Ono spiš bublina byla, že GM auta pořád někdo kupuje. Když ohlásili v jakém srabu jsou automobilky, bylo mi jasné, že nejlíp na tom bude Ford jelikož má auta pro celý svět, Chrysler ten částečně se o to taky snaží a GM dělá čistě auta pro americkou mentalitu.V Evropě pro normálního člověka nepoužitelné jen kvůli spotřebním a obratovým daním na paliva. Obrovská auta s obrovským motorem a obrovskou spotřebou. Když na Discovery běží pořad OverHaulin a předělávají stará auta na stará auta s moderním vzhledem :) dají tam skoro vždycky obrovský 7l GM motor, který tam ani pomalu nechce vlézt. Je to vše způsobene mentalitou a cenou pohoných hmot. Sice teď mají benzín levný, ale bez práce i ten nejlevnější benzín je drahý a to už nemluvím a předražených GM autech. Je to skoro na chlup stejný přídap jako byla ropná krize. Taky v té době nastoupily japonské automobilky se svými malými uspornými auty. Takže bych si troufl oponovat a říct, že není vytvořená bublina, že automobilky jsou v krizi, ale splaskla právě poptávková bublina a tím automobilky do krize dostala. Hlavně tedy GM. Ford a i Chrysler propouštět budou, budou na čas zastavovat výrobu ale přečkají to jelikož jsou světově orientované. O GM pochybuju. Je to jejich chlouba a podle mně ji raději nechají padnou než, aby GM dělalo malá auta třeba s 1,3 motorem. To prostě GM není.
Max
GM a Chrysler padnou, Ford asi přežije. Dva první to nemůžou ani s podporou státu zvládnout a nikdo je nekoupí, za a) nikdo teď nemá peníze, za b) pro potencionálního kupce je levnější postavit 100 m vedle novou fabriku a převzít zaměstnance za normálních podmínek (odboráře nebrat). Navíc model Deimler - Chrysler už tu byl :-).Propad prodeje je podle mne "odložená" spotřeba. Ty auta (myslím teď normální auta) se nakonec prodají, ale všichni teď vyčkávají na lepší ceny. Jak hospodářství projeví zachvěv růstu, všichni začnou obnovovat a prodeje poletí. Ale asi jen diesely a malá auta. Co se týče škodovky, škodovka neslevnila, spíše poslala své přemrštěné ceny do horšího normálu.
Oliwer