Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Nunes: Iluze o elektromobilech

Nunes: Iluze o elektromobilech

01.07.2020 10:43
Autor: Redakce, Patria.cz

Ashley Nunes z Massachusetts Institute of Technology poukazuje na stránkách FTAlphaville na to, že společnost Lyft chce, aby pro ni do roku 2030 jezdily pouze elektromobily. Tento krok přichází podle vědce v době, kdy emise budí stále větší obavy. Tradiční spalovací motory totiž vypouští do ovzduší řadu škodlivých látek, které poškozují naše zdraví, a podle řady názorů jsou právě elektromobily tou správnou reakcí. A to zejména u společností, jako je Lyft. Nunes ovšem dodává, že takovému posunu brání řada věcí.

Elektromobily jsou stále znatelně dražší než vozy se spalovacími motory a to by znamenalo problém zejména pro řidiče, kteří jezdí pro společnosti, jako je Lyft. Jejich výdělky totiž nejsou podle vědce nijak vysoké. Řešením má být pokles nákladů výroby elektromobilů a také vládní dotace. Ty jsou ale problematické, protože „studie soustavně ukazují, že z nich těží zejména bohatí“. A mezi ty řidiči Lyftu rozhodně nepatří. Navíc s očekávaným poklesem výrobních nákladů je to také problematické.

Nové technologie by měly postupně vést k vyšší efektivitě výroby a například u mobilních telefonů se to projevuje tím, že nyní stojí jen zlomek toho, co před lety. U elektromobilů je ale podle vědce významná oblast nákladů na materiál. Baterie se totiž vyrábí z drahých kovů, jako je nikl, kobalt či lithium, a ty tvoří podstatnou část celkových nákladů. Zde pak nelze čekat, že se vyšší efektivita výroby projeví poklesem výrobních nákladů a dokazuje to i nová studie z MIT. Podle ní elektromobily zůstanou cenově málo konkurenceschopné, a to zejména kvůli cenám kobaltu, niklu a lithia.

Nunes se tedy staví skepticky k tezi, že elektromobily ve společnostech typu Lyft významně přispějí ke snižování emisí. Nicméně způsob, jak by tyto firmy mohly pomoci, podle něj existuje. Jde totiž o společnosti, které staví svůj podnikatelský model na levném jízdném a to samo o sobě zvyšuje poptávku po cestování automobily a přispívá k růstu emisí. Pokud by tak došlo ke zvýšení sazeb, podle vědce by to jednak prospělo ziskovosti Lyftu a jemu podobných a zároveň by došlo ke snížení poptávky. A tudíž i k poklesu emisí generovaných tímto typem dopravy.

Zdroj: FTAlphaville

 

Čtěte více:

Největší bublina v čínské internetové historii?
29.06.2020 6:19
O více než 130 % stouply za poslední tři měsíce akcie společnosti Pind...
Die Welt: Airbus sníží produkci o 40 procent a propustí tisíce lidí
29.06.2020 8:43
Airbus v příštích dvou letech sníží produkci a dodávky o 40 procent op...
Těžař Chesapeake Energy požádal o ochranu před věřiteli
29.06.2020 9:01
Společnost Chesapeake Energy Corp., průkopník těžby ropy a plynu z bř...
Campling: Jak poznat další velký korporátní podvod
29.06.2020 10:46
„Když se nyní jednoznačně ukázalo, že Wirecard byl skutečně obrovským ...
Nikola přijímá rezervace ve výši 5000 USD na auto bez prototypu
29.06.2020 14:09
Dokonce i v inovativním světě elektromobilů jde o neobvyklou věc: Vyso...

Váš názor
  •  
    01.07.2020 20:27

    Tento "věděc" by měl vrátit všechny své diplomy, protože vůbec nepochopil zákonitosti fungování vesmíru, který funguje na elektromagnetickém principu - jen šíří a podporuje hoaxy. Elektromobil vůbec žádný akumulátor nepotřebuje, tímto meziprvkem je třeba uklidňovat jen jemu podobné, neznalé, než to také pochopí. A do té doby si budeme prznit zbytečně naši planetu akumulátory a exhalacemi a odpady a ...... je toho moc.. Pokud někdo neví, o čem je řeč, ať si nastuduje : Nikola Tesla, 1931, vůz Pierce Arrows s 3F asynchr. elektromotorem. Automobilka TESLA se nejmenuje TESLA pro nic za nic ...
    kiv
  • podstatnou část celkových nákladů
    01.07.2020 17:00

    Zase tak moc kilogramů tam těch "drahých" kovů není, takže velkovýroba (rozpuštění vývojových nákladů) může srazit cenu jen lehce nad úroveň spalováků.
    vozana
  •  
    01.07.2020 12:57

    Elektromobil zatím je ukázkou luxusu, vyšší sociální třídy. Ekologicky smýšlející člověk, natož eco activist si Tesla auto nekoupí. Uvidíme co budouctnost do10 let přinese?
    Čert
Aktuální komentáře
18.03.2024
17:24Jaký by „měl být“ poměr cen akcií k objemu peněz?
17:03Spolupráce Applu a Alphabetu dnes nastartovala zájem o technologie  
16:02Gerber: Situace v Tesle by se mohla změnit k lepšímu…
14:50Ceny starších bytů v Praze, Brně a Ostravě vzrostly, dorovnávají loňsky pokles
13:50Týdenní výhled: Jak moc změní Fed projekci sazeb na letošek?  
12:37Než otevře Wall Street: Alphabet, Nvidia, PepsiCo  
12:15Týden začíná opatrně pro akcie i dluhopisy. O slovo si řekla AI, ale pozornost míří k sazbám  
12:09Eurostat: Míra inflace v EU v únoru zvolnila na 2,8 procenta, česká klesla pod unijní průměr
11:32Komerční banka, a. s.: Znovuzvolení členky Představenstva KB
10:56Růst maloobchodu a průmyslu v Číně na začátku roku překonaly odhady analytiků
10:26Zájem o akcie Redditu před vstupem na burzu pětkrát převyšuje nabídku
10:08ČEZ, a.s.: Doplnění výroční finanční zprávy 2022
10:06ČEZ, a.s.: Oznámení o výplatě úrokového výnosu
9:58ČSÚ: Ceny průmyslových a zemědělských výrobců v únoru meziročně opět klesly
9:31Zdroje Bloomberg: Apple vyjednává o zabudování umělé inteligence od Gemini do iPhonu
9:13Rozbřesk: Březnové rozhodnutí ČNB - zvítězí snížení sazeb o 50bps?
8:56Trhy zamíří v úvodu týdne vlažně vzhůru. Vláda dle Síkely rozhodne nejméně o dvou jaderných blocích, volby v Rusku vyhrál Putin  
8:55Nynější vláda rozhodne o nejméně dvou nových jaderných blocích, je přesvědčen ministr Síkela
8:50Putin získal celkem 87,28%, EU nikdy neuzná výsledky voleb na okupovaných územích Ukrajiny
6:36Investoři do amerických akcií ignorují riziko stagflace, říká stratég BofA

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
JP - Jednání BoJ, základní sazba
11:00DE - Index očekávání ZEW
13:30USA - Počet stavebních povolení