Společnost dnes před otevřením hlavního trhu v USA zveřejnila své výsledky za třetí čtvrtletí. Americkému výrobci nealkoholických nápojů vzrostl ve třetím čtvrtletí čistý zisk o 14,4 procenta na téměř 3,1 miliardy USD, firma zvýšila svůj odhad růstu zisku a vykázala výsledky, které překonaly očekávání díky ochotě spotřebitelé vstřebat vyšší ceny pochutin a nápojů společnosti. Akcie na čísla reagovaly v premarketu růstem o 2 %.
Zisk ve výši 2,25 USD na akcii za třetí čtvrtletí byl vyšší než průměrný odhad analytiků, který činil 2,16 USD. vykázala růst čistých tržeb o 6,7 % na 23,5 miliardy USD, analytici předpovídali tržby 23,39 miliardy USD. dále zvýšila svůj výhled celoročního zisku, zatímco odhad růstu tržeb ponechala beze změny. Firma zdražila ve třetím čtvrtletí v průměru o 11 procent, ceny přitom zvyšovala letos již v prvním čtvrtletí, a to v průměru o 16 procent. Objem prodeje na srovnatelném základě klesl o 2,5 procenta
Akcie společnosti za poslední tři měsíce klesly o více než 10 %, což bylo způsobeno obavami ze zpomalení růstu tržeb a potenciálního dopadu nové skupiny léků proti obezitě, které tlumí chuť k jídlu, na občerstvení. Organické tržby jednotky Frito-Lay vzrostly v minulém čtvrtletí o 7 %, což je o polovinu méně než v předchozím čtvrtletí.
Tržby severoamerické nápojové divize, která je největší divizí firmy, na srovnatelné základě stouply o šest procent, objem prodeje však o šest procent klesl. PepsiCo také těží z široké nabídky v oblasti občerstvení, kam spadají značky jako Doritos nebo Cheetos.
PepsiCo zvýšila odhad očištěného zisku na akcii za celý letošní rok na 7,54 dolaru z předchozích 7,47 USD. Když v únoru poprvé firma poskytla svoji prognózu na letošní rok, očekávala očištěný zisk na akcii 7,2 USD. Srovnatelné tržby se mají zvýšit o deset procent. dále uvedla, že nadále očekává negativní vliv zahraničních měn na růst tržeb a jádrového zisku na akcii ve výši 2 procentních bodů.
Zdroj: Bloomberg, patria.cz