Americká internetová společnost Google koupí za 2,1 miliardy dolarů (asi 48 miliard Kč) výrobce chytrých hodinek a náramků Fitbit. Hodlá tak vstoupit na rychle rostoucí trh nositelné elektroniky (wearables). Fitbit dnes potvrdil dřívější informace médií, že od dceřiné společnosti amerického Alphabetu obdržel nabídku k převzetí. Ta jej hodnotí o 19 procent výše, než za kolik se prodávaly jeho akcie v závěru čtvrtečního obchodování na burze.
Fitbit uvedl, že za jednu akcii mu Google nabízí 7,35 dolaru. Od pondělní zprávy agentury Reuters, že Google má o tohoto průkopníka fitness náramků zájem, akcie Fitbit vzrostly asi o 40 %. Nabízená pcena pak představuje 71% prémii k ceně akcií předtím, než začal Reuters o obchodu spekulovat.
Dnes kolem 16:15 rostl titul na newyorské burze burze o skoro 15 %.
Google se připojil k ostatním technologickým firmám, jako je nebo Samsung, a vyvíjí chytré telefony. V odvětví nositelné elektroniky ale zatím neměl co nabídnout.
Barevné náramky Fitbitu umožňují uživatelům sledovat fyzickou aktivitu a zdravotní stav. Poskytují například informace o srdečním tepu či spálených kaloriích a lze je synchronizovat s chytrým mobilním telefonem. V tomto odvětví ale narůstá konkurence, především z Číny, například od společnosti Xiaomi.
Pokud jde o dražší fitness hodinky, nedaří se Fitbitu držet krok s Watch. V letošním druhém čtvrtletí tak společnost vykázala při tržbách 313,6 milionu dolarů (7,2 miliardy Kč) ztrátu téměř 36 milionů dolarů (824 milionů Kč).
Americké státní i federální úřady vyšetřující Google kvůli možným praktikám, které by mohly být v rozporu s pravidly hospodářské soutěže v souvislosti s tím, jak Google zachází se spotřebitelskými daty a jak funguje na trhu s digitální reklamou. Ačkoli společnost v chytrých hodinkách rozhodně není lídrem, regulátoři v USA I jinde se budou určitě ptát, co hodlá Google z daty uživatelů Fitbitu dělat.