Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
CETV očekává letošní pokles TV reklamy o 4 % (v červenci 2-4 %), růst ČR a Slovinska mají příští rok následovat všechny trhy

CETV očekává letošní pokles TV reklamy o 4 % (v červenci 2-4 %), růst ČR a Slovinska mají příští rok následovat všechny trhy

27.10.2010 15:20
Autor: Josef Němeček, Patria Finance

Rozšířeno (15:30) Pokles výdajů na televizní reklamu na trzích mediální skupiny Central European Media Enterprises (CETV) letos dosáhne souhrnná 4 procenta. Uvedl to šéf CETV Adrian Sarbu v prezentaci pro investory k výsledkům za 3Q a devět měsíců roku 2010. V červencové prezentaci po 2Q CETV hovořila o poklesu v rozmezí 2 až 4 procent. Potvrzen je celoroční výhled OIBDA v rozmezí 100 – 115 mil. USD a tržeb v rozmezí 710 – 725 mil. USD. Z pohledu jednotlivých trhů CETV letos čeká růst v České republice a to nově o procento, ve Slovinsku počítá s 5% růstem. Ostatní trhy, v rámci letošní bilance ještě klesající, by v roce 2011 měly následovat ČR a Slovinsko a pro rok 2011 jako celek CETV očekává všechny své trhy rostoucí.

Na části reklamních trhů CETV došlo k negativní revizi očekávaného vývoje. U ČR v červenci CETV hovořila o 1-3% růstu, nyní již jen o 1%. Na Slovensku nově CETV čeká pokles v letošní celoroční bilanci o 6 % proti červencovým 2-4 %. Rumunsko letos dle CETV klesne o 10 % proti v červenci očekávaným 7-9 %, Bulharsko o 11 % proti dříve očekávaným 8-10 % poklesu. „Snížení výhledu pro některé reklamní trhy bylo očekávání. Již dříve jsme upozornili, že CETV potvrdila celoroční výhled OIBDA a tržeb vůči červenci, avšak mezitím došlo k depreciaci amerického dolaru k lokálním měnám o přibližně 9 procent. To implikovalo, že společnost musí počítat s nižším růstem či hlubším poklesem trhů,“ uvedl analytik Patria Finance Tomáš Tomčány. „Dopad zprávy může být lehce negativní, avšak měla by být z větší části zahrnuta trhem,“ dodal.

Z prezentace k výsledkům dále vyplývá, že sledovanost CETV v ČR ve 3Q meziročně klesla na 42 % ze 47 % a tržní podíl na 68 % ze 72 %. Část ukrojila ve svůj prospěch televize Prima (nárůsty na 21 % z 18 % a na 22 % z 20 %). S tím koresponduje krok pro CETV konkurenční televize Prima, která se od počátku roku 2011 rozhodla zvýšit cenu reklamy v průměru o 10 procent. Na konferenci Forum Media 2010 to řekl obchodní ředitel Primy Martin Konrád. Tuzemská stanice Nova zatím cenovou politiku rok 2011 nezveřejnila, avšak podle jejího obchodního ředitele Jana Řeháka lze v případě zvýšení poptávky očekávat růst ceny reklamy. Zvýšit ceny reklamy se od ledna příštího roku televize Prima podle Konráda rozhodla kvůli tomu, že sledovanost této stanice i reklamní trh od podzimu vykazuje známky oživení a také vyhlídky na příští rok jsou poměrně optimistické. Průměrná denní sledovanost tuzemských televizních stanic v září vzrostla o deset procent, v meziročním srovnání byla o dvě procenta vyšší. V měsíční sledovanosti televizí si v září nejvíce polepšila Nova. Dařilo se také Primě, která ve sledovanosti předstihla veřejnoprávní ČT1.

Na Slovensku se zlepšila sledovanost CETV na 36 % z 33 %, tržní podíl klesl na 64 % z 67 %. Čisté tržby ve 3Q měsíců roku v ČR klesly meziročně o 10 % na 47,3 mil. USD, na Slovensku o 16 % na 16,0 mil. USD. Za 9 měsíců roku pak pokles v ČR dosahuje 3 % na 173,1 mil. USD, na Slovensku 13 % na 58,9 mil. USD.

Pokud jde o hospodářský vývoj na trzích CETV, HDP na průměru 3Q10 meziročně rostlo o 0,5 % s řádově 3% růsty v ČR a na Slovensku, 2% ve Slovinsku, stagnací v Bulharsku a Chorvatsku a 3% poklesem v Rumunsku. Průměrný růst reálné spotřeby domácností dosáhl 1,1 % s 1% růsty v ČR a SR, stagnací ve Slovinsku, a poklesy v řádu 1 % v Chorvatsku, 2 % v Bulharsku a 4 % v Rumunsku.

V ČR CETV vyzdvihuje úspěch „Ordinace v růžové zahradě“ (55 %, na Slovensku 33 %) a „Ulice“ (43 %) a „Nedělní partie“, které dosahují vysokou sledovanost jako nízkonákladová tvorba. „Dobrý výkon ukazuje Nova Cinema s 5% sledovaností,“ uvádí CETV. Na Slovensku se dle CETV podařilo zvýšit sledovanost v prime time o 3 %. Ve Slovinsku je CETV „neoddiskutovatelným“ lídrem se sledovaností 47 % v prime time a 52 % u hlavních zpráv. V rámci rozvoje obsahu má CETV nyní rozpracováno 227 projektů, z nichž 58 je zcela nových v průběhu 3Q10, 4 jsou před pilotním spuštěním, 4 v pilotním provozu a 9 dokončených. Vše je vyvíjeno pro vysílání v rámci CETV v roce 2011.

Celková likvidita CETV ke konci 3Q10 dosahovala 326,4 mil. USD proti 469,5 mil. USD na konci roku 2009. Hrubé zadlužení na konci září činilo 1469,6 mil. USD proti 1458,8 mil. USD na konci prosince 2009.

(Zdroj: CETV, Bloomberg, Patria, čtk)


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data