Americkému provozovateli restaurací rychlého občerstvení v prvním čtvrtletí klesl čistý zisk o 28 procent na 1,1 miliardy dolarů, částečně kvůli zavírání provozoven v Rusku. Řetězec ale přesto dokázal zvýšit tržby kvůli růstu cen ve Spojených státech a rovněž díky novému věrnostnímu programu. Akcie v pre-marketu rostou o 0,75 %.

Celkové tržby v období od ledna do března vzrostly o 11 procent na 5,67 miliardy dolarů a překonaly tak odhady analytiků, kteří čekali tržby 5,59 miliardy dolarů. Na domácím trhu ale tržby podstřelily odhady trhu, když rostly jen o 3,5 % a analytici čekali 3,6% růst.
Upravený zisk v daném období činil 2,28 USD na akcii, což překonalo průměrný odhad analytiků 2,17 USD. Úpravy zahrnovaly také rezervu ve výši 500 milionů dolarů na potenciální vyrovnání související s „mezinárodní daňovou záležitostí“. Dále má také asi 100 milionů dolarů v zásobách, kterých se bude muset zbavit, kvůli dočasnému uzavření obchodů v Rusku a na Ukrajině.
Pozastavení operací v Rusku a na Ukrajině vedlo v reportovaném čtvrtletí k výdajům ve výši 27 milionů USD na mzdy, pronájmy a závazky dodavatelům. A jen v důsledku uzavření ruských provozoven očekává měsíční ztrátu na tržbách asi 50 milionů dolarů. po invazi ruských vojsk na Ukrajinu dočasně zavřel v Rusku 847 restaurací. Firma v zemi stále platí 62.000 svých zaměstnanců. Řetězec v Rusku vlastní a provozoval 84 procent restaurací pod svou značkou, zbytek jsou franšízy. Vlastní také 108 restaurací na Ukrajině, které zavřela na konci února.
Prodeje v Číně klesly kvůli šíření pandemie a vládním omezením. Srovnatelné tržby však byly silné v některých evropských zemích, jako je Francie a Spojené království, což podpořilo segment mezinárodních trhů a překonalo tak odhady analytiků.
Zdroj: ČTK, Bloomberg