Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Škoda loni prodala 762.600 aut, což je nárůst o 11,5 procenta

Škoda loni prodala 762.600 aut, což je nárůst o 11,5 procenta

6.1.2011 14:38, aktualizováno: 6.1. 15:35
Autor: ČTK

Aktualizováno

Škoda Auto prodala loni rekordních 762.600 aut. Meziročně zvýšila prodej o 11,5 procenta. V roce 2009 největší česká automobilka prodala 684.200 vozů. Firma zvýšila svůj podíl na trhu a v následujících letech očekává další růst prodeje, sdělil dnes ČTK mluvčí automobilky Rudolf Dreithaler.

Prodej vzrostl téměř na všech trzích, na nejdůležitějších růstových trzích pak o více než 40 procent, uvedl předseda představenstva Winfried Vahland. Do roku 2018 chce Škodovka celosvětové prodeje minimálně zdvojnásobit. Proto plánuje rozšířit nabídku modelů a posílit aktivity na mezinárodních trzích.

Letos představí Škodovka nový model menší než Fabia, pracuje na dalším modelu vozu mezi Fabií a Octavií a chystá překvapení na autosalon v Ženevě. Automobilka posiluje výrobu modelů Yeti a Superb v závodě v Kvasinách, která se uvolnila po přesunu modelu Roomster do Vrchlabí.

Automobilka Škoda Auto loni za devět měsíců vydělala šest miliard Kč, což je o 115 procent lepší výsledek než v roce 2009. Tržby vzrostly o 16,3 procenta na 160 miliard Kč. Hospodářské výsledky za celý loňský rok teprve zveřejní.

V roce 2009 bojovala automobilka s krizí, tehdy jí klesl čistý zisk o 68 procent na 3,46 miliardy korun. Tržby firmy se propadly o 6,2 procenta na 187,8 miliardy Kč. Škoda ale zároveň zaznamenala v roce 2009 prodejní rekord na německém trhu, kde díky šrotovnému zvýšila prodej o 44 procent na 162.328 aut. Na středoevropském trhu ale zaznamenala pokles o 8,5 procenta na 119.923 aut a ve východní Evropě se odbyt propadl o polovinu na 60.464 aut.

Škoda Auto, která už dvacet let patří do koncernu Volkswagen, nevyrábí auta jen v Česku. Své závody má také v Číně, Rusku, Indii a na Ukrajině. Nejprogresivnější je čínský trh. Od loňského ledna do září prodala v Číně 134.470 vozů, což je ve srovnatelném období téměř o 65 procent více než v roce 2009. V Indii prodala firma o třetinu více aut, 14.224 vozů. Prodeje stoupaly také v západní Evropě, kromě Německa.


Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data