Podle průzkumu TNS vzrostly hrubé výdaje za TV reklamu v březnu o 392 mil. Kč (+23 % meziročně) na celkových 2,07 mld. Kč. V březnu odvysílaly televizní stanice o 61 hodin reklam více v porovnání se stejným obdobím minulého roku. Podíl TV Nova poklesl, když odvysílala o 15 hodin reklam méně, zatímco její největší rival TV Prima zvýšil čas reklam o 76 hodin. Podíly stanic na TV reklamě (měřené GRP body) se během roku podstatně změnily s nepříznivým vývojem pro TV Nova. Její dominance nad Primou se scvrkla během roku na 3,3 procentního bodu z 51,6 procentního bodu z minulého března. Historicky nejnižší podíl TV Nova je 45,8 % v porovnání s 42,5 % TV Prima. Jak jsme již upozorňovali situace se může ještě zhoršit před tím než se zlepší, což je v souladu s našimi očekáváními. Tato čísla také potvrzují fakt, že TV Nova navrhla zvýšení cen TV reklam a to způsobilo zpoždění a počáteční negativní reakci mediálních agentur. Očekáváme, že výsledky za 1Q06 budou slabé (zveřejnění 4. května 2006) a jakékoli možné oslabení může znamenat vhodnou příležitost ke koupi akcií společnosti CME.
|