Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Zentiva za první tři čtvrtletí zvýšila zisk o 38 %

Zentiva za první tři čtvrtletí zvýšila zisk o 38 %

1.11.2004 12:16
Autor: 

Komentář doplněn a rozšířen
Výsledky Zentivy byly lepší než očekávání na všech úrovních, a to díky vyšším tržbám. Celkové tržby meziročně vzrostly o 13,1 % taženy silným růstem v kategorii léčiv (+12,9 % meziročně) a 12,1% meziročnímu růstu po vyloučení jednorázového vlivu 71 mil. Kč spojených s prodejem know-how na Slovensku z důvodu nařízení antimonopolního úřadu. V souladu se strategií Zentivy vzrostly tržby z prodeje značkových přípravků o 14,1 % y/y. Podíl tržeb patnácti nejprodávanějších značkových farmaceutik na celkových tržbách vzrostl na 38 % z původních 30 %. Tento trend vnímáme pozitivně, neboť značkové farmaceutické přípravky obvykle poskytují vyšší marži.

Tržby na hlavních prodejních trzích Zentivy, v ČR a na Slovensku, se vyvíjely v souladu s vývojem celého trhu; tj. v ČR nárůst o 10,3 % a na Slovensku pokles o 2,5 % meziročně. Tržby v ČR byly podpořeny především tržbami z léčiv na předpis. Tržby na Slovensku byly ovlivněny negativním dopadem zdravotní reformy ke konci roku 2003, nicméně podle managementu se situace na Slovensku stabilizuje. Dopad zdravotní reformy byl částečně kompenzován i restrukturalizací portfolia Zentivy, a to zaměřením se na propagaci nových značek. Tržby v Polsku a Rusku zaznamenaly silný růst o 153 % meziročně, resp. 56,7 % meziročně, což je v souladu s našimi projekcemi. Tržby z API (aktivní látky) klesly meziročně o 31,8 %, což odráží zvýšenou výrobu API pro vlastní použití. Hrubá marže Zentivy zůstala nadále silná (+61,7 %), nicmémě mírně pod naším odhadem (+62,6 %). Hrubý zisk byl pozitivně ovlivněn modernizací sortimentu, zvýšenými tržbami z výrobků poskytujících vyšší marže, lepší vyjednávací pozicí v oblasti nákupu surovin včetně vlastní produkce API.

V souladu s expanzí Zentivy na nové trhy (Rusko, Polsko), vzrostly náklady na prodej a marketing o 17,9 % meziročně a tvořily 16,8 % tržeb, což je nicméně méně, než jsme očekávali. Náklady na výzkum a vývoj zůstaly relativně beze změny, zatímco administrativní a ostatní náklady byly ovlivněny jednorázovými náklady na IPO ve výši 87 mil. Kč. Nicméně EBIT marže vzrostla o 25,5 % z původních 24,9 %. Čistý zisk byl pozitivně ovlivněn nižšími úrokovými náklady díky snížení dluhu díky příjmům z IPO a refinancováním některých úvěrů s vysokým úrokem půjčkami s nižším úrokem. Efektivní daňová sazba dosáhla 33,1 % ve srovnání s 36,1 % za 9M 2003 díky nižší efektivní dani v České republice, na Slovensku a v Polsku a vyššímu podílu zisku, který pochází z trhů s nižší sazbou daně.

CAS, mil. Kč	
		9M2004	změna	Patria odhad	Konsensus

Tržby		7 840	13%	 7 605		 7 600
EBIT		2 000	39%	 1 736		 1 900
Čistý zisk	1 190	38%	 1 016		 1 100

Tomáš Gatěk, Patria Finance


Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data