Následuje tisková zpráva ČTc
ČESKÝ TELECOM, a.s., se včera přihlásil do výběrového řízení na poskytovatele dílčích služeb v rámci univerzální služby – vydávání telefonních seznamů a poskytování informačních služeb o telefonních číslech. Zúčastní se jej se svým dlouholetým partnerem, společností M E D I A T E L, spol. s r.o. Spolupracovat na projektu budou také členové skupiny Telefónica, společnosti TPI Group a Eurotel Praha, spol. s r.o.
„Naším záměrem je systematicky zdokonalovat úroveň uvedených služeb a služeb s nimi souvisejících, a zvyšovat tím jejich uživatelskou hodnotu. Vzhledem ke zkušenostem, technologii, lidskému kapitálu a partnerství s předními evropskými poskytovateli jak služeb telefonních seznamů tak informačních služeb jsme pro tuto činnost velice vhodným kandidátem,“ řekl Michal Žilka, výkonný ředitel pro služby obsahu a Business Development ČESKÉHO TELECOMU.
Luboš Čipera, výkonný ředitel pro marketing a Business Development MEDIATELU, uvedl: „S ČESKÝM TELECOMEM i ostatními partnery hodláme aktivně spolupracovat, navzájem sdílet své zkušenosti, systémy, know-how a expertízy a jsme připraveni zavést do České republiky ty nejlepší technologické, výrobní a distribuční modely.“
Partneři se shodli, že budou usilovat o to, aby telefonní seznamy v co nejkratším termínu obsahovaly telefonní čísla všech ostatních operátorů, včetně mobilních čísel. Termín, kdy tomu tak bude, záleží na rychlosti, s jakou jednotliví operátoři předají ČESKÉMU TELECOMU databáze svých účastníků, kteří dali souhlas se svým zveřejněním v telefonním seznamu.
ČESKÝ TELECOM je tradičním poskytovatelem informačních služeb (více než 30 let) a vydavatelem telefonních seznamů (více než 20 let). S MEDIATELEM v této oblasti spolupracuje od roku 1992. Do dnešního dne vydal MEDIATEL 48,6 miliónů výtisků Zlatých stránek. Do České republiky firmy přinesly telefonní seznam v jeho moderní podobě – žluté a bílé stránky – jeho tržní penetrace je dnes vyšší než ve většině států Evropské unie. Trvale se rozvíjí rovněž informační služby. Měsíčně spojí ČESKÝ TELECOM (jen na lince 1180) přibližně 1,5 miliónů hovorů. Průměrná doba čekání přitom nepřekračuje dvě sekundy. Značně oblíbené jsou rovněž on-line služby, které umožňují efektivní vyhledávání v českém i dalších jazycích.