V domácích potravinářských supermarketech a hypermarketech loni průměrný Čech utratil každý měsíc 2316 Kč a padesát největších obchodů tak utržilo 278 miliard korun, což je o 4 % více než v roce 2002. Píší o tom dnešní Lidové noviny. Většinu tohoto objemu tržeb tvoří nákupy potravin – 80 až 90 %.
Největší tržby zaznamenaly Makro ČR, Ahold (Hypernova, Albert), Schwarz (Kaufland, Lidl), Rewe (Billa, Penny), Tesco Stores a Globus. Podle nejrůznějších statistik připadá na drobné živnosti 37 procent tuzemského trhu, šéf Sdružení podnikatelů v ČR Bedřich Danda se ale obává, že je tento podíl mnohem nižší a malé obchody jsou vytlačovány supermarkety.
Průměrný Čech utratil loni v 50 největších potravinářských prodejnách za celý rok asi 27 tisíc korun. Při průměrné hrubé měsíční mzdě 17 000
korun tak v obchodech zanechal 13 % svého příjmu, píší LN. Pro srovnání, v Německu zákazník utratil u tamních největších obchodníků za rok v
přepočtu téměř 87 tisíc korun. Naopak Slováci vydají za potraviny, drogerii nebo tabák méně, loni celkem v přepočtu 21 tis. Kč.
(zdroj: LN)