Inovativní výrobce sportovní obuvi On zvýšil svůj celoroční výhled již třetí čtvrtletí v řadě. Vede ho k tomu mj. opětovný dvouciferný růst tržeb, který firma ve třetím čtvrtletí vykázala, čímž se vzepřela širšímu trendu zpomalení na trhu s teniskami. Vedení společnosti navíc sebevědomě vzkazuje, že během slevové akce Black Friday od ní žádné výhodné cenové nabídky čekat nelze.
Společnost ze Švýcarska, do které investovala i tenisová legenda Roger Federer, a jež je známá svou inovativní výrobou běžecké obuví, nově očekává, že tržby ve fiskálním roce 2025 dosáhnou 2,98 miliardy franků (3,72 mld. USD), což je mírný nárůst oproti předchozímu výhledu ve výši 2,91 miliardy franků. Na bázi konstantní měny společnost očekává, že tržby meziročně vzrostou o 34 procent, což je o tři procentní body více než předchozí prognóza.
V samotném třetím kvartálu vykázala společnost upravený zisk na akcii (bez jednorázových položek) ve výši 43 centů při očekávání 25 centů. Odhady pak On překonal i v případě tržeb, jež vzrostly meziročně o 25 procent na 794,4 milionu franků.
"Naše zaměření na prémiovost, na prodeje za plné ceny, na inovace, na průsečík mezi výkonem a designem, u spotřebitelů velmi silně rezonuje a skutečně nás odlišuje. Vidíte to na výsledcích. Máme silný růst tržeb, máme silnou marži, takže to ukazuje, že zůstáváme plně odhodláni prodávat za plnou cenu, a to napříč všemi našimi kanály,“ řekl CNBC generální ředitel Martin Hoffmann.
On vykazuje silné výsledky navzdory tomu, že konkurence ve sportovním segmentu směřuje jiným směrem. či Deckers Brands (výrobce bot značky Hoka) očekávají buď pokles nebo zpomalení růstu tržeb, protože spotřebitelé si více hlídají zbytné výdaje a cla amerického prezidenta Donalda Trumpa ukusují jak z peněženek nakupujících, tak i ze ziskovosti společností.
O svátcích žádné slevy
On mezitím pravidelně navyšuje svůj prodejní výhled, a to i přesto, že v nadcházející nákupní sezoně se bude chovat jinak než většina konkurentů. Maloobchodní analytici totiž očekávají, že většina odvětví se bude silně opírat o slevy a propagační akce, aby zvýšila poptávku během kritické sváteční sezóny. Vedení On ale vzkazuje jasně, že žádné slevy o svátcích ani na Black Friday nabízet nebude.
„Budeme mít plné ceny po celou prázdninovou sezónu," řekl CNBC spoluzakladatel a výkonný spolupředseda On Caspar Coppetti. „Činíme tak navzdory velmi konkurenčnímu a velmi slevově zaměřenému prostředí… To, že jsme schopni dosáhnout mnohem vyšší prodejní ceny, skutečně odlišuje společnost On,“ dodal.
Nová jednička v inovaci
I když se On obvykle prodává po boku značek jako , Hoka nebo Brooks Running, tak zmíněná prázdninová strategie je podobná těm, které razí luxusní značky. To je ovšem součástí strategie podniku, který cílí na to stát se nejprémiovější značkou na trhu se sportovní obuví a oblečením, a to tím, že nabízí nejen nejvyšší ceny, ale také nejinovativnější produkty.
Společnost, jež byla založena teprve před 15 lety, je sice mnohem menší než mnoho tradičních značek, kterým konkuruje, pomalu si ale ukrajuje svůj podíl na trhu, a to především právě prostřednictvím inovací, v nichž naopak lídr v oboru v poslední době zaostává.
Příkladem inovativnosti On budiž loňské uvedení běžecké obuvi vyrobené technologií "LightSpray", kdy robotické paže vyrobí pomocí speciální sprejovací techniky do tří minut svrchní část tenisky.
Akcie On kótované od roku 2021 na burze Nasdaq si letos prochází korekcí, od začátku roku oslabily o více než 35 procent. Ve středu zveřejněné hospodářské výsledky a silný výhled je ale polil živou vodou – v premarketu aktuálně přidávají osm procent.