Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Nunes: Iluze o elektromobilech

Nunes: Iluze o elektromobilech

01.07.2020 10:43
Autor: Redakce, Patria.cz

Ashley Nunes z Massachusetts Institute of Technology poukazuje na stránkách FTAlphaville na to, že společnost Lyft chce, aby pro ni do roku 2030 jezdily pouze elektromobily. Tento krok přichází podle vědce v době, kdy emise budí stále větší obavy. Tradiční spalovací motory totiž vypouští do ovzduší řadu škodlivých látek, které poškozují naše zdraví, a podle řady názorů jsou právě elektromobily tou správnou reakcí. A to zejména u společností, jako je Lyft. Nunes ovšem dodává, že takovému posunu brání řada věcí.

Elektromobily jsou stále znatelně dražší než vozy se spalovacími motory a to by znamenalo problém zejména pro řidiče, kteří jezdí pro společnosti, jako je Lyft. Jejich výdělky totiž nejsou podle vědce nijak vysoké. Řešením má být pokles nákladů výroby elektromobilů a také vládní dotace. Ty jsou ale problematické, protože „studie soustavně ukazují, že z nich těží zejména bohatí“. A mezi ty řidiči Lyftu rozhodně nepatří. Navíc s očekávaným poklesem výrobních nákladů je to také problematické.

Nové technologie by měly postupně vést k vyšší efektivitě výroby a například u mobilních telefonů se to projevuje tím, že nyní stojí jen zlomek toho, co před lety. U elektromobilů je ale podle vědce významná oblast nákladů na materiál. Baterie se totiž vyrábí z drahých kovů, jako je nikl, kobalt či lithium, a ty tvoří podstatnou část celkových nákladů. Zde pak nelze čekat, že se vyšší efektivita výroby projeví poklesem výrobních nákladů a dokazuje to i nová studie z MIT. Podle ní elektromobily zůstanou cenově málo konkurenceschopné, a to zejména kvůli cenám kobaltu, niklu a lithia.

Nunes se tedy staví skepticky k tezi, že elektromobily ve společnostech typu Lyft významně přispějí ke snižování emisí. Nicméně způsob, jak by tyto firmy mohly pomoci, podle něj existuje. Jde totiž o společnosti, které staví svůj podnikatelský model na levném jízdném a to samo o sobě zvyšuje poptávku po cestování automobily a přispívá k růstu emisí. Pokud by tak došlo ke zvýšení sazeb, podle vědce by to jednak prospělo ziskovosti Lyftu a jemu podobných a zároveň by došlo ke snížení poptávky. A tudíž i k poklesu emisí generovaných tímto typem dopravy.

Zdroj: FTAlphaville

 

Čtěte více:

Největší bublina v čínské internetové historii?
29.06.2020 6:19
O více než 130 % stouply za poslední tři měsíce akcie společnosti Pind...
Die Welt: Airbus sníží produkci o 40 procent a propustí tisíce lidí
29.06.2020 8:43
Airbus v příštích dvou letech sníží produkci a dodávky o 40 procent op...
Těžař Chesapeake Energy požádal o ochranu před věřiteli
29.06.2020 9:01
Společnost Chesapeake Energy Corp., průkopník těžby ropy a plynu z bř...
Campling: Jak poznat další velký korporátní podvod
29.06.2020 10:46
„Když se nyní jednoznačně ukázalo, že Wirecard byl skutečně obrovským ...
Nikola přijímá rezervace ve výši 5000 USD na auto bez prototypu
29.06.2020 14:09
Dokonce i v inovativním světě elektromobilů jde o neobvyklou věc: Vyso...

Váš názor
  •  
    01.07.2020 20:27

    Tento "věděc" by měl vrátit všechny své diplomy, protože vůbec nepochopil zákonitosti fungování vesmíru, který funguje na elektromagnetickém principu - jen šíří a podporuje hoaxy. Elektromobil vůbec žádný akumulátor nepotřebuje, tímto meziprvkem je třeba uklidňovat jen jemu podobné, neznalé, než to také pochopí. A do té doby si budeme prznit zbytečně naši planetu akumulátory a exhalacemi a odpady a ...... je toho moc.. Pokud někdo neví, o čem je řeč, ať si nastuduje : Nikola Tesla, 1931, vůz Pierce Arrows s 3F asynchr. elektromotorem. Automobilka TESLA se nejmenuje TESLA pro nic za nic ...
    kiv
  • podstatnou část celkových nákladů
    01.07.2020 17:00

    Zase tak moc kilogramů tam těch "drahých" kovů není, takže velkovýroba (rozpuštění vývojových nákladů) může srazit cenu jen lehce nad úroveň spalováků.
    vozana
  •  
    01.07.2020 12:57

    Elektromobil zatím je ukázkou luxusu, vyšší sociální třídy. Ekologicky smýšlející člověk, natož eco activist si Tesla auto nekoupí. Uvidíme co budouctnost do10 let přinese?
    Čert
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Delta Air Lines Inc (06/20 Q2)
9:00CZ - CPI, y/y
14:30USA - PPI, m/m