Německá automobilka , největší světový výrobce luxusních vozů, oznámila skokový nárůst čistého zisku za třetí čtvrtletí na 871 milionů eur ze 76 mil. EUR za srovnatelné období loňského roku. Tržby se za třetí kvartál zvýšily o 36 procent na 15,9 miliardy eur, EBIT dosáhl 1,19 mld. EUR pod očekáváním DZ Bank 1,41 mld. EUR. Čistým ziskem a tržbami firma překonala očekávání. Na základě zvýšení poptávky po nových autech, příznivého cenového vývoje a nižších nákladů na suroviny zlepšila společnost zároveň svůj výhled na letošní rok.
Provozní zisková marže v automobilové divizi, tedy podíl provozního zisku na tržbách, má podle výkonného ředitele firmy Norberta Reithofera činit více než 7 %, oproti srpnovému odhadu 5 %. Ani po revizi však výhled společnosti nedosahuje odhadů analytiků – DZ Bank předpokládá 7,5% marži, odhaduje 9 % a 7,6 %. „Výhled společnosti je nízko, měla by být schopna dosáhnout lepších výsledků,“ zhodnotil analytik WestLB Adam Hull, jehož doporučení na titul je „redukovat“.
Zájem o luxusní vozy znovu roste, především v Číně a na oživujícím americkém trhu. Provozní zisk automobilové divize činil 1,152 miliard eur ve srovnání se ztrátou 76 milionů eur ve stejném období loni. Tržby se zvýšily o 39,6 procenta na 14,210 miliardy eur. Prodej vozů značky stoupl o 16,3 procenta, téměř šestinásobně, u značky Mini však klesl o 2,8 procent. Provozní zisk divize motocyklů činil 2 mil. EUR proti loňské ztrátě 3 mil. EUR. Tržby stouply o 21,8 procenta na 291 milionů eur a prodej motocyklů vzrostl o 7,7 procenta na 24.493 kusů.
Skupina vyrábí automobily značek , Mini a a motocykly. Skupina má ve 13 zemích 24 výrobních továren a prodejní síť ve více než 140 zemích.
Akcie si od začátku roku připsaly 64% nárůst hodnoty, 1. listopadu dosáhly 52týdenního maxima. Dnes titul dosahoval až 3,3% ztrát, aktuálně se obchoduje o půl procenta níže na 52,1 EUR.
(Zdroj: Bloomberg, čtk)