Společnost Snowflake, vyvíjející primárně aplikace usnadňující správu a analýzu dat uložených na cloudu, utržila ve druhém kvartálu celkem 270 mil. USD (+110 % yoy) a překonala tím konsensus o zhruba 15 mil. USD. Hrubá marže se rozšířila meziročně o 2 procentní body na 68 % (kons. 68 %), avšak provozní zisk se propadl až na -200 mil. USD při konsensu -50 mil. USD. Odebereme-li kompenzace zaměstnanců formou akcií ve výši 180 mil. USD, dostane se provozní ztráta na -20 mil. USD (+40 mil. USD yoy). Čistý zisk na akcii bez jednorázových položek, avšak včetně zmiňovaných kompenzací, vychází na -0,64 USD, a ztráta je tak mnohem hlubší, než udával konsensus trhu -0,15 USD (rozdíl půjde na vrub primárně nečekaně vysoké hodnotě akciových odměn).
Provozní metriky samozřejmě vykazují pořád astronomický růst. Počet korporátních klientů narostl meziročně o 60 % na téměř 5000, z čehož 115 klientů (+110 % yoy) zaplatilo za posledních 12 měsíců více než jeden mil. USD. Metrika Remaining Performance Obligation (RPO), což je v podstatě hodnota nasmlouvaných kontraktů, které se v budoucnosti překlopí do tržeb, narostla v tomto kvartálu o 120 % yoy na 700 mil. USD. Úžasná je ale hlavně metrika Net Retention Rate, která pořád roste a nyní je už na 170 %. Zjednodušeně se jedná o nové a upgradované klientské účty dané do poměru ke ztraceným klientům. Hodnota 170 % znamená, že klienti jsou ochotni platit větší a větší balíčky služeb.
Došlo i na vylepšení výhledů pro tento fiskální rok. Management po novém očekává tržby kolem 1,05 mld. USD (předtím 1,03 mld. USD) a provozní marži kolem -9 % (předtím -17 %).
Právě na to zřejmě reagují i akcie a rostou o necelých 5 %.
• EV/Rev 22 = 75,2x; EV/Rev 23 = 45,8x