Aktualizováno Ukazatel důvěry podnikatelů se v únoru zvýšil o 3,5 bodu na hodnotu 90,6. Indikátor důvěry spotřebitelů se ale snížil o 3,5 bodu na hodnotu 85,0. Únorový souhrnný indikátor důvěry se při tomto protichůdném vývoji v meziměsíčním srovnání zvýšil o 2,4 bodu na hodnotu 89,7. Oznámil to dnes Český statistický úřad. V meziročním srovnání jsou souhrnný indikátor, podnikatelský indikátor a indikátor důvěry spotřebitelů stále na podstatně nižší úrovni, uvedl ale také úřad ve zprávě.
Růst důvěry v únoru zaznamenal ČSÚ ve všech odvětvích s výjimkou obchodu. „Spíše než jako kýžený obrat sentimentu lze výsledky únorových konjunkturálních průzkumů mezi podnikateli prozatím označit za mírnou korekci minulých výrazně nepříznivých hodnocení. U nezanedbatelné části otázek totiž pořád převládají negativní odpovědi,“ uvedl Jiří Obst, vedoucí oddělení konjunkturálních průzkumů ČSÚ.
Mezi spotřebiteli se důvěra v ekonomiku meziměsíčně snížila. „Již tak nízká důvěra spotřebitelů v únoru znovu klesla. Lidé se více než v lednu obávají nejen zhoršení celkové ekonomické, ale i vlastní finanční situace. Výrazně vzrostl také podíl spotřebitelů očekávajících v následujících 12 měsících zvýšení nezaměstnanosti a růst cen,“ uvedla Veronika Ptáčková z oddělení konjunkturálních průzkumů ČSÚ.
Zdroje: ČSÚ, Reuters