Aktualizováno Sledovanost TV Nova, vlajkové televize mediální skupiny Central European Media Enterprises (CETV), meziročně klesla v cílové skupině 15-54 let věku z 42,8 % ve 4Q09 na 34,7 % ve 4Q10. Nova tak sice nadále zůstává jedničkou na českém televizním trhu, ale druhá Prima získává (pro zisky z reklamy) cenné body – její sledovanost za stejná období vzrostla z 15,52 % na 16,88 %. Třetím televizním kanálem ve sledovanosti byl první program České televize. Sledovanost ČT1 přesto za poslední rok poklesla z 15,12 % na 13,08 % v posledním kvartále, uvedly dnes Lidové noviny bez upřesnění zdroje dat.
„Zpráva je pro negativní. Pokles sledovanosti ve 4Q10 představuje pokračování sestupného trendu pozorovaného už v předchozích čtvrtletích,“ komentoval vývoj Piotr Janik analytik KBC Securities. Podíl na sledovanosti je také horší než ve 3Q10, kdy televize zaznamenala pokles ze 44,4 % na 37,0 %.
Klesající sledovanost se podle analytika KBC pravděpodobně přímo promítne v nižších tržbách. „Očekávali jsme, že český trh s televizní reklamou ve 4Q10 meziročně vzroste o 4 % (vyjádřeno v korunách), čemuž by odpovídal 2 % meziroční růst tržeb v ČR. Propad o 8,1 % (neboli 19% meziroční ztráta) pravděpodobně způsobí zhoršení tržeb TV Nova ve 4Q10 v meziročním srovnání,“ soudí analytik KBC Securities.
Tam kde ztrácely na sledovanosti větší televizní kanály, získávaly často drobnější hráči. Příkladem je sledovanost TV Barrandov, která měla, podle dat zveřejněných LN, ve 4Q10 podíl na sledovanosti (skupina 15-54 let) 4,96 %, což je více než dvojnásobek 2,43% sledovanosti v 4Q09. To byl příklad i sesterského kanálu TV Nova. Sledovanost Nova Cinema za poslední kvartál loňského roku byla na úrovni 4,52 %, zatímco za 4Q09 to bylo jen 2,54 %. Zdaleka nejsilnější nárůst z kategorie menších hráčů však opět předvedla Prima, jejíž Prima Cool si za stejné období polepšila z 1,65 % na 4,12 %.
(Zdroj: LN, KBC Securities)