné.
                        logaro
                        • Re: VM
                          18.09.2019 16:03

                          Tak proč to děláš?????
                          Velkamedvědice
                          • VM
                            18.09.2019 16:13

                            Co konkrétně máš na mysli? Fandím tomu, aby se každý vyjadřoval a choval individuálně. Vždyť přece to je základem přímé demokracie v níž vidím nástroj k maximalizaci potlačení stádovitého chování.
                            logaro
                            • Re: VM
                              18.09.2019 16:17

                              Už sem to psal....ekolog je svazák, manager má tři auta a letadlo, samé klišé kolego
                              Velkamedvědice
                              • VM
                                18.09.2019 16:32

                                Máš na mysli podnikového ekologa nebo politického ekologa? To je zásadní rozdíl. Ekolog jako povolání a ekolog jako politická ideologie není totéž. Ano, manažeři jsou velmi zámožné lidé a nemají často času nazbyt, aby šlapali na kole kilometry do práce. Pracují 18 hodin denně. Náš generální ředitel k nám do firmy létal ze 150 km vzdálené mateřské firmy letadlem. Pravda, pouze v případě vlídného počasí. A to už téměř před 20 lety! Co je na tom divného? Jestli měl dvě či tři auta v garáži to nevím. Mimochodem, byl to Slovák.
                                logaro
                                • Re: VM
                                  19.09.2019 11:19

                                  Manager, co dlouhodobě pracuje víc jak 10 hodin denně je hlupák, který neumí práci delegovat. Každý člověk má k dispozici 24 hodin každý den a na co si v této době najde čas je jeho věc. Než strávit naprosto neplodně 35 minut času denně cestou do práce a zpět v autě raději 50 minut relaxuji na kole. Navíc se tím udržuji v kondici.
                                  ..
                                  • ..
                                    19.09.2019 11:36

                                    Delegování činností je jedna věc, zpětná kontrola a udržování mezifiremních kontaktů věcí druhou. Avšak věřím, že se najdou i tací "manažeři", jež řídící práci spatřují v rozdělení úkolů a v psaní diskusních příspěvků na Patrii. Já míval v kanceláři týdně nejen generálního, ale i jednoho z majitelů. Chlapci jezdili a létali bez ohledu na volný čas. Prostě firmou žili stejně, jako matka svým dítětem.
                                    logaro
                  •  
                    18.09.2019 15:31

                    Nemá tam být týden, nýbrž ty
                    Velkamedvědice
          •  
            18.09.2019 14:42

            Já do toho maso nedám. Nikdy, nikdy, nikdy!!!!
            Velkamedvědice
Aktuální komentáře
21.10.2019
22:00Wall Street zahujeje týden růstem. Apple opět na rekordu
17:46Nové ekonomické myšlenky potřebujeme jako sůl. Ale z trochu jiné roviny
17:05Evropa roste na vyšší pravděpodobnosti dohody o brexitu, v Praze zářil Avast  
16:59Hlasování v Británii se odkládá, tržní optimismus však podporují zprávy z USA  
16:55Byty v Česku ve druhém čtvrtletí zdražily o desetinu na 60 700 Kč/m2
16:35Čisté příjmy Evropanů jsou letos vyšší o 3,5 procenta
15:22McKinsey: Každé třetí bance hrozí zánik. Proč?
14:22IEA čeká silný růst výroby elektřiny z obnovitelných zdrojů
14:00Pictet: Klesá riziko recese, valuace mohou jít nahoru
12:30Týdenní výhled: Brexit – buď dohoda, nebo odložení. Výsledková sezóna v plném proudu, od bank přebírají žezlo IT a průmysl  
11:28Lehce pozitivní vstup do nového týdne. Riziko divokého brexitu kleslo  
10:55Carney: Investice se nyní mohou zvednout, Británie může táhnout globální ekonomiku z útlumu
10:19Havlíček: Bez nových zdrojů nebude mít Česko kde brát elektřinu
9:40FT: Huawei připouští, že ho poškozují americké sankce
9:15Rozbřesk: Čekají nás klíčové brexitové dny, libra nervózně vyčkává
8:57Odklad dohody o brexitu a pokrok v jednáních USA-Čína. Burzy mohou otevřít lehce v plusu  
8:53Křetínského CMI koupila čtyřprocentní podíl v ProSiebenSat.1
8:31MMF: Obchodní spory oslabují ekonomiku, je třeba reformovat WTO
6:02Jak sledováním výsledků zbavit svět krátkozrakosti
20.10.2019
13:14Víkendář: Největší zklamání z ekonomů v historii?

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
0:00Halliburton Co (09/19 Q3, Bef-mkt)
0:00SAP SE (12/19 Q4)