Německý výrobce luxusních aut dodal v loňském roce zákazníkům po celém světě rekordních 2,55 milionu vozů, což bylo o 6,5 procenta více než v předchozím roce. Odbyt se zvýšil ve všech regionech. Uvedla to automobilka v dnešním prohlášení.
Prodej plně elektrických vozů stoupl o 74 procent na 376.000 vozů. tak v tomto segmentu rostla rychleji než celý trh plně elektrických vozidel. Na celkovém prodeji skupiny se elektromobily podílely 15 procenty. Letos chce prodat více než půl milionu plně elektrických vozů a zvýšit jejich podíl na celkovém prodeji na zhruba 20 procent. má v nabídce 18 plně elektrických modelů.
K rekordnímu prodeji přispěly všechny regiony. V Číně prodej vzrostl o 4,2 procenta na 825.000 vozů a v Evropě o 7,5 procenta na 943.000 vozů. V USA prodej stoupl o 9,4 procenta na 396.000 vozů.
Kromě elektromobilů zaznamenala také vysokou poptávku po svých drahých luxusních modelech, jako jsou vozy řady 7 a velké SUV X7. Dodávky vozů samotné značky stouply o 7,3 procenta na 2,25 milionu. Značka si tak udržela přední pozici v globálním segmentu prémiových vozů.
Luxusní značka pak loni dodala zákazníkům rekordních 6032 vozů, o 0,2 procenta více než před rokem. Prodej vozů značky Mini stoupl o 0,9 procenta na 295.474 vozů, z toho prodej plně elektrických modelů vzrostl o 3,5 procenta na 45.261 vozů.
Společnost vyrábí také motocykly. Loni dodala zákazníkům 209.257 motocyklů a skútrů, o 3,1 procenta více než v roce 2022. Prodej byl v roce, kdy společnost slavila 100 let výroby motocyklů, rovněž rekordní.